گزینه احتمالی فرمانداری بوشهر/ گره مجمع نمایندگان استان کی باز می‌شود؟/ اظهارات عجیب استاندار

  • توسط
  • مرداد ۲, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خبرنگاران «خلیج فارس» در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

تعیین سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری بوشهر

با انتصاب فتح الله حقیقی معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر به همین سمت در البرز، عباس جمشیدی فرماندار بوشهر با حفظ سمت به عنوان سرپرست این معاونت تعیین شده است. جمشیدی گزینه استان برای این معاونت می باشد و قرار است آئین معارفه اش به عنوان سرپرست پس از بازگشت حقیقی به بوشهر برگزار شود.

گویا حسن ابراهیمی فرماندار سابق بوشهر به پیشنهاد تصدی این معاونت پاسخ مثبت نداده است.

گزینه احتمالی فرمانداری بوشهر

شنیده می شود درصورت آنکه حکم سرپرستی جمشیدی به معاونت سیاسی امنیتی توسط وزیر کشور امضا شود، غلامرضا مهرجو فرماندار دشتی جدی ترین گزینه تصدی فرمانداری مرکز استان است.

فروردین ماه سالجاری در پی کناره گیری ابراهیمی از فرمانداری بوشهر که به نظر می رسد جهت جلوگیری از برخی دخالت ها بوده، جمشیدی از فرمانداری کنگان جایگزین وی شد.

شیخ موسی احمدی پست گرفت

براساس خبرهای رسیده، حجت الاسلام موسی احمدی نماینده جنوب استان در مجلس نهم به عنوان دادیار دادسرای انتظامی کشور منصوب شده است. وی پیش از حضور در مجلس در دستگاه قضایی شاغل بود.

تک و پاتک شورا و شهردار سابق بوشهر

سعید آزادشهرکی که در زمان تصدی شهرداری بوشهر چالش های زیادی با شورای شهر داشت، در پی نطق رییس کمیسیون برنامه ریزی شورا درباره انحراف بودجه سال ۹۳ شهرداری و سندسازی درباره جمع آوری سگ های ولگرد، هفته پیش جوابیه ای بلندبالا به رسانه ها ارسال کرد که در آن، یک عضو شورا به عنوان “آقای خاص” یاد و به دلیل آنچه اتهام به خودش نامیده، تهدید به شکایت قضایی شده است.

ظاهرا شورای شهری ها نیز در حال تنظیم جوابیه ای در پاسخ به متن اخیر آزادشهرکی هستند که آنها نیز پای دستگاه قضایی را به میان کشیده اند.

پرواز بوشهر – دبی پرید، اما با تأخیر

پرواز بوشهر- دبی بعد از هفت ماه وقفه، سرانجام جمعه شب با تاخیری یک ساعت و ۱۵ دقیقه ای با تعداد ۱۴۸ سرنشین بوشهر و توسط ایرلاین کیش ایر انجام شد.

این پرواز که روزهای جمعه و سه شنبه برقرار است، پیش از این چندبار وعده برقراری مجدد آن طی ماههای اخیر به تاخیر افتاده بود.

اظهارات عجیب استاندار

استاندار بوشهر در نشست مرکز پژوهش های مجلس در اظهاراتی تعجب برانگیز که در خبرگزاری ها بازتاب داشته، بوشهر را دارای بیشترین کالای قاچاق معرفی کرده است. سالاری ادامه داد: «این در شرایطی است که هنوز بوشهر منطقه آزاد ندارد، بنابراین قاچاق ارتباطی با منطقه آزاد نخواهد داشت.»

قطعا اظهاراتی از این دست یا انعکاس گزارش هایی نظیر آن از استان است که منجر به محدودیت هایی در قبال فعالیت ملوانی در استان می شود، ضمن اینکه چندی پیش سخنان رییس تعزیرات حکومتی کشور در شبکه خبر که تلویحا بیشترین قاچاق را در برخی از شهرهای استان بوشهر معرفی کرده بود، موجب اعتراضات فعالان اجتماعی و برخی مسئولان شد.

از طرفی، این اظهارات در شرایطی می باشد که بزرگترین محموله قاچاق کشور طی ۳۷ سال گذشته، اخیرا در استان هرمزگان کشف شده است.

هرچند به نظر می رسد منطقه آزاد به ماجرایی حیثیتی برای استاندار مبدل شده، ولی به مصلحت نیست جهت تحقق آن، نسبت های عجیبی به بوشهری ها داد که ملاک تصمیم های نادرست و اعمال محدودیت از سوی مرکزنشینان خواهد شد.

شناسایی یک شهید برازجان پس از ۳۰ سال

شنیده می شود از طریق آزمایش DNA ، هویت یکی از شهدای برازجان که اخیرا در مناطق عملیاتی دفاع مقدس تفحص شده، شناسایی گردید. البته هویت این شهید منوط به اعلام به خانواده اش شده است، ضمن اینکه قرار است شنبه آینده همزمان با شهادت امام صادق (ع) تشییع و خاکسپاری شود.

گره مجمع نمایندگان استان کی باز می شود؟

در شرایطی مجلس دهم تا چند روز دیگر وارد دومین ماه فعالیت خود می شود که هنوز مجمع نمایندگان استان بوشهر تشکیل نشده و رییس آن انتخاب نگردیده است. این در حالی است که در فصل توزیع اعتبارات و برگزاری شورای برنامه ریزی استان هستیم که دو نماینده استان باید جهت عضویت در آن معرفی شوند. افزون بر آن گزینه مجمع نمایندگان برای شورای فرهنگ عمومی استان تعیین شود.

این تاخیر در شرایطی می باشد که استان هایی با تعداد نمایندگان بیشتر، اقدام به انتخاب رییس دوره ای مجمع شان کرده و نمایندگان خود برای عضویت در شوراها یا کمیسیون های خارج از مجلس را معرفی نموده اند.

خبرنگار «خلیج فارس» کسب اطلاع کرد: تاکنون برگزاری سه نشست در روزهای جلسات علنی مجلس میان نمایندگان استان برای انتخاب رییس دوره ای مجمع نمایندگان هماهنگ شده، ولی هربار به دلیل غیبت یکی از نمایندگان به نتیجه نرسیده است. (۲۳، ۲۷ و ۳۰ تیرماه).

خبرهای تایید نشده حاکی از آن است که یکی از نمایندگان اصرار دارد باید وی در سال اول رییس مجمع باشد و نیازی به قرعه کشی در این خصوص نیست، اما دیگر نمایندگان با این شیوه موافق نیستند و این موضوع باعث عدم حضور وی در این نشست ها گردیده است.

البته مجلس تا ۱۷مرداد تعطیل است، ولی اگر اوضاع اینگونه پیش برود و ۴ نماینده ای که هفته جاری در استان حضور دارند، حاضر به نشستی برای انتخاب رییس مجمع خود نشوند، باید به انتظار برخی وساطت ها بود!

چه خبر از پتروشیمی دشتستان؟

در حالی که استاندار بوشهر ماه گذشته وعده کلنگ زنی پتروشیمی دشتستان بعد از عید فطر داده بود، اما هنوز خبری از این موضوع  نیست. سال گذشته نیز موسوی نژاد نماینده سابق دشتستان قول گلنگ زنی این پتروشیمی بعد از عید فطر ۹۴ را داده بود.

گزینه استان برای ریاست اقتصاد و دارایی بوشهر

با خبر شدیم با توجه به بازنشستگی قریب الوقوع محمدجواد بیات رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر، علی درویشی گزینه استان برای تصدی این مسئولیت است.

درویشی عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس و مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری است. ظاهرا وزارتخانه اصرار دارد که از نیروهای درون مجموعه اش عهده دار این مسئولیت شود.

ممانعت از احداث پلاژ مردان

پروژه احداث پلاژ شنای مردان که روبروی ساختمان شهرداری در حال اجرا بوده، توسط شرکت آب منطقه ای توقیف شده است. دلیل این اقدام، تجاوز به حریم ۶۰ متری دریا عنوان گردیده، در مقابل شهرداری عقیده دارد از قدیم الایام این محل پلاژ مردان بوده و ایجاد تاسیسات مرتبط با پلاژ هم در این راستا می باشد.

باید دید با توجه به پیگیری شهرداری از مراجع دیگر، امکان فعالیت مجدد این پروژه را خواهد داشت؟

باز گرفتار شدن صیادان استان در دام سعودی ها

در شرایطی با گذشت ۵ روز از سفر دریایی دو صیاد گناوه ای، خبری از آنها نیست که مدیرعامل تعاونی صیادان این بندر یکی از احتمالات را گرفتار شدن آنها در دام گشتی های مرزی عربستان دانسته است.

این در شرایطی می باشد که به دلیل قطع روابط دیپلماتیک دو کشور، هنوز از ۴ صیاد جزیره شیف و دو صیاد محله جفره بوشهر که طی ماههای گذشته در دام گشتی های سعودی افتادند، خبری در دست نیست.

دود سفید از شورای شهر گناوه بیرون می آید؟

خیز شورای شهر گناوه برای استیضاح شهردار آن هم در ماههای پایانی فعالیتش، به دلیل سالم سازی رخ داده در دوران شهرداری احمد طاهری، با واکنش منفی شماری از فعالان اجتماعی این شهر مواجه شده است، از این رو با امام جمعه دیدار کرده، ضمن اینکه خواستار برگزاری علنی جلسه پرسش و پاسخ شورا از شهردار شده اند.

در همین حال شنیده می شود، امام جمعه گناوه جمعه شب با هدف رفع اختلافات اعضای شورا و شهردار، میزبان آنها بوده، اما گویا به دلیل اصرارهای یکی از اعضا، این نشست به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

انتصاب بخشدار جدید بوشکان

استاندار بوشهر طی حکمی علیرضا قاسمی را به سمت بخشدار بوشکان دشتستان منصوب کرد.وی فرهنگی، اهل شبانکاره و پسرخاله “قلی پور” مدیر بازرسی استانداری است.

رتبه بوشهر در پرداخت صدقات

در جدول صدقات جمع آوری شده از صندوق های سیار و ثابت کشور طی سال گذشته، بوشهری ها با پرداخت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی، رتبه ۲۶ کشوری کسب کرده اند. استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی با ارقامی بالای ۳٫۵میلیارد تومان، بیشترین پرداخت صدقه داشته اند.

بخشنامه علیه مدیران پروازی

وزير نفت بخشنامه جلوگیری از انتصاب مديران پروازي (غیر از جزاير و سكوها) را به شرکت های زیرمجموعه ابلاغ کرد.

عابربانکی که اضافه پرداخت می کرد

شنیدیم در پی قرارگیری اسکناس ۵ هزارتومانی در باکس ۲ هزارتومانی دستگاه عابربانک رفاه شعبه بهمنی بوشهر، این بانک کسری ۳میلیونی داشته و برای بازپس گیری مبالغ اضافه، تماس هایی با مشتریان داشته است.

وزارت نیرو هزینه برق نیروگاه بوشهر را نمی‌دهد

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفته: نیروگاه بوشهر سالانه هزار مگاوات برق تولید و وارد شبکه سراسری می کند که توسط وزارت نیرو فروخته می شود، اما تاکنون پول آن توسط وزارت نیرو پرداخت نشده است.

این اظهارنظر در شرایطی است که طی قول و قراری شفاهی میان نمایندگان استان در مجلس نهم با مسئولان دولت، قرار بود بخشی بدهی برق مدارس استان بوشهر از طرق تهاتر مطالبات نیروگاه اتمی از وزارت نیرو تسویه شود. رقم این بدهی ۲۸ میلیارد ریال برآورد شده و در هفته های اخیر هم منجر به قطع برق چند مدرسه گردیده است.

احتمال خاموشی در استان

طی دو هفته اخیر، تغییر ساعت کار ادارات بوشهر به ۶:۱۵ دقیقه صبح، نارضایتی شماری از کارمندان را در پی داشته است.

یکی از اهداف این طرح که تا مردادماه بصورت آزمایشی دنبال می شود، کاهش مصرف برق در زمان پیک بار است. در همین خصوص مدیر شرکت برق استان گفته: طرح تغییر ساعات کار ادارات۳ تا ۴ درصد مصرف برق در استان کاهش داده و این در حالی است که اوج بار رشد ۱۲ درصدی دارد که با این وضعیت، احتمال خاموشی در استان وجود دارد.

احتمال انتصاب دو کاندیدا در پارس جنوبی

احتمال دارد محمد پاکدل و حسین بردستانی دو کاندیدای انتخابات مجلس دهم در سازمان منطقه ویژه پارس مسئولیت بگیرند. هر دو در شرکت های تابعه وزارت نفت مسئولیت دارند.

قبلی «
بعدی »