توصیه اوباما به عربستان درباره رفتار با ایران

  • توسط
  • اسفند ۲۰, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول به نقل از خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهوری آمریکا بر این باور است که ریاض باید یاد بگیرد که چگونه در منطقه با دشمن خود ایران سهیم شود.

به گزارش نیویورک‌تایمز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا بر این باور است که عربستان سعودی، که یکی از مهمترین متحدان آمریکا در خاورمیانه است، باید یاد بگیرد که چگونه منطقه را با دشمن قسم‌خورده خود، ایران، به «اشتراک» بگذارد و اینکه هر دوی این کشورها مقصر تشدید جنگ‌های نیابتی در سوریه، عراق و یمن هستند.

رئیس جمهوری آمریکا که با نشریه آتلانتیک مصاحبه کرده است، گفته است که برخی از متحدان آمریکا در خلیج فارس ــ و همچنین در اروپا ــ «فرصت‌طلبانی» بوده‌اند که به کشاندن پای آمریکا به نزاع‌های فرقه‌ای ویران‌کننده علاقه‌مند هستند، نزاع‌هایی که گاهی اوقات به حوزه منافع آمریکا ارتباطی ندارند.

وی در این مصاحبه گفته است که عربستان «نیاز دارد تا راهی مؤثر برای شراکت در منطقه (پیرامونی خود) و ایجاد نوعی صلح سرد بیابد». وی با اشاره به موضوع حمایت از عربستان ضد ایران گفت: «این به‌معنای این خواهد بود که ما وارد میدان شویم و از نیروی نظامی خود برای تحقق اهداف مدنظر استفاده کنیم، و این چیزی است که نه به‌نفع ایالات متحده و نه خاورمیانه است».

قبلی «
بعدی »