مهمترین کار ما برای بوشهر باید تربیت نیروی انسانی باشد/ با دیوار بین نفت و محیط پیرامونی مخالفم

  • توسط
  • شهریور ۵, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

222170_origتیتر اول : وزیر نفت معتقد است: مهمترین کاری که باید برای بوشهر انجام دهیم، تربیت و حمایت از توانمندسازی نیروی انسانی است، ضمن اینکه فضای تقابلی نفت و محیط پیرامونی امروز به تعامل مبدل شده و باید تقویت گردد.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ بیژن نامدار زنگنه در سفر به استان که نیم روز در بوشهر بود و پس از آن به جنوب استان و طرح های پارس جنوبی اختصاص داشت، پس از نشست شورای اداری استان، در جلسه ای با حضور فعالین اقتصادی و اجتماعی بوشهر در کانون امام (ره) حضور یافت.

گزیده سخنان وزیر نفت پس از شنیدن اظهارات نمایندگان اقشار مختلف به شرح زیر بود:

  • به نگاه تعاملی نفت با استان اعتقاد راسخ دارم و معتقدم این موضوع بهتر شده و باید تقویت گردد. اینکه برنامه ای برای ادامه شهرک سازی نداریم و نیروهای ما در شهرها مستقر خواهند شد و طرح اقماری نیروها نخواهیم داشت در همین راستا است. من مخالف جدا شدن شهرک ها و محیط پیرامونی هستم و این کار را متوقف کرده ایم.
  • مسئولیت اجتماعی نفت با دستور یک وزیر درست نمی شود، بلکه وقتی جمعیت نفت در همین شهرهای کنونی ساکن شد و قاطی مردم منطقه شدند، برای اینکه کیفیت زایشگاه، بیمارستان و مدرسه برای خودشان بهتر شود، به طور طبیعی توسعه اجتماعی نیز دنبال می گردد.
  • درباره دوستی که خواستار برداشتن تبعیض جنسیتی بانوان در استخدام های نفت شد باید بگویم یکی از معدود وزرایی هستم که یکی از مهمترین معاونت ها یعنی پتروشیمی را به یک خانم سپرده ام، در حالی که امروز در شورای اداری استان هیچ مدیر بانونی ندیدم. همچنین در ابتدای کارم در وزارت نفت ورود بانوان به دانشگاه صنعت نفت ممنوع بود که برای جلوگیری از تبعیض جنسیتی آن را لغو کردم. بخشنامه عدم تبعیض جنسیتی در استخدام ها جز سکوها و پالایشگاهها نیز صادر شده است.
  • درباره پیشنهاد ایجاد هلدینگ فروش کالای پتروشیمی به محوریت اتاق بوشهر که پیشنهاد شد، چون اغلب پتروشیمی ها واگذار شده، در اختیار من نیست، البته در ارتباط با ضرورت قرار گرفتن گردش مالی واحدهای پتروشیمی استان در بانکهای بوشهر که به تقویت بانکهای استان کمک می کند، باید همه با هم با تلاش ساز و کار مناسب و زمینه را برای این مهم فراهم کنیم.
  • درباره برق دار شدن مزارع میگو، گازدار شدن مرغداری ها و مشکل برای ۳۰ شناور بخاطر اختلاف با شرکت پخش فرآورده ها پیگیری می کنم.
  • از هر کمکی که بتوانم به استان بوشهر داشته باشم مضایقه نمی کنم، ولی بی انصافی است که دوستی گفت از نفت فقط دودش نصیب ما شده و طلای آن نصیب دیگران می شود. پول نفت و گاز و… تماما به خزانه می رود و میان ۸۵ میلیون ایرانی که من و شما جزو آن هستیم توزیع می شود.
  • اینکه باید به بوشهر، خوزستان و گچساران به دلیل مجاورت با مناطق عملیاتی توجه بیشتری شود، من هم اعتقاد دارم و کنار شما هستم، ولی از من توقع نداشته باشید جای ۱۸ وزارتخانه دیگر عمل کنم. ما باید به تقویت و تجهیز بهداشت و درمان، راه، آموزش و پرورش و… کمک کنیم و وزارتخانه ها هم وظایف ذاتی شان را در بوشهر انجام دهند.
  • باید طرح جامع چهار یا پنج ساله ای تدوین تا خواسته های مردم استان بوشهر از وزارت نفت عملی شود.
  • بزرگترین کار و کمکی که به نظرم می توانیم برای استان بوشهر داشته باشیم، تربیت نیروهای متخصص است که با تحقق این مهم در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده استان بوشهر را همانند برخی استانها از جمله خوزستان در زمینه بومی کردن مدیران حوزه صنعت نفت تامین می کند. مدیران بومی که امروز برخی دوستان نامشان را ذکر کردند، شروع سرمایه گذاری روی آنها در دوره قبلی بنده از اوایل دهه ۸۰ بود و امروز به ثمردهی رسیدند. ولی در خوزستان که همه مدیران تاسیسات شان از همان استان است، زنجیره تربیت نیرو از دهه ها قبل فعال بوده، اما در بوشهر این موضوع سابقه ۱۵ ، ۱۶ سال بیشتر ندارد.
  • برای تربیت نیروی انسانی، تقویت مراکز آموزش فنی و حرفه ای، دانشگاههای بوشهر و خصوصا بورسیه نیروهای توانمند عسلویه توسط صنعت نفت با قوت بیشتری دنبال خواهیم کرد.
  • دوستی گفت که ما نه ۳۰  مجوز استخدام بلکه ۳۰ هزار استخدام از شما می خواهیم. صادقانه می گویم الان ما ۲ برابر نیاز در وزارت نفت نیرو  داریم، پس  چگونه قادر به ۳۰ هزار استخدام هستیم. البته دغدغه شما برای اشتغال و اولویت قرار گرفتن بومی ها محترم است، ولی همه مشاغل در دولت و نفت نیست.
  • درباره دغدغه نماینده مطبوعات محلی در این جلسه پیرامون آگهی ها نیز من موافق حمایت از رسانه ها هستم و این موضوع را به روابط عمومی اعلام می کنم. البته برخلاف نظر دسوت روزنامه نگارمان، کشتن یک گنجشک با دزدیدن دکل یکسان نیست (خنده حاضران) {این اظهارنظر به سخنان هوشمند رییس هیات مدیره خانه مطبوعات اشاره داشت که با انتقاد از تبعیض روابط عمومی نفت در قبال رسانه های بوشهر، خطاب به زنگنه گفت: ظلم، ظلم است چه کشتن یک گنجشک باشد چه برداشتن دکل نفتی.}
  • بوشهر برای رییس جمهور و دولت استانی مهم است، چه از نظر مواضع سیاسی، رفتار تاریخی و پشتیبانی از انقلاب، چه حضور در انتخابات که همیشه پیام روشن و معناداری داشته، از این رو دولت هم پاسخگوی دیدگاههای روشن این مردم خواهد بود.
قبلی «
بعدی »