از ورود یک مدیرکل به شورای اداری استان جلوگیری شد

  • توسط
  • شهریور ۱۷, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : با دستور استاندار از حضور حمیده ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در نشست شورای اداری استان که دیروز با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، جلوگیری به عمل آمد.

«خلیج فارس» کسب اطلاع کرد: با وجود ارسال دعوتنامه به ماحوزی برای شرکت در این جلسه، اما ساعتی قبل از آن، یکی از مدیران شاغل در معاونت توسعه مدیریت استانداری طی تماسی به مدیرکل ارشاد اعلام کرده:  «آقای استاندار گفته اند شما در این جلسه حضور نداشته باشید!»

نخستین نشست خبری استاندار بوشهر در اسفند ۹۲

 

روابط شکار آب استاندار و خانم مدیرکل از کجا آب می خورد؟

پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و انتصاب سالاری در استانداری بوشهر، وی ۳ گزینه برای اداره ارشاد معرفی نمود که ماحوزی در آن قرار نداشت، ولی نهایتا علی جنتی در بهمن ۹۲ حکم نخستین مدیرکل بانوی ادارات کل ارشاد استان ها را صادر کرد.

اما در شرایطی که انتظار می رفت صدور حکم مدیرکلی برای عضو دو دوره شورای شهر بوشهر، فعال فرهنگی و حامی دیدگاه اصلاح طلبی، منجر به آن شود که استاندار بدون توجه به سلایق شخصی، از خانم ماحوزی برای پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر حمایت کند، ولی از همان ابتدا عدم روابط حسنه طرفین در محافل خصوصی زبان به زبان می شد و ظاهرا پاسخ منفی ماحوزی به انتصاب یک چهره خاص در معاونتش، این ارتباط را تیره هم کرد.

حالا مدیریت استان که طی یکسال گذشته تلاش هایش را برای تغییر ماحوزی ناکام مانده و تاکنون جنتی به چندین گزینه برای مدیرکلی ارشاد پاسخ منفی داده (از جمله دو تن از مدیران استانداری، یک فرماندار و یک چهره نزدیک به استاندار)، در کنار کم توجهی به اداره ارشاد در اعتبارات استانی، اینک به سراغ ممنوع الورود کردن ماحوزی به جلسات رسمی رفته اند!

رفتاری سلیقه ای که دود آن به چشم فرهنگ و هنر استان خواهد رفت؛ همچنان که امسال روز ملی خلیج فارس و متعاقب آن بنیاد بین المللی خلیج فارس را به هرمزگان سپردیم، در حالی که مدعی هستیم بیشترین مرز آبی و اشتراکات تاریخی را با این آبراهه داریم!

باید دید رویه ای که استاندار بوشهر در قبال مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیش گرفته تا کجا ادامه می یابد و آیا فرمانداران شهرستان ها نیز به تبعیت از وی، مدیران شهرستانی ارشاد را بایکوت خواهند کرد؟

بدون آنکه درباره عملکرد موفق یا ناموفق مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان به قضاوت بنشینیم، بدون شک اتفاقات پیش آمده خوشایند دوستداران دولت تدبیر و امید و حامیان نکاه اصلاح طلبی نیست، بلکه می تواند در راستای منویات افرادی باشد که زمین خوردن این دولت و ناکامی آن را آرزو می کنند.

ضمن اینکه وقتی وزیر به هر دلیلی از مدیرکل منصوب خود تا اینجای کار حمایت کرده و به گزینه های استان دست رد زده، توقع می رود روابط شکرآب مقام ارشد استان با ماحوزی پایان یابد و تعامل جایگزین تقابل شود، نه اینکه استان عرصه تصمیم و حرکت های بچه گانه شود.

«خلیج فارس» از انتشار توضیح استانداری بوشهر درخصوص اتفاق پیش آمده استقبال می کند.

قبلی «
بعدی »