پرونده قدیمی صدرا و شهرداری بوشهر بسته شد/ آغاز بکار MRI بیمارستان سلمان فارسی تا آبان+عکس

  • توسط
  • مرداد ۲۷, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه در دولت قبل، تامین اجتماعی دچار حاشیه های جدی شد اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید، آرامش بر سازمان حکمفرما شده و این مهم به استان ها نیز تسری یافته تا زمینه خدمات دهی بهت به جامعه هدف فراهم شود.

یونس خسروانی که به مناسبت در بازدید از دفتر هفته نامه و پایگاه اطلاع رسانی تیتر اول به نقل از «خلیج فارس» افزود: سعی کردیم در مدت اخیر پرونده های معطل مانده اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر که بعضا قدمت ۱۵ تا ۲۰ ساله داشته را رسیدگی کرده و ببندیم که از جمله آنها، پرونده های بزرگی همچون شرکت صدرا و شهرداری بوشهر بوده اند.

تسویه بدهی ۳۷ میلیاردی شرکت صدرا و رفع مشکل نیروهای آن

وی با اشاره به اینکه شرکت صدرا ۳۷ میلیارد تومان بدهی به سازمان تامین اجتماعی داشت که باعث بروز مشکلات عدیده ای برای کارکنان آن شده بود، خاطرنشان کرد: از آنجا که شغل کارکنان شرکت صدرا جزو مشاغل سخت محسوب می شود و طبق قانون، تا وقتی بدهی بیمه ای آنها پرداخت نمی شد، دفترچه خدمات درمانی کارکنان آن تمدید نمی گردید و همچنین امکان بازنشستگی نیروهای آنان میسر نبود، این مشکلات روز به روز بیشتر می شد.

وی ادامه داد: با پیگیری موثر مجموعه مدیریتی استان و با همکاری دستگاه های مرتبط، مشکلات این شرکت در دستور کار جدی قرار گرفت و با پرداخت بخشی از بدهی صدرا و بخشودگی بخشی از این بدهی، حدود ۱۰۰ نفر از کارکنان آن، بازنشسته، شدند و با  فضای به وجود آمده، ۳۵۰ شاغل قبلی این شرکت به حدود ۱۰۰۰ نفر افزایش یافت که قرار است نیروهای این شرکت با حمایت های ملی و استانی تا چهار هزار نفر هم افزایش یابد.

تعامل شهرداری برای تقسیط بدهی ۳۰ میلیاردی

خسروانی یکی دیگر از بدهی های بزرگ را مربوط به شهرداری با رقم ۳۰ میلیارد تومان دانست و گفت: با رویکرد تعاملی که شهردار جدید در پیش گرفت این میزان تقسیط شد و میزانی از آن هم تهاتر گردید، ضمن اینکه بدهی های منطقه ویژه هم در فضای تعاملی در حال وصول هستیم. همچنین تعامل با نیروگاه اتمی را در دستور کار قرار دادیم و پرونده بدهی آنها هم در حال مرتفع شدن است.

واحدهای تولیدی درخواست بخشودگی جریمه را ارائه دهند

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید، رفع موانع تولید را در دستور کار ویژه خود قرار داده و در همین راستا، سازمان تامین اجتماعی در حال اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان تولیدی خوش حساب است گفت: از زمان شروع این طرح در خردادماه، ۳۲ درخواست بخشش جرایم از سوی کارفرمایان به شعب استان ارجاع شده که تا این لحظه با بخشودگی شش پرونده موافقت شده است.

به گفته وی، در حال حاضر شرایط برخی کارگاه های استان طوری است که حتی با تقسیط ۱۲ ماهه هم نمی توانند بدهی های خود را بپردازند اما در نظر داریم با تسهیل شرایط، فضایی مهیا شود تا همه کارفرمایان مشمول استفاده از منافع این طرح شوند، لذا پیشنهاد می شود حتی المقدور همه کارفرمایان برای استفاده از مزایای این طرح درخواست خود را ارایه دهند.

وی تصریح کرد: آخرین مهلت درخواست بخشودگی جرایم کارفرمایان، ۲۶ شهریور ماه سالجاری است و سعی می شود با در نظر گرفتن وضعیت نامناسب کارگاه های تولیدی استان، حداکثر کمک را به آنان داشته باشیم.

۱۲۰۰ مقرری بیمه بیکاری در استان

مدیرکل تامین اجتماعی استان از وجود ۲۲ هزار مستمری بگیر و پرداخت مقرری بیمه بیکاری به ۱۲۰۰ نفر در بوشهر خبر داد و گفت: درحال انجام یک کار تحقیقاتی دانشگاهی در خصوص سخت و زیان آور بودن شغل ملوانان و صیادان هستیم و در جریان ساماندهی کالای همراهی ملوان (ته لنجی) هم به این موضوع پرداخته شد اما مشکل فعلی این است که رابطه کارگری و کارفرما بین کارگران لنج و صاحب لنج وجود ندارد و به صورت پورسانیت کار می کنند.

افتتاح ام آر آی بیمارستان سلمان فارسی تا آبان

خسروانی با بیان اینکه هرچند بخش درمان تامین اجتماعی مستقل و در حوزه مدیریت درمان است ولی یک تعامل بین بخشی وجود دارد خاطرنشان کرد: این سازمان در حوزه درمانی استان، چند کار اساسی در حال انجام دارد که افزایش تخت های بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر و بهره برداری از ام آر ای خریداری شده این بیمارستان تا اوایل آبان ماه، از جمله آنهاست، ضمن اینکه بخش زایشگاه این بیمارستان مطابق با استانداردهای بین المللی تجهیز شده است.

خسروانی ادامه داد: تامین اجتماعی در حوزه درمانی جزیره خارگ با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همکاری دارد و به بیمه شدگان خود خدمات دهی می کند. هرچند این جزیره نیازمند تقویت بیمارستان نفت است تا مراجعات به مرکز استان کاهش یابد، ضمن اینکه در خصوص انتقال هوایی بیماران در شب نیاز به بالگرد شب پر می باشد نیاز به همکاری بین بخشی است. به عبارتی برای اینکه سازمان تامین اجتماعی بتواند به این موضوع کمک کند باید این کار یک متولی مشخص داشته باشد تا خدمات دهی سازمان به بیمه شدگانش به درستی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی تقریبا در تمامی شهرهای استان، بیمارستان و یا کلینک های درمانی عمومی و خصوصی دارد گفت: با پیگیری های صورت گرفته، احتمالا در هفته دولت امسال شاهد کلنگ زنی درمانگاه تخصصی در برازجان باشیم.

تغییرات مدیریتی در تامین اجتماعی استان با هدف تقویت خدمات به مردم بوده است

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات متعدد در این سازمان پس از انتصابش گفت: تامین اجتماعی یک سازمان، تخصصی و مالی است و منطق حکم می کند در سازمان های مالی، طی یک پروسه، مدیران آن جابجا شوند و بر اساس همین اصل مدیریتی، برخی از روسای شعب، را تغییر دادیم. ضمن اینکه در بحث مدیریت، بیشتر نگاه تخصصی و حرفه ای دارم و از آنجا که این سازمان با معیشت، مال و آبروی مردم سرو کار دارد، باید کسانی را به کار بگیریم که بتوانند برای مردم کار کنند.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در زمینه اجرای طرح اس اس ان درمیان استانهای هم رده خود در کشور رتبه اول را دارد و با اجرای آن تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی شده است اضافه کرد: اجرای طرح اس اس ان (اختصاص شماره الکترونیکی به بیمه شدگان تامین اجتماعی) یکی از خدمات مهم الکترونیکی این سازمان است که اجرای آن منجر به کاهش حضور مردم در شعبه ها، کاهش تنش و صرفه جویی در هزینه ها می شود.

وی توسعه زیرساخت ها از جمله فیبر نوری شعب و تجهیزات سخت افزاری استان با هدف تسریع در رسیدگی به امور مراجعان از اولویت های مورد پیگیری طی یکسال اخیر دانست.

وی در پایان سایت و هفته نامه «خلیج فارس» را رسانه توسعه گرا و مستقل توصیف کرد و گفت: رویکرد این رسانه به توسعه استان و همچنین اطلاع رسانی به مخاطبان تامین اجتماعی کمک کرده که جای تشکر دارد؛ همچنین این سازمان از طرح انتقادات استقبال می کنیم چون معتقد نیستیم که همه کارهای ما بی نقص است.

مدیرمسئول «خلیج فارس» نیز در این بازدید گفت: همچنان که علاقه داریم صدای مردم باشیم و درخواست و انتقادات آنان را به گوش مسئولان برسانیم، علاقمندیم صدای رسای خدمات مسئولان به مردم هم باشیم.

علی احمدی با بیان اینکه خدمات صادقانه شما و همکارنتان که بر هیچکس پوشیده نیست، اظهار داشت: حضور شما در راس این مجموعه را به فال نیک می گیریم چرا که تغییرات مثبت انجام شده در این سازمان در دولت تدبیر و امید تا کنون واضح و مشخص است و انتظار می رود این مهم در حوزه درمان تامین اجتماعی و حمایت از کارگاههای تولیدی تقویت شود.

قبلی «
بعدی »