ترجمه قرآن کریم آیت‌الله حسینی به چاپ سوم رسید

  • توسط
  • شهریور ۲, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : چاپ سوم قرآن کریم با ترجمه آیت الله سید مصطفی حسینی دشتی وارد بازار کتاب شد.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ این ترجمه که در معادل یابی لغات و کلمات قرآنی یکی از ترجمه های کم نظیر محسوب می شود، در سال های اخیر به زبان فارسی منتشر شده و با استقبال دوستداران قرآن مواجه گردید و اینک به چاپ سوم رسیده است.

آیت الله حسینی که درس خوانده حوزه علمیه نجف بوده و در سال ۱۳۴۵ با درخواست مردم بوشهر برای اداره امور دینی در بوشهر حضور یافت، در مدت اقامت در زادگاهش تالیفات و تصنیفات متعددی از خود به جای گذاشته که ترجمه مذکور یکی از این آثار به شمار می رود.

تسلط وی بر ادبیات عرب باعث گردیده که ترجمه مذکور به گواه قرآن شناسان یکی از ترجمه های کم نظیر و فاخری باشد که طی سالهای اخیر به زبان فارسی منتشر شده است.

از آیت الله سید مصطفی حسینی آثار دیگری مانند دائره المعارف بزرگ اسلامی با عنوان معارف و معاریف تقدیم علاقمندان گردیده است.

ارزش علمی این دائره المعارف تا انجاست که دانشنامه ویکی پدیا طی یاداشتی در معرفی آن نوشته: «می‌توان معارف و معارف را در زبان فارسی قرین فرهنگ معین دانست و توصیه کرد که فارسی‌زبان مسلمان نسخه‌ای از آن را در کنار قرآن، مفاتیح، نهج‌البلاغه، دیوان حافظ، و یکدوره فرهنگ لغت فارسی به فارسی در کتابخانه شخصی خود داشته باشد و با این وسیله سؤالی را در حوزه تاریخ اعتقادات و فرهنگ و تمدن اسلامی بی‌پاسخ نگذارد»

از دیگر آثار آیت الله حسینی می توان تفسیر مختصر قرآن کریم (زیر چاپ)، سبل السلام إلی المستدل من الأحکام، در فقه استدلالی، شرح البهجة المرضیة، شرح حاشیه ملا عبدالله در منطق و شرح و تفسیر منطق مظفر نام برد.

ترجمه قرآن کریم با ترجمه این روحانی شناخته شده، همانند دو دوره گذشته در چاپ سوم با شمارگان ۱۰ هزار نسخه صورت گرفته است.

قبلی «
بعدی »