سالن‌های ۱٫۵ میلیاردی را جایی زدند که جمعیت ورزشکاری نبود/ تکمیل ورزشگاه بوشهر و کنگان در سالجاری

  • توسط
  • شهریور ۲, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : مدیرکل ورزش و جوانان بوشهر با بیان اینکه میراث دار ۷۵ پروژه ورزشی ناتمام از دولت قبل بوده ایم، گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها ۷۰ میلیاردتومان می باشد که چندین برابر اعتبارات تخصصی به ماست، ضمن اینکه بعضا سالن هایی را براساس سفارش های سیاسی یا مسائل دیگر در مناطقی زدند که جمعیت ورزشکاری کافی در آن نبود و امروز برای تکمیل یا نگهداری این فضاها دچار مشکلات عدیده ای هستیم.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ احمد بهروزیان فرد در نشستی خبری ابه مناسبت هفته دولت فزود: برخی از این سالن ها نیز که به دهیاری ها داده می شود، بعد از مدتی به دلیل عدم تامین هزینه های جاری، به ما برمی گردد که این اداره در شرایط کنونی با محدودیت های زیادی برای نگهداری آنها مواجه است.

وی با بیان اینکه عمده استفاده از سالن های ورزشی در روستاها برای فوتبال است، گفت: کاش بجای هزینه ۱٫۵ میلیاردی برای احداث سالن در نقاطی که جمعیت ورزشکاری کافی ندارد، تصمیم کارشناسی تری گرفته می شد و همین اعتبار را صرف ۴، ۵ زمین چمن مصنوعی در روستاها می کردند، موضوعی که در دولت یازدهم در دستور کار استان قرار گرفته و اکنون همه روستاهای بالای ۵۰۰ نفر دارای زمین چمنمصنوعی هستند یا تا دهه فجر صاحب آن می شوند.

بهروزیان فرد با بیان اینکه مثل برخی سال های گذشته خبری از اعتبارات ۵ میلیارد تومانی به ورزش استان نبوده، ولی با وجود محدودیت های اعتباری تلاش کردیم پروژه های اولویت دار را به سرانجام برسانیم، اظهار داشت: ورزشگاه شهید بهشتی به عنوان پیشانی ورزش استان دارای نواقص زیادی بود که امروز می توان گفت وضعیت آبرومندانه تری پیدا کرده، طوری که پیست تارتان آن بعد از ۵ سال به صورت استاندارد تکمیل شد، سکو و رختکن برای زمین شماره ۲ ورزشگاه احداث، اسکلت فلزی ساماندهی و به سکوی تماشاگران مبدل شد و سالن پایگاه قهرمانی نیز پس از سالها با تجهیزات جدیدتری به روز گردید.

پروژه های اولویت دار امسال

وی درباره پروژه های اولویت دار امسال گفت: خوابگاه ورزشکاران دیلم در هفته دولت به بهره برداری می رسد،همچنین زمین شماره ۲ ورزشگاه گناوه و خوابگاه ورزشکاران نیز امسال افتتاح خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: بزرگترین مجموعه ورزشی جنوب کشور نیز با اعتبارات سفر رهبر انقلاب به جنوب استان در کنگان در دست ساخت است و تلاش داریم مهرماه و در هفته تربیت بدنی به بهره برداری برسد. این مجموعه شامل زمین چمن و سکوی تماشاگران، سالن ۱۵۰۰ نفره، سالن سقف کوتاه و خوابگاه ورزشکاران می باشد و تاکنون ۱۳ میلیاردتومان برای آن هزینه شده است.

افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بوشهر در دهه فجر

وی یکی دیگر از اولویت ها را تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری  بوشهر دانست و گفت: با توجه به مصوبه سفر هیات دولت، امسال ۷ میلیاردتومان از اعتبارات ملی و ۴میلیارد تومان نیز در استان پیش بینی شده تا این ورزشگاه پس از ۱۲ سال از کلنگ زنی اش، در دهه فجر قابل بهره برداری باشد.

وی از افتتاح ۷ پروژه ورزشی در هفته دولت خبر داد و گفت: سالن های ورزشی بوشکان، زیارت دشتستان، درازی دشتی، زمین چمن بندر عامری دلوار، زمین مینی فوتبال بوشکان، خوابگاه ورزشکاران دیلم و روشنایی ورزشگاه کاکی از جمله این پروژه ها می باشند.

بهروزیان  از کلنگ زنی استخر خارگ و سالن کشتی دیلم در هفته دولت خبر داد و افزود: ۱۹ پروژه دیگر تا پایان سال به بهره برداری می رسد تا شمار طرح های ناتمام به ۴۶ مورد کاهش یابد.

دو گزینه برای احداث مجموعه ورزشی در مرکز استان

مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه بوشهر پایین ترین سرانه ورزشی را در مراکز شهرستان های استان دارد از این رو تکمیل پروژه های ناتمام آن در اولویت می باشد، گفت: طرح ایجاد مجموعه ورزشی جدید در بوشهر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سالن شهید صدوقی بوشهر مربوط به قبل از انقلاب بوده و ادامه فعالیت در آن خطراتی دارد، گفت: مدتهاست پیگیر بازگرداندن زمین پشت این سالن به ورزش هستیم تا در آن خانه بسکتبال و مجموعه ورزشی جدیدی احداث کنیم. این زمین در ابتدای جنگ به دلیل ضرورتی که وجود داشت به جهادسازندگی داده شد، ولی کاربری ورزشی آن تغییر نکرده است. امیدواریم با همکاری مسئولان استان، سریع تر این زمین به ورزش استان بازگردد.

وی ادامه داد: گزینه دیگر، زمین ۸ هزار متری در خیابان صلح آباد، روبروی پمپ بنزین وزیری می باشد که خریداری و سند آن به نام اداره ورزش صادر شده و تلاش داریم اعتباری برای شروع بکار آن در سالجاری جذب کنیم.

وی حفظ کاربری های ورزشی را از اولویت های خود دانست و گفت: تا جایی که امکان داشته، از همه راهها برای نگه داشتن کاربری های ورزشی  تلاش کرده ایم، ضمن اینکه در این راستا سند دار کردن اراضی ورزشی دنبال شده و اکنون ۵۰ مورد گردش ثبتی در حال انجام است، در حالی که قبلا ۵ زمین ورزشی استان دارای سند بود.

به گفته وی، اخیرا ۵۰۰ میلیون تومان به معارض ورزشگاه شهدا در خیابان شهید عاشوری بوشهر پرداخت شد تا سند ان به نام اداره ورزش ثبت شود.

صنایع استان از ورزش حمایت کنند

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با بیان اینکه ما نه وظیفه و نه توان تیمداری داریم، گفت: صنایع مستقر در استان بوشهر باید از ورزش استان حمایت کنند.

بهروزیان فرد با اشاره به اینکه تیم های مطرح در لیگ های کشوری با کمک صنایع و دولت رشد کرده اند، گفت: همانطور که در خوزستان نفت از دهها تیم حمایت می کند، انتظار می رود در بوشهر نیز با ظرفیت های متعدد نفت و گاز این روند شکل بگیرد یا بندر، گمرک و نیروگاه اتمی در ورزش استان سرمایه گذاری کنند.


ایرانجوانی ها مشکل داخلی شان را حل کنند

بهروزیان فرد در بخشی از این نشست خبری هم به وضعیت دو باشگاه قدیمی بوشهر اشاره کرد و گفت: تیم شاهین به هر شرایطی بود در لیگ دو فعال است و اکنون در بازی های خانگی آن جمعیت قابل توجهی حضور می یابند که جا دارد از حمایت شورای شهر و شهرداری بوشهر تشکر کنیم.

وی افزود: تیم ایرانجوان هم به عنوان نماینده استان در لیگ آزادگان با مشکلات عدیده مالی مواجه است و اگر همین روند ادامه یابد، دچار بحران می شود، از این رو پیگیری برای تامین مالی آن در دستور کار است. البته ضرورت دارد این باشگاه اختلافات درونی خود را حل نماید.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتقاد اعضای شورای شهر بوشهر از عملی نشدن تعهدات استانداری به تیم ایرانجوان گفت: واقعیت این است که وقتی شورا و شهرداری بوشهر به احیای تیمی با نام شاهین ابراز تمایل کردند، استاندار قول پیگیری برای وصل کردن این تیم به یک اسپانسر را داد و در صورت عملی نشدن، ۵۰۰ میلیون تومان کمک به این باشگاه کمک می شود که این موضوع محقق گردید. برای سایر هزینه نیز چون ماهیت باشگاه خصوصی است، باید از منابع دیگر تامین شود.

احتمال افزایش ورزشکاران بوشهر در پارالمپیک ۲۰۱۶

مدیرکل ورزش و جوانان در بخشی از این نشست به برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۱۶ در کشور برزیل اشاره کرد و گفت: در المپیک خانم لیلا رجبی در رشته پرتاب وزنه حضور داشت که باغیرت عمل کرد و به عقیده من کسب سهمیه المپیک نیز کار بزرگی توسط وی بود.

بهروزیان فرد ادامه داد: برای مسابقات پارالمپیک نیز تاکنون ۲ ورزشکار شامل محسن حسینی پناه و سجاد نیک پرست در رشته های پرتاب وزنه و نیره به همراه محسن ابراهیمی مربی از استان بوشهر حضور خواهند داشت.

وی از احتمال حضور تیم فوتبال ۷ نفره کشورمان در پارالمپیک ریو خبر داد و گفت: این تیم ۴ بازیکن و یک مربی بوشهری دارد که با توجه به کنار گذاشتن تیم روسیه به دلیل دوپینگ، احتمال جایگزینی ایران به عنوان قهرمان آسیا و تنها تیم از این قاره در مسابقات مذکور وجود دارد، از این رو تیم فوتبال ۷ نفره طی هفته گذشته به اردو رفته تا وضعیت حضورشان در ریو مشخص شود.

وی بیان کرد: سال ۹۴ سخت ترین شرایط مالی ورزشی استان بود اما در همین سال بالغ بر ۷۸ مدال بین المللی کسب کرده ایم.

قبلی «
بعدی »