پیام فرماندار تنگستان به مناسبت ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار

  • توسط
  • شهریور ۱۳, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول ، دوازدهم شهریورماه، سالروز شهادت دلیرمردی از خطه تنگستان است که با بصیرت، وطن دوستي و اسلام خواهی، علم مبارزات ضد استعماری را علیه انگلیس در جنوب کشور برافراشت. شهید رئیسعلی دلواری با الهام از مکتب اسلام و به پشتوانه علمای اسلام و همراهی و همدلی سرداران جنوب، برگ زرینی از تاریخ ایران اسلامی را نگاشتند.

چنانکه اسناد تاریخی نیز نشان می‌دهد، شهید رئیسعلی دلواری پس از دریافت حکم و فتوای جهاد توسط علما، تفنگ در دست گرفت، قطار همت به کمر بست و برای مبارزه با دشمن پا به میدان نبرد گذاشت. او فریاد وطن دوستی را با فتوای اسلام خواهی در هم آمیخت و با وحدت و همکاری سرداران جنوب و با همراهی مردمان این دیار، دشمن متجاوز را به زانو در آورد. قیام دلیران تنگستان، درس عبرتي برای همه دشمنان ایران اسلامیست که چشم طمع به این خاک زرخیز دارند.

بی شک قیام دلیرمردان و شیر زنان تنگستانی که از ابتدای تجاوز انگلیسی‌ها به كشور آغاز شد،سند محکم دیگری بر این حقیقت است که هیچ دشمنی در برابر غیرت و شجاعت فرزندان ایران، یارای مقاومت و ایستادگی ندارد.

بدينوسيله یاد و خاطره شهید والامقام شهید رئیسعلی دلواری نماد ایستادگی و مقاومت و همرزمان وفادارش و روز ملی مبارزه با استعمار را گرامی مي داريم.

منبع : تنگستان نما

قبلی «
بعدی »