وزیر نفت به استان بوشهر سفر می‌کند+برنامه‌ها

  • توسط
  • شهریور ۲, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت سفری یک روز به استان بوشهر خواهد داشت.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ آخرین سفر زنگنه به مرکز استان ۱۸ سال قبل بوده است، زمانی که در بهمن ماه ۱۳۷۸ در جریان سفر استانی سیدمحمدخاتمی رییس جمهور وقت در قامت وزیر نفت دولت هفتم وی را در مرکز استان همراهی کرد.

برنامه های سفر وزیر نفت در بوشهر

مدیر روابط عمومی استانداری بوشهر درباره سفر یک روزه زنگنه به بوشهر گفت: مراسم استقبال از وزیر نفت ساعت هفت صبح پنجشنبه در فرودگاه بوشهر انجام می‌شود و سپس ساعت هشت صبح نشست شورای اداری بوشهر در سالن کوثر استانداری با حضور وی برگزار خواهد شد.

اسماعیل کاظمی در گفتگو با مهر بیان کرد: وزیر نفت همچنین در سفر به بوشهر، نشستی را با نخبگان استان و فعالان اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت که این برنامه ساعت ۹:۳۰ دقیقه روز پنجشنبه برگزار می‌شود. پس از آن نیز وزیر نفت به دیدار آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقه در استان و امام جمعه بوشهر خواهد رفت.

کاظمی افزود: وزیر نفت همچنین در یک برنامه گفتگوی تلویزیونی در صدا و سیمای بوشهر نیز حضور خواهد یافت.

وی با بیان اینکه زنگنه عصر پنجشنبه از پتروشیمی کاوه دیر بازدید خواهد کرد، ادامه داد: پنجشنبه‌شب نیز در عسلویه نشستی با حضور وزیر نفت برگزار می‌شود و وی صبح جمعه از عسلویه به تهران بازمی گردد.

همچنین «خلیج فارس» کسب اطلاع کرد: با توجه به وعده چندین باره استاندار درباره پتروشیمی دشتستان که آخرین فقره آن برای بعد از عید فطر اعلام شد، ظاهرا استان پیگیر کلنگ زنی این پروژه توسط زنگنه بوده است.

اما وزیر نفت به دلیل نهایی نشدن پروسه تامین خوراک این پتروشیمی و اینکه هنوز تاییدیه زیست محیطی آن نهایی نشده، تاکنون با کلنگ زنی اش  موافقت نکرده است،

سفری که باید دستاوردهایش در تراز پایتخت انرژی باشد

در صورت برنامه ریزی موثر مسئولان استان و کمک از کارشناسان مجرب، سفر زنگنه می تواند دستاوردهای موثری برای بوشهر داشته باشد، مواردی که از آموزش و اشتغال نیروهای بومی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان و استقرار دفاتر شرکت های نفتی مرتبط در استان تا افزایش مسئولیت های اجتماعی نفتی ها را می تواند در بر بگیرد.

البته با وجود حجم مشکلات جزیره خارگ به عنوان میزبان اصلی ترین پایانه نفتی کشور، برنامه ای برای سفر زنگنه به این منطقه پیش بینی نشده که جای انتقاد دارد، با این حال توقع عمومی این است که مطالبات این منطقه با حساسیت در سفر وزیر دنبال شود.

مشکلاتی نظیر ضعف نفت در حوزه بهداشت و درمان جزیره، لغو فعالیت بالگرد اورژانس شبانه، عدم صدور سند برای منازل مردم که ناشی از ثبت جزیره به نام وزارت نفت می باشد و در یک کلام رفتار جزیره ای نفت در جزیره خارگ، اگر با دستورات مثبت وزارت نفت همراه شود، می تواند به گره گشایی آن امید داشت.

افزون بر آن، شمال استان بوشهر به دلیل قرارگیری منطقه نفتی بهرگان و عبور خطوط متعدد نفت و گار، تاکنون بهره ای جز آلودگی و تهدیدات بالقوه نصیبش نشده و از طرفی دفاتر شرکت های مجری این طرح خا نیز در استان دیگر (کهکیلیویه و بویراحمد) قرار گرفته و استان بوشهر را به حساب نمی آورند.

«خلیج فارس» بزودی گزارشی درباره مطالبات استان از ورات نفت منتشر می کند؛ به امید آنکه سفر یک روزه زنگنه به بوشهر آن هم پس از ۱۸ سال بتواند دستاوردهایی در شان استانی که پایتخت انرژی است، داشته باشد.

قبلی «
بعدی »