با حضور مدیرعامل تامین اجتماعی؛ افتتاح MRI، بخش داخلی بیمارستان سلمان فارسی و کلنگ زنی دو پروژه درمانی

  • توسط
  • بهمن ۱۶, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول بنه گز : با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، بهره برداری و اجرای ۵ طرح بهداشتی درمانی در استان آغاز شد.

به گزارش «تیتر اول بنه گز»؛ نوربخش ابتدا به برازجان رفت تا ساختمان جدید پلی کلینیک این شهر را کلنگ زنی کند. پروژه ای که در مساحت ۲۵۰۰ مترمربع ساخته می‌شود.

همچنین در ادامه بخش MRI بیمارستان سلمان فارسی به همراه بخش داخلی و ۶ تخت ویژه نوزدان که ۲۵ تخت بیمارستانی به آن اضافه می کند، افتتاح شد. پروژه دیگر هم کلنگ زنی بخش دیالیز این بیمارستان بود.

این پروژه ها مجموعا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار داشت.

مدیرعامل تامین اجتماعی پس از آن به شهرستان دشتی سفر کرد تا نشستی برای ایجاد درمانگاه این شهر برگزار شود.

آغاز ساخت ساختمان تامین اجتماعی شبانکاره، افتتاح شعبه اقماری نخل تقی، بازدید از بیمارستان عسلویه به منظور توسعه بخش های آن نظیر زایشگاه و بخش اطفال از دیگر برنامه های مدیرعامل تامین اجتماعی بود.

در نوبت صبح، از میان ۴ نماینده استان تنها سعادت نماینده دشتستان حضور داشت، همچنین در عسلویه، الماسی مدیر تامین اجتماعی را همراهی کرد.

آینده روشن توسعه خدمات تامین اجتماعی در استان

در مراسمی که به همین منظور در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر برگزار شد، ابتدا یونس خسروانی مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به سرمایه گذاری های این سازمان، ابراز امیدواری کرد: آینده روشنی پیش روی بیمه شدگان به عنوان شرکای اجتماعی سازمان قرار دارد.

به گفته وی، سرمایه گذاری ۳۰ میلیاردی در حوزه تجهیز بیمارستان سلمان فارسی در کنار برنامه ریزی برای توسعه بیمارستان های برازجان و عسلویه و شبانه روزی شدن کلینیک هایی مثل گناوه در این راستا دنبال می شود.

توسعه خدمات بیمارستان سلمان فارسی

پورحکیمی مدیر درمان تامین اجتماعی استان هم با اشاره به افتتاح بیمارستان سلمان فارسی در دهه ۷۰ با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: امروز این بیمارستان با بخش های جدید افق جدیدی برای خدمات رسانی به بیمه شدگان پیش رو دارد.

وی افزود: علاوه بر بخش ام آر آی با پیشرفته ترین دستگاه شرکت زیمنس آلمان، در هفته های آینده افزایش ۵۰ تخت دیگر به بیمارستان را شاهد خواهیم بود، ضمن اینکه امروز ۶ تخت ان آی سی یو (ویژه اطفال) که کمبود جدی استان است به بهره برداری رسید، همچنین در دولت یازدهم جذب ۲۸۰ نیرو برای توسعه خدمات، افتتاح بیمارستان عسلویه و خرید ۱۰ آمبولانس صورت گرفته است.

۳ درخواست رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی هم در سخنانی با اشاره به اینکه تا قبل از دولت یازدهم مجموع ظرفیت همه بیمارستان های استان ۷۰۰ تخت بوده و اکنون به ۱۲۰۰ تخت رسیده، گفت: با توجه به بیمارستان های جدید که در سفر وزیر بهداشت کلنگ زنی شد یا در انتظار تکمیل است، شمار تخت های بیمارستان بوشهر به ۲۲۰۰ تخت می رسد که به اندازه همه ۳۰ سال گذشته می باشد و شرایط استان را به وضعیت مناسب تری می رساند.

دکتر علیرضا رییسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه صورت گرفته در بیمارستان سلمان فارسی که آن را به ۲۰۰ تختخوابی نزدیک کرده و ۱۰۰ درصد ظرفیت آن اشغال است، خواستار ارتقای بیمارستان مهر از تک تخصصی زایمان به بیمارستان عمومی شد و گفت: همچنین بیمارستان عسلویه به عنوان تنها بیمارستان این شهرستان که زیرمجموعه تامین اجتماعی است، نیازمند توسعه بخش های دیگر مثل زایشگاه و اطفال است که ما نیز آمادگی اجرای بسته های زایمان رایگان در آن و تامین پزشکان متخصص را داریم.

رییسی همچنین با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت موجب کاهش هزینه های مردم و افزایش خدمات به نقاط محروم شده، خواستار پرداخت بدهی بیمه ها برای جلوگیری از شکست آن شد و گفت: مراکز درمانی استان از بیمه تامین اجتماعی ۴۰ میلیارد تومان طلب دارند که انتظار داریم در این سفر دستکم دستور پرداخت ۳۵ میلیارد تومان آن را بدهید، چرا که بدهی به پزشکان باعث تهدید آنها مبنی بر لغو فعالیت در کلینیک ها شده است.

همزمان خسروانی مدیر تامین اجتماعی بوشهر از امضای چک ۱۴ میلیاردی توسط دکتر نوربخش خبر داد، رییسی هم گفت: پس کار ما برای چانه زدن سر ۲۱ میلیارد دیگر راحت کردید!

خبر می رسد با رایزنی و اصرارهای رییس دانشگاه بعد جلسه، مدیرعامل تامین اجتماعی با افزایش پرداخت بدهی سازمان تا ۲۴میلیاردتومان موافقت کرده است.

پزشکان و پرسنل درمانی از شهریورماه کارانه دریافت نکرده اند و اخیرا نامه استعفای برخی شان از ادامه کار در کلینیک های دولتی استان در فضای مجازی منتشر شد.

طرح تحول سلامت نیازمند تحلیل است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هم در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه طرح تحول سلامت و اولویت دادن به این مقوله از برنامه های شخص رییس جمهور بوده و ما نیز باید از ادامه آن حمایت کنیم گفت: اما هر طرحی قابل تحلیل و بررسی است و باید دید چقدر با توجه به منابعی که داشته ایم به اهداف رسیده است.

تقی نوربخش با بیان اینکه از گذشته رییس دانشگاه علوم پزشکی را می شناسم و وسعت نگاه وی باعث شده تا مانند برخی استان ها بحث خبط و خطایی مثل منع خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی در بیمارستان ها مطرح نشود، گفت: البته تامین اجتماعی هم مبالغ بیشتری از وزارت بهداشت بابت پوشش بیماران در مراکز ملکی طلب دارد، ولی قطعا به تناسب اعتباراتی که در اختیار داریم، بدهی ها را پرداخت می کنیم.

منبع :  خلیج فارس

قبلی «
بعدی »