تنها آنژیوگرافی استان به کما رفت

  • توسط
  • شهریور ۹, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : از کار افتادن تنها آنژیوگرافی استان باعث شده تا مرکز درمانی قلب بوشهر به حالت نیمه تعطیل درآید.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ آنژیوگرافی روندی است که دقیق‌ترین اطلاعات ممکن از عروق را تهیه و قبل از عمل در اختیار جراح قرار می‌دهد، طوری که امکان اقدامات درمانی سریع و دقیق را فراهم می کند.

با این حال تک دستگاه آنژیوگرافی استان که وجود آن برای بیماران خصوصا اورژانسی ها حیاتی است، به دلیل نقص فنی، از اواخر هفته پیش از کار هفته و عملا مرکز درمان قلب استان را نیمه تعطیل کرده است.

یکی از ضرورت های این دستگاه گران قیمت، نگهداری و پشتیبانی آن است که به دلیل نبود شرکت معتبری در استان، این مهم به صورت عادی دنبال می شود. افزون بر آن حجم بالای مراجعان این دستگاه، باعث نقص فنی و خرابی آن در برخی از ماههای سال می شود.

موضوعی که بوشهری ها را را روانه استان های دیگر می کند، آن هم در شرایطی که بیمارستان قلب بوشهر با عمل های جراحی موفق و تعرفه دولتی، توانسته اعتماد بیشتری در بیماران شکل دهد.

مدیر داخلی بیمارستان قلب بوشهر با تایید اتفاق پیش آمده، گفت: یکی از قطعات آنژیوگرافی استان دچار مشکل شده که طبق پیگیری های صورت گرفته، قول رفع آن تا آخر هفته داده شده است.

پیمان زنده بودی در گفتگو با «خلیج فارس» افزود: به دلیل حجم بالای مراجعات به تنها آنژیوگرافی استان، هر ازگاهی این دستگاه دچار نقص می شود، از این رو فعال کردن دستگاه جدید در استان ضروریست.

وی ادامه داد: با پیگیری رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مجوز آنژیوگرافی دوم استان از وزارت بهداشت اخذ شد و اکنون ساختمان آن نیز در آستانه تکمیل است، همچنین دستگاه دوم در گمرک قرار دارد که در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد و زمینه خدمات دهی بهتری به استان فراهم می نماید.

 

قبلی «
بعدی »