مدیرکل ثبت احوال استان خبر داد: بیماری‌های قلبی و سرطان؛ قاتل نخست بوشهری‌ها

  • توسط
  • دی ۶, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به کاهش ۶ درصدی مرگ و میر در استان گفت: سن میانه فوت در استان بین ۷۰ تا ۷۵ سال می باشد.

به گزارش «تیتر اول »؛ اسکندر پاسالار در نشستی خبری درخصوص مهمترین دلایل مرگ و میر استان افزود: بیماری های قلبی و عروقی ۴۵ درصد دلایل مرگ و میر بوشهر را در برمی گیرد و رتبه نخست را دارد، همچنین سرطان و تومورها با ۹٫۷ درصد و حوادث غیرعمد (تصادفات، غرق شدگی و…) معادل ۸٫۸ درصد در رتبه های بعدی دلایل اصلی مرگ و میر می باشد.

به گفته وی، تا پایان آذرماه، دو هزار و ۸۴۴ مورد وفات در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کمتر بوده است.

کاهش طلاق و ازدواج

پاسالار با اشاره به کاهش ۴ درصدی ازدواج طی ۹ ماهه امسال بیان کرد: پنج هزار و ۵۱۲ مورد ازدواج طی این مدت در استان ثبت شده که میانگین اختلاف سن زوجین ۵ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان ادامه داد: میانگین سن ازدواج در مردان بوشهری ۲۷ و زنان ۲۴ سال است.

وی همچنین از کاهش ۱ درصدی طلاق طی این مدت در استان خبر داد و گفت: طی ۹ ماهه امسال هزار و ۴۲۷ طلاق در استان ثبت شده است.

به گفته پاسالار، میانگین سن طلاق در مردان بوشهری ۳۶ و زنان ۳۱ ساله است.

وی تصریح کرد: میانگین زمان زندگی زوجین بوشهری که متقاضی طلاق هستند ۹ سال می باشد، هرچند ۱۰ درصد طلاق‌ها مربوط به زوجینی است که مدت زندگی آنها کمتر از یک سال است.

فراوانی نام‌ها

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به بیشترین فراوانی نام در ۱۰۰ سال اخیر در استان بوشهر، اظهار داشت: بیشترین نام‌ها فاطمه، محمد، علی، زهرا و حسین بوده است.

وی با بیان اینکه در ۱۰۰ سال اخیر بیشترین فراوانی نام خانوادگی در استان نیز حیدری، احمدی و محمدی بوده، افزود: امسال بیشترین فراوانی نام در بین پسرها محمد، حسین، امیر، علی و امیرحسین بوده و برای دختران  فاطمه، زهرا، زینب، رقیه و حلما بیشترین فراوانی را داشته‌اند.

منبع : خلیج فارس

قبلی «
بعدی »