قابل توجه مسئولان؛ دست درازی مسئولان عالیشهر به خاک تنگستان

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از تنگستان نما ، پارک جنگلی بنه گز در شمال و شمال غربی روستای بنه گز از توابع شهرستان تنگستان استان بوشهر و در حدود سی کیلومتری شهر بوشهر واقع شده است ، چنانکه از اسناد تاریخی بر می آید ، قدمت بنه گز به دوران صفویه حدود ۴۰۰ سال قبل بر می گردد که در آن دوران اولین ساکنان بنه گز در کنار درختان گز و زمین های حاصلخیز و پر آب این منطقه به فعالیت کشاورزی می پرداختند.

بخش دیگری از درختان این جنگل که توسط مردم این دیار کاشته شده به منظور تعیین حدود مزارع کشاورزی و جلوگیری از حرکت شن های روان به محدوده مزرعه و نیز جهت  سوخت ، پخت و پز و امر خانه سازی مصرف می شد.

وجود انبوه و متراکم درختان گز در جنگل بنه گز سبب شده است که در این بین اهالی این روستا به ” گزامشهور شود، جنگلی که نام روستای بنه گز نیز بر گرفته از آن می باشد و از این رو اهمیت و محبوبیتش را در بین اهالی بنه گز دوچندان نموده است .

در حال حاضر این جنگل با مساحت حدود ۴۰۰ هکتار یکی از وسیع ترین جنگل های استان بوشهر بوده و با توجه به طبیعت بکر و پوشش گیاهی این منطقه بویژه در فصل زمستان پذیرای مسافران بسیاری از شهر ها و روستا های استان بوشهر می باشد .

متاسفانه شهرداری عالیشهر در اقدامی در جنگل بنه گز که جزء محدوده ای تنگستان برای سه شنبه بازارمی باشد را آسفالت کرده است که این کار ناراحتی مردم بنه گز تنگستان را در پی داشته است.

مسئولان استان فریادهای تنگستانی ها را جدی بگیرند ، تنگستان نقطه ای از استان است که مظلوم واقع شده است و درست که همه ما از یک ملت هستیم، اما باز باید حریم های همسایه همجوار خود را رعایت کنیم،  بنه گز را همسایگانش فرش شهر نشینی در آن پهن کرده اند و هر چه مودبانه و با دلیل و برهان گفته می شود این گوشه ای از دلیران تنگستان است توجهی به آن نشده است.

روستای بنه گز از توابع شهرستان تنگستان است و به پارک جنگلی آن توسط مسئولان همسایه این روستا  دست درازی شده است و دوستان عالیشهری اگر میخواهند کل تنگستان را فرش کنید و به بهانه های مختلف  بدون توجه به فریاد های مردم تنگستان آن را هم از آن خود کنید.

مردم تنگستان از همه مسئولان استان می خواهند به این امر توجه نمایند و به یاد داشته باشند که خود عالیشهر نیز از توابع تنگستان است و آن را بخاطر توسعه مرکز از دست تنگستانی ها گرفتند و امروز کار به جایی رسیده که  اینبار خود مسئولان شهر همجوار دست درازی به خاک تنگستان را عملا کلید زده اند.

این اقدامات با برنامه های چیده شده از سوی شهردار این شهر انجام شده است که نیاز است حدود تنگستان به آنان شناسانده شود ، مسئولان تنگستان بدانند اگر این کار انجام شود دیگر چیزی از تنگستان نمی ماند، تنگستان از هر سو در حال جذب شدن به شهرستان های اطراف است و ما همچنان سکوت مسئولان و به دنبال آن از بین رفتن حق مردم را شاهد هستیم .

اما سخنی با استاندار بوشهر : جناب آقای استاندار این مقوله ای نیست که با صحبت کردن حل نشود نه هزینه می خواهد و نه اعتبار سنگین، فقط دستور شما به مسئولان که به حق مردم تنگستان دست درازی ننمایند و اما مسئولان شهر عالیشهر که در پست های خود خبر از آسفالت جنگل بنه گز داده اند بدانند این تصاحب حق مردم تنگستان است و عادلانه خود قضاوت کنید.

در آخر باید بگوییم شایسته است آنچنان که در اواخر سال ۹۵ در حضور مردم بنه گز گفتید : “این جنگل حق مردم بنه گز است” آن را به بنه گز و تنگستان تا آخرین متر مربع آن بازگردانید

قبلی «
بعدی »

10 دیدگاه ها

  1. باشه بهش میگم
    راستی به کدومش بگم
    به اون که تو شورای شهره یا اون که شهردار شده

    • سلام
      در واقع مشکل ما همینه که دنبال مطالباتمون نیستیم ، این خبر پیرو حرکت رسانه ای هست که داریم توی استان پیگیری میکنیم ، اگر هر کس به سهم خود مطالبه گری کنه مطمئن باشید که نتیجه میده ، و این رو بدونید رسانه اینقدر قدرت داره که شرایط رو تحت تاثیر قرار بده ، یه روز فقط مردم بنه گز خواستار برگشت پارک جنگلی به بنه گز بودند اما امروز با صحبت های که در شورای رسانه کردیم همه تنگستان رو به طرف این مطالبه گری میبریم ، روی کلام هم کاملا به طرف مسئولین تنگستان و استانداری بوشهر هست ، و لینک این اخبار مستقیما برای استاندار فرستاده میشه ، باید دست به دست هم دهیم ، فکر میکنم الان خود شما باید از خودتون بپرسید برای برگشت پارک جنکلی به بنه گز چکار کرده اید
      با سپاس

  2. الان که عالیشهر دست هم ولاتی های خودمون هست دیگه نباید دست به دامان استاندار شویم که.الحمدلله هم شهردار بنه گزی هست و هم نایب رییس.ما مردم بنه گز از اینها بیش از استاندار انتظار داریم.

  3. ایندفعه بهترین زمان جهت احقاق و رسیدن به حق روستای بنه گز هست چرا که بنه گز هم در شورا عالیشهرنماینده دارد و هم شهردار اصیل بنه گز میباشد

  4. ناصر خان بجای این مطالب برو یقه شوراههای قبلی رو بگیر ببینم تو چند سال گذشته چه گلی به سرشون زدن خود شورا سبب این کار شده .گفتن این مطالب دیگه الکیه .وسلام

    • سلام
      شاید شما در جریان نباشید اما در پی انتشار همین خبر چند ارگان مهم دولتی پیگیر ماجرا شدند و ما امیدوار هستیم ، قرار نیست برای گرفتن حقمون ناامید بشیم ، تا آخرین لحظه تلاش میکنیم

  5. سلام
    وقتی جناب احمدی رییس شورای ما جناب پولاذی میگه حالا این بابونها چنن بزار ببرن حداقل ابادشون میکنن از من فرد عادی چه انتظاری هست؟
    من خودم بودم که رییس شورا چنین پاسخی دادند در مقابل بردن جنگل بنه گز
    مردم ولات ما سر یک متر زمین تو دادگاهها می جنگند باهم ولی سر هویت و شناسنامشون هیچ کاری نمی کنند
    اقایون بدانند این رویه هست ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… وسلام

  6. احسن به نظر اقای احمدی عزیز.امیدوارمیم جناب اقای حاج مهدی قایدی هم به عنوان شهردار جدید عالیشهر پاسخ و راه حل منطقی نسبت به این موضوع داشته باشه.با تشکر منتظر جواب جناب قایدی هستیم.

  7. سلام . با احترام به نظر دوستان . به نظر بنده منطقه مورد نظر ،در محدوده شهر عالیشهر می باشد. و اینگونه نیست که آنها به هیچ عنوان حق استفاده از جنگل را ندارند.ضمن اینکه متأسفانه از سوی مسئولان مربوطه ، بین بنه گز و عالیشهر مرزبندی مشخصی صورت نگرفته است.

    • با سلام
      عالیشهر زیر مجموعه بوشهر است و به هیچ وجه اجازه دست درازی به خاک تنگستان و اراضی جنگلی بنه گز را ندارد ، مگر شما میتوانید بدون اجازه همسایه اتان از دیوار آنها بالا بروید و از شیر آب خانه آنها برای خود یک انشعاب بکشید ، امروز اینها به واقع همین کار را کرده اند ، و با احترام به نظر شما بعید میدانم که شما یک بنه گزی باشید

دیدگاه بسته شده اند