بازداشت ۱۶ صیاد بوشهری در عربستان/ از ملوانان در کویت بی‌خبریم

  • توسط
  • مرداد ۲۳, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : معاون عملیات فرماندهی دریابانی استان بوشهر گفت: هم اکنون ۱۶ صیاد بوشهری به دلیل تجاوز مرزی در عربستان بازداشت هستند.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ علی حاجت‌پور در نشستی خبری ادامه داد: این صیادان از اسکله‌های جفره، گناوه و شیف با یک لنج و سه قایق روانه دریا شده و طی سالجاری در بازداشت عربستان قرار گرفتند.

وی در ارتباط با وضعیت صیادان بازداشت‌شده در کویت نیز گفت: از زنده‌بودن صیادان بازداشت‌شده در کویت اطلاعی نداریم، بازداشت آنان به دلیل تجاوز مرزی نبوده بلکه به دلیل درگیری بود که در کویت ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برای خروج شناورها به‌منظور صید و صیادی از ملوانان فرم توصیه ناخدا و ملوان اخذ می‌شود با این عنوان که در صورت عبور از مرزهای دریایی ایران، کار شما تجاوز مرزی است و بازداشت می‌شوید.

وی بیان کرد: برخی ملوانان به‌ویژه در حوزه صید باوجود چندین تذکری که دادیم اما حریم دریای سرزمینی را رعایت نکرده و به بهانه اینکه در مناطق داخلی صید وجود ندارد به مسیر دیگری می‌روند و کارشان تجاوز مرزی محسوب می‌شود.

 معاون عملیات فرماندهی دریابانی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در زمینهٔ برخورد با متجاوزان مرزی، کشورهای حوزه خلیج‌فارس اقدامات شدیدتری انجام می‌دهند و ما نیز از مقامات قضایی درخواست کردیم که اقدامات مقابله به مثل انجام دهیم.

به نوشته فارس، حاجت‌پور گفت: فعلاً از سرنوشت صیادان بازداشت شده در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اطلاعی نداریم و این موضوع از طریق نمایندگی وزارت امور خارج در استان بوشهر پیگیری می‌شود.

قبلی «
بعدی »