جهانگیری در بوشهر: در گذشته افراد دیگری نفت را می‌فروختند/ کم‌ کاری دولت در اقتصاد مقاومتی اتهام است

به گزارش «تیتیر اول بنه گز»، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح فراگیر پالایشی سیراف اظهار داشت: حضور بخش خصوصی در صنعت نفت موجبات توسعه و پیشرفت در این صنعت شده و تقویت بخش خصوصی در این راستا امری لازم است.
وی افزود: توسعه فازهای پارس جنوبی در یکسال اخیر با تلاش بسیار خوبی توسط وزارت نفت انجام گرفته و امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.
معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی در صنعت نفت خاطرنشان کرد: وزارت نفت اقدام بسیار خوبی در واگذاری پالایشگاه‌های کوچک به بخش خصوصی انجام داده و دولت از این اقدام حمایت می‌کند.
جهانگیری تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی و ورود این بخش به صنعت نفت موجبات پیشرفت‌های خوبی در این مجموعه می‌شود.
معاون اول رئیس‌جمهور به وضعیت فروش نفت اشاره کرد و با بیان اینکه هم‌اکنون نفت تنها توسط وزارت نفت به فروش می‌رسد گفت: در گذشته افراد دیگری نفت را می‌فروختند و هم‌اکنون تنها وزارت نفت این کار را انجام می‌دهد و نظارت لازم هم صورت می‌گیرد.
وی افزود: امروز شاهد آغاز عملیات اجرای طرح فراگیر پالایشی سیراف هستیم که یک طرح بزرگ و مهم و ارزشمند است و امیدواریم که در موعد مقرر تکمیل شود.
وی با بیان اینکه ایران با جمعیت ۸۰ میلیونی دارای موقعیت استراتژیک در منطقه است، افزود: امروز ایران اسلامی نقش مهمی در منطقه و جهان ایفا می‌کند و روز به روز شاهد نقش‌آفرینی بیشتر هستیم.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شاخص توسعه در بخش‌های مختلف نفت و گاز رشد داشته و باید از این موقعیت بهره ببریم.
جهانگیری با اشاره به درآمدهای نفتی تصریح کرد: اگر این درآمدها خوب مدیریت شوند می‌تواند باعث ایجاد تحول در کشور شود.
وی یادآور شد: در روزگاری که وفور درآمد نفتی داشتیم نه تنها مردم اثرات آن را احساس نکردند بلکه آثار سوء آن گریبانگیر ما شد.
جهانگیری با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است از اولویت‌های دولت یازدهم است و این در حالیست که برخی دولت را به کم‌کاری در اقتصاد مقاومتی متهم می‌کنند.
وی گفت: اقتصاد کشور ما از اقتصادهای بزرگ دنیاست و از نظر ما اقتصاد مقاومتی همانگونه که رهبر انقلاب فرموده‌اند اقتصادی درون‌زا و برون‌‌گرا است.
جهانگیری افزود: ایجاد ۸ پالایشگاه فراگیر سیراف نقش مهمی در ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی دارد و در راستای اقتصاد مقاومتی اجرا شده است.
*فارس

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. به نام بوشهر پالایشگاه زده میشه اما پولش تو جیب یه عده خاص میره

دیدگاه بسته شده اند