طارمی مچکریم/ ذوق‌ زدگی در فوتبال پرفراز و نشیب امروزی

  • توسط
  • خرداد ۱۸, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

باید از نزدیک دستی بر آتش داشت، تاروپود و زیروبم‌های ورزش کشور را شناخت تا وقتی جوان محجوب بوشهری به‌عنوان یک فوتبالیست گل می‌کند، ذوق‌زده شد که بله در ورزش و به‌ویژه فوتبال، ما چهره‌های اخلاق مدار و با جنبه نیز داریم.
به گزارش «استان نیوز»، ورزش ما از دیرباز عرصه بروز استعدادها و قابلیت‌ها از مناطق محروم بوده است که به دلایل مختلف پس از چند صباحی قدر خود را ندانسته و به گژ راهه رفتند، هم زندگی خود را تباه ساختند و هم مانع بهره‌مندی کشور از توان خود در عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی شدند.
بی‌شک شمار زیادی از ورزشکاران ایرانی در دهه‌های اخیر علاوه بر پیروزی در آوردگاه‌های ورزشی از منش و روحیه جوانمردانه و اخلاق محور برخوردار بودند و همین امر باعث شده که نام و یاد نیک آن‌ها همواره در ذهن مردم و نسل‌های بعد حک باشد.
امروز خبرهای خوبی از ورزش به‌خصوص پر طرفدارانه‌ترین آن یعنی فوتبال به گوش نمی‌رسد، حتی اگر صحبت‌هایی که راجع به فهرست فساد در این رشته ورزشی را می‌شنویم بازی رسانه‌ای یا سیاسی تلقی کنیم با اندکی کنکاش و تأمل درمی‌یابیم که شرایط چندان مناسب نیست.
ضمن احترام به همه نام‌آشنایان فوتبال کشور واقعیت این است که برای بازیابی مجدد اعتماد وجدان عمومی به کلیت ورزش و رشته فوتبال نیاز چندانی به سلطان ، ژنرال و هلیکوپتر و … احساس نمی‌شود بلکه پررنگ شدن حضور افرادی نظیر مهدی طارمی که هم از ابعاد ورزش و فنی و هم مسائل انسانی و اخلاقی سربلند از میدان و آزمون بیرون آمده‌اند کارسازتر است.
مقصود در عرصه ورزش بت و یا اسطوره دست‌نیافتنی نیست بلکه به جوانانی شایسته نیاز داریم که با امتزاج استعداد شخصی با تمرین و ممارست از نظر قهرمانی پیشتاز بوده و با حفظ اصالت و هویت خود، باکمی توجه و اقبال دچار استحاله رفتاری و فکری نمی‌شوند.
امثال طارمی باید مراقب باشند و در فرازوفرودهای فعالیت ورزشی و اجتماعی غره نشوند و یا مانند برخی از اسلاف ورزشی خود اغوا و دچار حاشیه نشوند تا همچنان مایه امید و چراغ فروزانی در سپهر ورزش کشور باشند و با نقش‌آفرینی در عرصه بالندگی کشور از این رهگذر کمتر شاهد قهر تماشاگر با ورزشگاه‌ها باشیم.
به‌عنوان یک جنوبی و بوشهری به خود حق می‌دهیم باافتخار به طارمی‌های کشور ببالیم و ضمن آرزوی پرشمار شدن چنین اسوه‌هایی فریاد برآوریم طارمی مچکریم.
علی خلیجی
منبع: فارس

قبلی «
بعدی »