مشاور و مدیر کل حوزه استاندار بوشهر: کسب رتبه برتر استان در بین ۳۱ استان کشور در زمینه عمرانی

  • توسط
  • فروردین ۲۵, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است
به گزارش تیتر اول ؛ مهرداد ستوده صبح امروز در گردهمایی مدیران ادارات فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با گرامیداشت سال “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” و با بیان اینکه سال گذشته با تلاش‌های انجام شده به موفقیت‌های مهمی دست یافتیم اظهار داشت: با تمام مشکلات و محدودیت‌های بودجه‌ای که وجود داشت با تدبیر استاندار بوشهر توفیقاتی مهمی حاصل شد.

وی با اشاره به اجرای ۸ طرح بزرگراهی در محورهای مختلف استان بوشهر گفت: اکنون طرح‌های بزرگراهی در تمام راه‌های اصلی و مواصلاتی استان بوشهر در حال اجرا است که بخشی از آنها امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

مشاور و مدیر کل حوزه استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت حوزه گردشگری استان بوشهر خاطر نشان کرد: طرح دهکده گردشگری ساحلی بوشهر سال قبل اجرایی و در کوتاه‌ترین زمان فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید و زمینه نشاط مردم را فراهم کرد.

ستوده با اشاره به اجرای طرح‌های زمین مینی فوتبال چمن مصنوعی در استان بوشهر افزود: در اجرای این طرح روستاهای بالای ۵۰۰ و یک‌هزار نفر از زمین ورزشی مینی فوتبال با تجهیزات کامل بهره‌مند شدند و این طرح‌ها نیز بعضا با مشارکت شهرداری‌ها در نقاط شهری اجرا شد.

وی از رتبه برتر استان بوشهر در اجرای طرح‌های عمرانی در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته استان بوشهر در بین ۳۱ استان در تحقق اهداف عمرانی رتبه نخست کسب کرد که یک موفقیت مهم است که با وجود محدودیت‌های اعتباری برای این استان به دست آمده است.

ستوده گفت: طی ۲ سال اخیر در حوزه عمران شهری و روستایی اقدامات بسیار ارزشمند و مهمی صورت گرفته و در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان حداقل ۲ پروژه عمرانی اجرایی شده که در کشور نظیری ندارد.

مدیرکل حوزه استاندار بوشهر با تاکید تحقق طرح‌های تدوین شده بر اساس شعار امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: معظم‌له امسال را به نام “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” نام‌گذاری کردند که تحقق این منویات رسالت و وظیفه همگانی در تمامی عرصه‌ها است.

ستوده، نقش مهارت‌افزایی در تامین نیروهای مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی را مهم دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشرفت و توسعه پایدار ، تربیت نیروهای توانمند بومی است که در این حوزه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای نقش تاثیرگذاری دارد.

وی با اشاره به نقش مهارت‌افزایی در ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: توانمند سازی فنی و مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها یک ضرورت است چرا که دانش بدون مهارت نمی‌تواند در ایجاد اشتغال و برطرف کردن مشکلات صنعت تاثیرگذار باشد و در این راستا با نهایی شدن تفاهم نامه‌های مایین اداره کل فنی حرفه ای استان با وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی که با همت استاندار شکل گرفته است می‌تواند به این هدف مهم کمک بی سابقه‌ای کند.

مدیرکل حوزه استاندار بوشهر افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در ارتقا مهارت فارغ‌التحصیلان در ایجاد اشتغال آنان دارد و این یعنی نگاه ویژه به شعار امسال که مدنظر همه دولتمردان است .

ستوده با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در شرکت‌های نفت و گاز پارس جنوبی در اولویت برنامه‌های استاندار بوشهر قرار داشته و دارد تاکید کرد: از شروع دولت تدبیر و امید تلاش شده است تمام نیروهایی که سال قبل در شرکت‌های نفت و گاز استان بوشهر به‌کارگیری شده اند حداقل ۵۰ درصدشان بومی استان بوده اند  که البته برای کمرنگ کردن مشکل بیکاری راه سخت و طولانی در پیش داریم.

قبلی «
بعدی »