گزیده نماز جمعه های شهرستان تنگستان

  • توسط
  • خرداد ۲, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اهرم ضمن تبریک ایام شعبانیه اظهار داشت: امروز سوم شعبان مصادف است با سالروز میلاد مسعود مبارک روز حضرت اباعبدالله حسین بن علی (ع) که به همین مناسبت روز پاسدار و روز چهارم شعبان به نام قمر بنی‌هاشم ابوالفضل‌العباس (ع) و روز جانبازان پرافتخار نظام جمهوری اسلامی نامگذاری شده است، همچنین روز چهارم شعبان نیز سالگشت میلاد با سعادت سید الساجدین امام العارفین حضرت امام سجاد (ع) است که این روزها را تبریک عرض می‌کنم.
امام جمعه اهرم به سوم خرداد حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر اشاره و تصریح کرد: سوم خرداد یکی از روزهای تاریخ در تقویم نظام جمهوری اسلامی ایران است که در این روز در بیت‌المقدس روز مقاومت، ایثار و پیروزی نیز نامگذاری شده رزمندگان اسلام شهر خرمشهر را از لوث مزدوران بعثی پاک کردند.
امام جمعه اهرم افزود: روحیه پاسداری از دین و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باید در یک پاسدار باشد.
وی مطرح کرد: در ادامه راه انقلاب اسلامی فکر، عقیده و ایمان عوامل معنوی که در پیروزی انقلابی اسلامی نقش داشتند، این عوامل باید در یک پاسدار به تمامی معنا وجود داشته باشد.
راستگو ادامه داد: اگر حرکتی خلاف ارزش‌ها در جامعه اسلامی و علیه دستاوردهای نظام اسلامی صورت گیرد باید یک پاسدار نگران آن باشد.
امام جمعه اهرم افزود: رسالت پاسدار این است به مسائلی که در جامعه اسلامی اتفاق می‌افتد واکنش نشان دهد اگر بی‌تفاوت باشد، آنجا جای نگرانی است.
وی خاطر نشان کرد: اگر امروز دشمن فکر تجاوز به مرزهای آبی و خاکی این خاک را از ذهن خود بیرون می‌کند، از صلابت و قدرت نیروهای مسلح ایران اسلامی است.
راستگو با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسین (ع) در مورد پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران افزود: قطعا تیم مذاکره‎کننده هسته‌ای کشور در دفاع از خط قرمزهای کشور قوی‌تر عمل خواهد کرد.
امام جمعه اهرم ادامه داد: دشمن به دنبال این بود که برخی شرط و شروط‌ها را بر تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند که سخنرانی مقام معظم رهبری خط بطلانی بر این خیال واهی و خام دشمن بود.
انتخاب روز ولادت سالار شهیدان به عنوان روز پاسدار انتخابی شایسته و با مسمی است
حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دلوار درباره مباحث سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: جامع‌ترین و کامل‌ترین شیوه زندگی و مدیریت خانواده را پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت مکرمشان داشته‌اند زیرا روش تربیتی آنان برگرفته از وحی و قرآن بوده است.
وی افزود: پیامبر و اهل‌بیت بر آموزش اعتقادی اهل خانواده تاکید داشتند که باید این امر مهم در برنامه خانواده‌ها قرار گیرد.
امام جمعه دلوار با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار تصریح کرد: انتخاب روز ولادت سالار شهیدان به عنوان روز پاسدار انتخابی شایسته و با مسمی است زیرا امام حسین (ع) بزرگترین پاسدار راستین اسلام و ارزش‌های دینی بودند و در برابر جنایات استکبار زمان و دشمنان به قیمت جان خود دفاع و در آن راه استقامت کردند.
زاهددوست اضافه کرد: سپاه مولود مبارک انقلاب اسلامی است و در مسیر نورانی اباعبدالله الحسین(ع) حرکت می‌کند و فداکاری و از جان گذشتگی، ایثار و اخلاص آن حضرت را سرمشق و سرلوحه کار خود قرار می‌دهد.
وی با تبریک روز جانباز خاطرنشان کرد: جانبازان ما با وجود تحمل سختی‌ها و دشواری اما افتخار می‌کنند که در راه دفاع از انقلاب و ارزش‌ها و اطاعت از ولایت به حضرت ابوالفضل (ع) اقتدا کرده‌اند.
امام جمعه دلوار با اشاره به اول خرداد آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی توسط آمریکا، بیان کرد: هدف دشمنان از محاصره و تحریم اقتصادی جلوگیری از استقلال و پیشرفت ملت ایران بود اما به لطف خداوند و رهبری حکیمانه امام و رهبری و عزم و اراده مستحکم ملت خداوند مکر و خدعه‌ها را به خودشان برگردانند و ملت ایران را عزتمند و به پیشرفت‌های بی شمار نائل فرمود.
زاهددوست خاطرنشان کرد: برخی‌ها خواسته یا ناخواسته تحریم‌ها را به دانش هسته‌ای گره می‌زنند در حالی که دانش هسته‌ای منشأ تحریم‌های ناجوانمردانه دشمن نیست بلکه اصل انقلاب و پیروزی ملت ایران منشأ اصلی تحریم‌هاست چرا که زمان اعمال تحریم‌ها خبری از دانش هسته‌ای نبود.
وی با اشاره به هفته بدون دخانیات گفت: دخانیات بلای خانمان‌سوزی است که هم از لحاظ اقتصادی گریبان‌گیر خانواده‌هاست و هم مضراتی نظیر بیماری‌های بعضأ لاعلاج و مرگ و میرهای زودرس دارد که مبارزه با این پدیده شوم و آسیب اجتماعی وظیفه همگان است.
امام جمعه دلوار با اشاره به هفتم خرداد آغاز هفته جوان افزود: جوانان امروز ما در معرض تهاجمات ناجوانمردانه دشمنان هستند لذا بهره‌گیری آنان از یک الگوی شخصیتی نظیر حضرت علی‌اکبر (ع) یک امر ضروری است.
زاهددوست تصریح کرد: مسئولان باید به مشکلات اساسی جوانان نظیر اشتغال توجه کنند چرا که آمار بیکاری در استان ما قابل توجیه و دفاع نیست، مسئولان باید دغدغه‌های جوانان که سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی و آینده‌سازان این جامعه هستند را رفع کنند.
وی در مورد حادثه آتش‌سوزی اسکله بندر رستمی گفت: علت آتش‌سوزی اسکله بندر رستمی بررسی و به اطلاع مردم رسانده شود، ضمن اینکه تامین امکانات اولیه نظیر روشنایی، دوربین مداربسته و سیستم اطفاء حریق در اسکله‌ها برای جلوگیری از حوادث مشابه لازم و ضروری به نظر می‌رسد.
زاهددوست بیان کرد: علت اصلی وقوع چنین حوادثی مشکل ترافیک و استفاده بیش از ظرفیت از فضای اسکله‌ها است که دولت باید برای توسعه فضای اسکله‌ها و احداث اسکله‌های جدید از جمله تکمیل پروژه موج‌شکن‌های دلوار و جائینک اقدام جدی کند.
امام جمعه دلوار با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: رفتار نابخردانه آمریکایی‌ها در مذاکرات که حرفی می‌زنند و بعد از جلسه مذاکرات دبه می‌کنند دست مذاکره‌کنندگان را باز می‌گذارند که در مذاکرات بهترین و عزتمندترین تصمیم را به نفع مردم و انقلاب اسلامی بگیرند.
وی بیان کرد: اگر در مذاکرات ذوق زده عمل کنیم و نرمش نابه‌جا داشته باشیم طرف‌های مقابل ما تصور می‌کنند ما بیشتر از آنان به موفقیت حداقلی در مذاکرات نیازمندیم لذا طمع‌کارانه با ما رفتار می‌کنند و اجازه بازدید از تاسیسات هسته‌ای و بازجویی دانشمندان هسته‌ای را که در دنیا امری نامتعارف است را از ما انتظار دارند که رهبری شجاعانه و با قاطعیت فرمودند اجازه چنین اقدامی را نخواهند داد.

قبلی «
بعدی »