تقویت روابط آمریکا با “پاکستان” به خاطر مقابله با روسیه در منطقه بوده است

  • توسط
  • اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از میزان ، آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان در واکنش به توقف کمک مالی نظامی آمریکا برای خرید جنگنده‌های «اف-۱۶» به پاکستان گفت: تنش موجود بین واشنگتن – اسلام‌آباد در مورد توقف کمک مالی آمریکا به پاکستان از دلایل دوری این دو کشور است.

وی افزود: مردم پاکستان تاکنون با تهدیدات امنیتی از سوی گروه‌های تروریستی مواجه بوده‌اند و طالبان افغان نیز تقویت شده است.

رئیس جمهور سابق پاکستان اذعان کرد: روابط آمریکا با پاکستان به خاطر مقابله با روسیه در منطقه تقویت شده بود اما این اتحاد قوی اکنون در حال ضعف است.

زرداری اظهارداشت: روابط واشنگتن – اسلام‌آباد از ۱۵ سال گذشته تاکنون در معرض بی‌ثباتی قرار دارد که گاهی بهبود نیز یافته است اما توقف کمک مالی آمریکا به پاکستان از مهمترین دلایل دوری دو کشور است.

رئیس جمهور سابق پاکستان اظهار داشت: مذاکرات واشنگتن – اسلام‌آباد در هفته جاری به احتمال زیاد برگزار خواهد شد و اسلام‌آباد امیدوار است که آمریکا نیازمندیهای این کشور در جنگ علیه تروریسم را برآورده کند.

سرتاج عزیز مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان چندی پیش در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود که در صورت عدم اختصاص بودجه کمکی واشنگتن به این کشور برای خرید ۸ جنگنده اف-۱۶، اسلام‌آباد این جنگنده‌ها را از کشور دیگر وارد خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این، با در نظر گرفتن ملاحظات کنگره در مورد کمکهای واشنگتن به اسلام‌آباد گفته بود: پاکستان باید همه هزینه‌های ۸ جنگنده «اف-۱۶» آمریکایی را پرداخت کند.

قبلی «
بعدی »