نامه نماینده جنوب استان به وزرای بهداشت، اطلاعات و ارتباطات: پارازیت‌ها چه دستاوردی داشته؟/ سلامت و امنیت روانی جامعه به مخاطره افتاده

  • توسط
  • دی ۱۵, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول بنه گز : نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزرای اطلاعات، بهداشت و ارتباطات در اعتراض به ارسال پارازیت از منابع نامشخص نوشته: «سوال اين است كه منبع ارسال پارازيت‌ها كجاست و چه كسي پاسخگوي مردم است؟ فوايد اين كار چيست و در قبال درخطر قرارگرفتن سلامت و امنيت رواني جامعه چه دستاوردي داشته است؟»

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از خلیج فارس؛ در ماههای اخیر اختلال در گیرنده های تلویزیونی و پارازیت صدای اهالی جنوب استان را درآورده، ضمن اینکه در هفته های گذشته امام جمعه کنگان دوبار از مسئولان درخواست پیگیری این گلایه مردم را داشته است.

در همین خصوص سکینه الماسی در نامه ای به سه وزیر کابینه دولت یازدهم خواستار پیگیری این مشکل شده که متن آن را می خوانید:

جناب آقاي دكتر واعظي، وزير محترم ارتباطات و فناوري ارتباطات
جناب آقای دکتر هاشمی، وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
جناب آقای حجت‌الاسلام دکتر علوی، وزیر محترم اطلاعات

با سلام
احتراماً، همانگونه كه مستحضريد، حفظ سلامت مردم و تامين امنيت رواني جامعه، يكي از وظايف اساسي و خطير دولت جمهوري اسلامي ايران است كه با توجه به اهميت آن همواره از سوي افكار عمومي مورد رصد قرار مي‌گيرد و بي‌شك هر عاملي كه سلامت و يا امنيت رواني مردم را مخدوش نمايد برخلاف قانون و مصالح ملي است. يكي از مورادي كه به دليل عدم اطلاع‌رساني صحيح از سوي متوليان امر، باعث بروز نگراني‌هاي جدي در بين مردم شده است موضوع فركانس‌هاي ناشناخته موسوم به پارازيت است.

شايسته نيست موضوعي كه از سوي مردم تا اين اندازه مورد دغدغه و نگراني است اينگونه بدون پاسخ و توضيح گذاشته شود و زمينه‌ي انتشار اطلاعات صحيح و غلط فراوان از سوي منابع مختلف فراهم گردد. تاثير منفي پارازيت بر روي سلامت مردم سال‌هاست با تائيد و تكذيب‌هاي مختلف مواجه شده است و اخيراً نيز از سوي برخي از كارشناسان و مديران مربوطه خطرناك بودن و تاثيرات منفي آن مورد تائيد قرار گرفته است. با اين وجود كماكان، رويه‌ي سابق بدون ارائه‌ي هيچگونه توضيح روشني ادامه دارد. سوال اين است كه منبع ارسال پارازيت‌ها كجاست و چه كسي پاسخگوي مردم است؟ فوايد اين كار چيست و در قبال درخطر قرارگرفتن سلامت و امنيت رواني جامعه چه دستاوردي داشته است؟

از آنجايي كه اين موضوع از سوي شوراهاي اسلامي، ائمه جمعه و اقشار مختلف مردم مرتباً مورد اعتراض قرار گرفته و احتمال سرطان‌زا بودن آن باعث ايجاد نگراني شديد در جامعه شده است ضروري است ضمن بررسي دقيق موضوع از ادامه‌ي روند فعلي يعني عدم پاسخگويي صحيح به دغدغه جامعه و ارسال پارازيت از سوي منابع غيرمعلوم، كه قطعا بر خلاف مصالح ملي است به طور جد، جلوگيري شود. در صورت عدم توجه به موارد پيش گفته در حوزه‌ي انتخابيه‌ي اينجانب وظيفه‌ي قانوني و شرعي خود مي‌دانم كه از اختيارات قانوني لازم استفاده كنم و جهت پاسخ به سؤالات فراوان مردم در اين خصوص افكار عمومي را بيش از پيش مطلع نمايم.

با تشکر
سکینه الماسی

قبلی «
بعدی »