جوان گناوه‌ای فرشته نجات ۳ هموطن شد+عکس

  • توسط
  • مرداد ۱۰, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

125553photo_2016-07-30_12-29-28

خلیج فارس: خانواده مرحوم «فضل الله رستمی» جوان ۳۰ ساله ساکن گناوه در پی مرگ مغزی وی، با اهدای اعضای بدن وی موافقت کردند تا فرشته نجات ۳ هموطن دیگر شود.

به گزارش «خلیج فارس»؛ بامداد امروز سه عضو بدن مرحوم رستمی شامل دو کلیه و کبد در یک عمل جراحی توسط تیم پزشکان اعزامی از شیراز در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر برداشت و برای پیوند به سه بیمار نیازمند به شیراز انتقال یافت.

اعضای دیگر بدن نظیر قلب و ریه نیز امکان برداشت از بیمار مرگ مغزی وجود دارد، ولی به دلیل زمان کمی که تا رسیدن به بیمار پیوندی وجود دارد و مرکز این اقدامات هم شیراز است، در بوشهر از بیماران برداشت نمی شود. تنها راهکار، انتقال هوایی بیماران مرگ مغزی به بیمارستان مرتبط است که هنوز وزارت بهداشت برنامه ای در این خصوص ندارد.

مسئول پیوند دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر می گوید: این جوان ۳۰ ساله ساکن گناوه ده روز پیش بر اثر تصادف دچار خونریزی مغزی شده بود که پس از تایید مرگ مغزی توسط پزشکان و رضایت خانواده ایثارگر و نوع دوست ایشان، اعضای بدن وی توسط متخصصان مربوطه برداشت و جان دوباره ای به سه هموطن دیگر بخشید.

محمدرضا صالحی گفت: با همکاری و مشارکت مردم نوعدوست استان بوشهر امسال روند اهدای عضو در استان بوشهر رشد بسیار خوبی داشته طوریکه درمدت ۴ ماه امسال حدود دو برابر سال گذشته اهدا عضو صورت گرفته است.

صالحی از رسانه ها خواست با تشویق و ترویج و فرهنگ سازی در جامعه زمنیه اهدا عضو بیماران مرگ مغزی استان بوشهر که سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ نفر است، را فراهم کنند.

قبلی «
بعدی »