گلایه از عملی نشدن وعده استاندار به ایرانجوان/ واکنش به حواشی طرح جدید میدان انقلاب و پارک جفره علیباش

  • توسط
  • مهر ۶, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول: «کافیست اراده اش وجود داشته باشد تا ایرانجوان بوشهر و چندین باشگاه دیگر استان به مراکز درآمدزا وصل شوند. همچنان که به عنوان عضو هیات مدیره شرکت نفت اروندان که هنوز ادامه دارد، مطلعم که این شرکت ورزشگاه غدیر خرمشهر که فینال جام حذفی در آن برگزار می شود را احداث کرد و در بوشهر نیز اگر استان بخواهد، نفت، گمرک، نیروگاه و نظایر آن باید وسط بیایند.»

به گزارش تیتر اول به نقل از«خلیج فارس»؛ این را شهردار بندر بوشهر در پاسخ به گلایه مسئولان تیم های پایه ایرانجوان گفته که با حضور در شورای شهر خواستار حمایت مالی جهت شرکت در مسابقات کشوری شدند.

میگلی نژاد با بیان اینکه ما به سختی حقوق نیروهای خود را تامین می کنیم، به آنها گفت: برای صرفه جویی در هزینه های تیم شاهین شهرداری، با همکاری فرمانده پایگاه هوایی از زمین آنها برای تمرین استفاده می کنیم، چرا که واقعا توان پرداخت هزینه زمین های کنونی را نداریم.

وی به موضوع تیمداری شهرداری و قول هایی که جهت حمایت استان از ایرانجوان مطرح شد اشاره کرد و گفت: وقتی در اتاق آقای استاندار مقرر شد تیم شاهین را به دلیل اینکه سرمایه کمتری دارد بگیریم و ایرانجوان به دلیل سرمایه بیشتر توسط دیگر دستگاهها مدیریت شود، انتظار بود که این اتفاق رخ دهد. واقعا استانی که به عنوان پایتخت انرژی شناخته می شود، نباید توان حمایت از باشگاه لیگ آزادگانی اش را داشته باشد؟

میگلی نژاد ادامه داد: به عنوان یک شهروند انتظار داریم استان در هفته جاری جلسه ای گذاشته و مدیران نفت، نیروگاه و صنایع درآمدزا را صدا کرده و تکلیف تیم ایرانجوان و سایر نمایندگان استان در مسابقات سراسری را مشخص کند. مثلا در خرمشهر که شرکت نفت اروندان فعال است و من هنوز عضو هیات مدیره اش می باشم، با درخواستی که بود، ورزشگاه غدیر ساختیم که محل بازی های فینال جام حذفی بوده و یک زمین هم برای تمرینات تیم ها احداث شد. پس نیاز است در بوشهر نیز این اراده وجود داشته باشد تا صنایع درآمدزا نفش خود را در حوزه های اج تماعی و ورزشی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه آیا سازمان انرژی اتمی با کلنگ زنی دو راکتور هسته ای  جدید که چند ده میلیارد دلار هزینه دارد نباید در کنار خود چند تیم ورزشی بوشهر را حمایت کند، تصریح کرد: بودجه شهرداری بسته شده و اغلب پروژه های در تعهد را آغاز کرده ایم و عملا تغییر در ردیف های آن به منظور کمک به ایرانجوان دشوار است و شاید در سال آینده امکانپذیر باشد، ولی چرا باز شهرداری در این خصوص ورود کند؟ انتظار این است که اگر ما تیم شاهین را حمایت می کنیم، استان با این همه دسگاه اداری و صنایع هم بتواند یک تیم ایرانجوان را مورد حمایت خود قرار دهد و فکر نمی کنم خواسته نابجایی باشد، فقط کافیست اراده اش در استان شکل بگیرد.

منوچهر ملکوتی از مسئولان تیم های پایه ایرانجوان بوشهر هم با بیان اینکه به همه جا برای حمایت تیم رفته ایم و از نظر وجدانی راحت هستیم، گفت: اگر تا روز شنبه خبری نشد، در هر سه رده پایه از مسابقات کشوری انصراف خود را اعلام می کنیم.

در این بین شمسا عضو شورا از اینکه تیم های ورزشی استان بخاطر عدم تامین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان انصراف می دهند، گفت: مدیران استانی در این زمینه چه کارنامه قابل دفاعی داشته اند؟ البته توقع داریم شهرداری تدبیری کرده و در حد خود کمکی به تیم های پایه کند.

اسدی رییس کمیسیون عمران شورا نیز با بیان اینکه خجالت آور است استانی با این ظرفیت اقتصادی، بزرگان فوتبالش برای ۱۰، ۲۰ میلیون تومان سرخم کنند، ادامه داد: با صنایعی که در این استان است، به راحتی می توان چند تیم لیگ برتری را پوشش داد ولی نمی دانیم ضعف از کجاست که اقدامی نمی شود.

خدیجه گرشاسبی دیگر عضو شورا نیز استاندار را خطاب قرار داد و گفت: شما بومی هستید و دلخوش به آن بودیم که وعده هایی که می دهید عملی شود، ولی متاسفانه یکی از همین وعده ها که به شورا درباره تامین مالی باشگاه ایرانجوان دادید عملی نشد. به هرحال شهرداری آنچه در توان داشته، وسط آورده و امیدواریم شما نیز در این خصوص کوشش بیشتری داشته باشید.

واکنش به حواشی المان میدان انقلاب

در این جلسه، برخی اعضای شورا نیز طی نطق هایی به برخی موضوعات واکنش نشان دادند.

ندا عبدالله زاده با اشاره به آغاز نصب المان جدید میدان انقلاب و برخی واکنش ها به آن در فضای مجازی گفت: با درخواست هایی که بود، مقرر شد طرح این میدان به فراخوان عمومی گذاشته شود و نهایتا از سوی یک هیات داوری طرحی انتخاب شد. اما آنهایی که پیشنهاد فراخوان عمومی برای این موضوع داشتند، امروز در فضای مجازی به طرح جدید حمله می کنند. وقتی هم گلایه می شود که چرا شما طرحی ندادید، می گویند: ۵ سکه برای برنده یک طرح با کیفیت کم بوده یا اینکه شان ما بالاتر از این جوایز است و اگر درخواست می شد، به صورت رایگان طرح می دادیم.

عبدالله زاده ادامه داد: فرصت طرح انتقاد باید وجود داشته باشد، ولی برخی مسائلی که درباره المان جدید میدان انقلاب صورت می گیرد غیرمنصفانه است و ما از شهردار بابت گذاشتن فراخوان آن و ایجاد فرصت برای همه تشکر می کنیم. ضمن اینکه من و همکارانی هم که تخصصی در المان شهری نداریم، به نظر هیات داوری طرح مذکور که در شورا پرزنت شد، پایبند باشیم و دنبال یک موج نباشیم.

وی انتقاد کرد: فردی که از بهسازی آب انبار قدیمی در ساختمان شورا عاجز ماند و امروز در این محل آب جمع می شود و با وجود صرف هزینه امکان تبدیل به گالری ندارد، امروز منتقد طراحی المان میدان انقلاب شده است.

علیرضا آماره دیگر عضو شورا نیز گفت: طبیعی است المان های شهری با نظرات همه طراحان همخوانی نداشته باشد و طراحان نیز معمولا روی همدیگر ایراداتی وارد می کنند. همچنان که سوابق تاریخی نشان می دهد درباره برج ایفیل هم که امروز نماد فرانسه شده چنین فضای سنگینی حاکم بود. البته من بنای مقایسه المان میدان انقلاب با ایفیل را ندارم، ولی می گویم در المان های شهری کسب رضایت همه امکانپذیر نیست.

درباره نامگذاری پارک جفره علیباش باید بهتر عمل می شد

غلامرضا قادریان عضو شورا نیز در نطق خود با اشاره به برخی حواشی پیش آمده ناشی از نامگذاری پارک مجاور میدان انتظام به جفره علیباش گفت: دو نفر از دامادهایم اهل جفره علیباش هستند و بعد از محله حسینه ارشاد، به آنجا علاقه دارم. ضمن تشکر از شهردار که با نیت زنده کردن نام محلات قدیمی که امروز در محدوده پایگاههای نظامی هستند اقدام به این نامگذاری کرد، ولی متاسفانه زمینه ساز اختلاف بین محلات بنمانع و جفره شد و نهایتا پایه ای که نام پارک رویش بود بریده شد. ولی اگر در همین حین درگیری رخ می داد، چه کسی پاسخگو بود؟

وی پیشنهاد کرد: بهتر بود پارک های ساحلی که سمت پایگاه هوایی است به جای اسامی فعلی که چندان مهم نیست، با اسامی و عناوینی مثل محلات قدیمی جفره علیباش، لیل بحرینی، باغ شیخ ابول و… نامگذاری می شد که حساسیتی هم رویش نبود و در  مجاورت محل قدیمی آن بود.

وعده نماینده بوشهر عملی نشد/ استاندار بجای موارد جزیی، پیگیر اولویت ها باشد

نایب رییس شورای شهر بوشهر نیز گفت: پس از انتخابات اسفندماه، توقع بود میان نمایندگان کنونی و مسئولان همگرایی بیشتری در راستای منافع استان شکل بگیرد، ولی با گذشت چندماه از شروع بکار مجلس، این موضوع ملموس نبوده است.

مهرزاد آسایش به جابجایی ستاد پایانه های نفتی ایران از خارگ به تهران اشاره کرد و افزود: خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم قبلا مصاحبه کرده و گفته بود که این اتفاق در هرمرحله ای باشد متوقفش می کنیم، ولی به استناد مطالبی که در رسانه ها منتشر شده، این جابجایی نهایی شده و آب از آب هم تکان نخورد که جای تاسف دارد. البته امید می رود استاندار بجای ورود به برخی موضوعات جزیی، به حقوق و اولویت های استان نظیر موضوع پایانه ها ورود کند.

وی همچنین چهارمین قهرمانی دریانوردان پارس جنوبی در لیگ برتر فوتبال ساحلی و موفقیت دختر هم استانی بابت قبولی در رشته پزشکی در سن ۱۶ سالگی تبریک گفت و در پایان از شهرداری خواست نسبت به فعال کردن پله برقی بیمارستان شهدای خلیج فارس تسریع ببخشد.

نگرانی از گره ترافیکی در محل شهربازی بوشهر

الهام بارگاهی عضو شورا نیز در نطقی نسبت به استقرار شهربازی جدید در کنار پروژه چرخ و فلک بزرگ بوشهر در محله شغاب انتفاد کرد و گفت: این محل همین الان گره ترافیکی دارد و نظر ما این بود که شهربازی کنار چرخ و فلک نباشد.

در همین حال اسدی عضو شورا یادآور شد که اکثریت اعضای شورا به استقرار شهربازی در این محل رای داده با توجه به محدودیت های زمین در بوشهر، هر نقطه دیگری هم ایکار صورت می گرفت، احتمال مشکلات ترافیکی مطرح بود. البته شهرداری اعلام کرده بریا موضوع ترافیکی آن برنامه هایی دارد.

کاهش عوارض صنوف بوشهر

برزگرزاده رییس شورای شهر نیز در حاشیه این جلسه از تصویب لایحه شهرداری برای کاهش عوارض صنوف در سال ۹۵ خبر داد و ابراز امیدواری کرد: نظر فعالان این بخش تامین شده باشد.

قبلی «
بعدی »