فرماندار تنگستان: با این شرایط قادر به پاسخگویی به مردم نیستیم

  • توسط
  • بهمن ۱۶, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول بنه گز، عادل دهدشتی در نشست با معاون وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات کشور اظهار داشت: ایام دهه فجر ایامی است که فریاد آزادی و عدالت‌خواهی برای رهایی از استبداد، استعمار و نفوذ استکبار توسط مردم عزیز ایران اسلامی درسال ۱۳۵۷ سر داده شد.

وی اضافه کرد:این انقلاب به رهبری امام امت حضرت امام خمینی(ره)به پیروزی رسید و در ادامه همراهی و همدلی مردم عزیز ایران اسلامی با رهبری مرجع عالیقدر جهان تشیع مقام معظم رهبری همچنان ادامه دارد.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: امیدواریم شروع برنامه‌ها در دهه فجر، هم از حیث برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی و هم از حیث افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شاهد و ناظر بر برنامه‌های متنوع و خوبی جهت خدمات رسانی هر چه بیشتر به مردم شریف شهرستان تنگستان باشیم.

وی عنوان کرد: شهرستان تنگستان با ۷۳ هزار نفر جمعیت و یک هزار و ۹۲۶ کیلومتر مربع وسعت، دارای پراکندگی جغرافیایی و جمعیت است به گونه‌ایی که با نرخ شهری ۳۰ درصد و روستایی ۷۰ درصد از این حیث در سطح کشور نمونه و دارای شرایط خاصی است.

دهدشتی افزود: برای خدمت‌رسانی به مردم عزیز شهرستان تنگستان، در این پراکندگی جغرافیایی دچار مشکلاتی هستیم و به همین جهت در موضوعات مختلف زمانی که شاخص‌ها را در سطح استانی ارزیابی می‌کنیم، با میانگین استانی فاصله داریم.

فرماندار تنگستان بیان کرد: این شهرستان در بحث فناوری و ارتباطات متاسفانه دارای مشکلات فراوان است و هرچند مسؤولان مربوطه در سطح استان با تعامل حداکثری در این ایام، تمام تلاششان برای برطرف کردن مشکلات مردم است، اما باید بپذیریم به جهت حجم مشکلات در سال‌های متمادی که باید خدماتی در این شهرستان ارائه می‌شد اما متاسفانه به آن گونه‌ای که شایسته باشد این شرایط محقق نشده است، اما ما تلاش خواهیم کرد که از هر فرصتی در راستای برطرف کردن مشکلات مردم استفاده کنیم.

دهدشتی بیان کرد: در بیش از سه سالی که از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد، با تدابیری که در شهرستان و سطح استان بوشهر با مدیریت استاندار اتفاق افتاده، توسعه متوازن شهری و روستایی همواره در دستور کار بوده است.

فرماندار تنگستان گفت: در خدمت‌رسانی به روستاها، از حیث امکان تفریحی در حوزه بوستان‌های امید روستایی در تمامی روستاهایی که دارای شرایط شاخص جمعیت بودند، با تدبیر استاندار بوشهر توانستیم بوستان‌های امید روستایی در روستاها را برای مردم فراهم کنیم.

مقام عالی دولت در شهرستان تنگستان افزود: زمین‌های چمن مینی‌فوتبال برای ایجاد شور و نشاط بین جوانان در قریب به اتفاق روستاهای شهرستان تنگستان ساخته شده است.

وی ادامه داد: در حوزه آسفالت کوچه و معابر شهرستان تنگستان کاری که در طی این سه سال دولت تدبیر و امید انجام شده، با تمام دوران ما‌قبل خودش و بعد از انقلاب به این طرف برابری می کند.

دهدشتی ادامه داد: در کل خدمات خوبی ارائه شده و ما شاهد آن هستیم که نرخ افزایش جمعیت در شهرستان تنگستان رو به رشد است اما از حیث مسائل زیرساختی در حوزه مخابرات و ارتباطات مشکلات فراوانی داریم.

وی عنوان کرد: درحوزه تلفن ثابت در دهستان باغک از توابع بخش مرکزی و جنوب بخش دلوار شهرستان تنگستان، مشکلات عدیده‌ای برای سیستم GSM وجود دارد و باید فکری برای این موضوع شود، اگر قرار است این سیستم با این وضعیت و نارضایتی پابرجا باشد و با قطعی مداوم و مشکلاتی که بر آن مترتب است، نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم.

فرماندار تنگستان افزود: در حوزه تلفن همراه کارهای خیلی خوبی در این ایام بویژه در زمان مسوولیت مدیران فعلی انجام شده است اما در بخش دلوار غالب مشکل، ضعیف بودن سرعت اینترنت نسل‌های G3 وG4 و مشکلاتی از این دست است.

وی با اشاره به اینکه سرعت اینترنت در شهر آباد با مشکل مواجه است، تصریح کرد: در بخش مرکزی، فاصله روستاها در طول مسیر با مشکلاتی مواجه هستیم و البته قرار است در محور اهرم به فراشبند و منطقه خائیز نیز با شرکت ایرانسل جهت پوشش این مسیر رایزنی لازم صورت گیرد.

دهدشتی بیان کرد: ساختمان اداره پست شهرستان تنگستان خیلی فرسوده است و از معاون وزیر درخواست داریم که عنایت ویژه‌ای نسبت به این مسئله داشته باشند.

فرماندار تنگستان با اعلام این که بحث ابقاء کارگزاران دفاتر IT روستایی مورد مهمی است که باید در اولویت قرار گیرد، افزود: تامین حقوق و بیمه کارگزاران این دفاتر از سال ۹۰  با مشکلاتی مواجه شد که نتیجه آن کاهش تعداد ۳۵دفتر IT روستایی به ۲۰ دفتر بوده است.

به نوشته فارس، دهدشتی ادامه داد: با این تعداد نمی‌توان جوابگوی موضوعات و مشکلات مردم در سطوح روستاها باشیم و با توجه به بافت جمعیتی شهرستان که اغلب جمعیت شهرستان در روستاها ساکن هستند از معاون وزیر ارتباطات و فناوری و اطلاعات درخواست داریم، این مشکلات را پیگیری کنند.

 

قبلی «
بعدی »