جدیدترین تنش اقتصادی در گناوه/ تصویر

  • توسط
  • اسفند ۲۷, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

در حالی که صدور هر گونه مجوز کسب و کار بر اساس قانون نظام صنفی در حوزه اختیارات اتاق اصناف در هر شهرستان می باشد خبر می رسد که شهرداری گناوه ضمن نادیده گرفتن موضوع اقدام به ارائه مجوزهای زیادی برای دسفروشی ها در ایام نوروز کرده است .

به گزارش تیتر اول به نقل از سوک ؛ اقدام این شهرداری با صدور مجوز به قریب ۸۰۰ نفر در قالب غرفه های نوروزی سبب اعتراض گسترده بازاریان گناوه شده است .

آنها معتقدند که با وجود دستفروشی های گسترده ای در سطح این شهر که ضمن نازیبا کردن فضای بازار ، کاسبی آنها را تحت تاثیر قرار داده است وجود این همه غرفه در این شهر توریستی تجاری سبب ضایع شدن حقوق آنها می شود .

در نگاه بازاریان گناوه ای که از دیرباز به خوش نامی و عدالت در رفتار با مشتریان شهره هستند وجود این تعداد غرفه باعث می شود که به مرور زمان و با وجود دستفروشان و غرفه داران نوروزی که فاقد یک اصالت بازاری هستند ، بازار گناوه نیز از رونق بیافتد چرا که این دسفروشان و غرفه داران نوروزی بدون پذیرش هر مسئولیتی برای فروش اجناسشان می توانند چهره کاسبی را در این شهر مخدوش و باعث صلب اعتماد میلیون ها توریست و گردشگری شوند که این شهر را به دلیل اخلاق حسنه و انصاف بازاریان مکان قابل اطمینانی برای تهیه مایحتاج خود می دانند.

حال با این شرایط ، رئیس اتاق اصناف شهرستان گناوه با درک این وضعیت در هجدهم اسفندماه امسال، اقدام به پیگیری مکتوب مشکلات بازاریان این شهر به فرمانداری و اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان و سایر دستگاه های ذی ربط کرده و خواستار رسیدگی به تخلف آشکار موجود شده است .

به نظر می رسد مغازه داری که با ارقام نجومی برای پرداخت کرایه مغازه و سایر مالیات های سالیانه مصوب به شهرداری و اداره مالیات مواجه هستند انتظار دارند که حداقل کمترین پوشش حمایتی برای فعالیت سالمشان در بازار شکل گیرد نه این که در آستانه نوروز با غرفه های وسیع نوروزی تحت هر عنوان و حجم مهار نشدنی دستفروشان در بازار مواجه گردند.

انتظار می رود که در این فرصت موجود ، شهرداری نسبت به ساماندهی میزان دستفروشان و غرفه داران نوروزی اقدام کند نه این که به گونه ای باشد که هم اینک قسمت عمده ای از ساحل زیبای گناوه و نقاط مختلف اقتصادی این شهر در قرق غرفه داران نوروزی قرار گیرد.

قبلی «
بعدی »