آتش سوزی در بلندترین نقطه استان/ مسیر برای حضور امدادگران صعب العبور است

  • توسط
  • شهریور ۲, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

13950530000954_PhotoAتیتر اول : آتش سوزی وسیعی ارتفاعات بیرمی به عنوان بلندترین قله استان را احاطه کرده و به دلیل صعب العبور بودن مسیر، حضور امدادگران با کندی مواجه است.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ آتش سوزی از عصر دوشنبه در پی رعد و برق پراکنده و سپس طوفان ایجاد گردید و حوالی غروب در شهر خورموج نیز قابل رویت بود تا از همان زمان ستاد بحران در شهرستان دشتی و اداره منابع طبیعی استان تشکیل شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر در گفتگو با «خلیج فارس» گفت: منطقه ای که دچار آتش شده، دارای مراتع و علف زارهای خشک است که نگران گسترش و سرایت آتش خصوصا به مناطق مسکونی هستیم، اما به دلیل صعب العبور بودن مسیر که حداقل ۲ ساعت پیاده روی نیاز دارد، از نیروهای محلی برای کسب اطلاع از حادثه و اقدامات مربوطه کمک گرفته ایم تا نیروهای گارد حفاظت منابع طبیعی به محل برسند.

سهیل مهاجری درمورد نوع درختان و عرصه این منابع طبیعی منطقه اظهار کرد: بیشتر سطح محل آتش سوزی از درختان بادام کوهی و بوته زارهای محلی ودرختان بومی مانند کنار است.

وی با بیان اینکه با وجود پیگیری زیاد، بالگرد اطفا حریق برای شب در استان های مجاور نداریم، ادامه داد: قرار شده با روشن شدن هوا بالگردها نیز برای کمک به مهار آتش سوزی اعزام شوند.

مهاجری افزود: درحال حاضر چند اکیپ از نیروهای با تجربه و بومی محل به همراه نیروهای هلال احمر، بسیج، منابع طبعیی، محیط زیست واعضای ستادمدیریت بحران شهرستان دشتی به محل اعزام شده اند.

فرماندار شهرستان دشتی هم گفت: پس از اطلاع از وقوع آتش‌سوزی که شعله‌های آن در شهر خورموج قابل روئیت است بلافاصله ستاد بحران شهرستان دشتی تشکیل جلسه داد.

غلامرضا مهرجو با بیان اینکه امکان دارد این آتش‌سوزی براثر صاعقه و رعدوبرق به وقوع پیوسته باشد اما منتظر گزارش کارشناسان هستیم یادآور شد: اکیپی ۱۵ نفره متشکل از منابع طبیعی، محیط‌زیست، سپاه، نیروی انتظامی و جمعیت هلال‌احمر به منطقه اعزام‌شده‌اند ولی به دلیل صعب العبور بودن مسیر، امکان حضور خودروهای امدادی نیست.

قبلی «
بعدی »