در نشست شورای اداری استان مطرح شد: شرط ضمن عقد لاریجانی برای تصویب منطقه آزاد بوشهر/ اعلام محدوده آن توسط سالاری

  • توسط
  • دی ۱۳, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از خلیج فارس: رییس مجلس در پاسخ به استاندار بوشهر که تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی را مطالبه دیرینه مردم این دیار دانست گفت: لایحه منطقه آزاد بوشهر بعد از تعطیلات یک هفته ای مجلس پیگیری می شود و آنچه در لایحه پیشنهاد دولت بوده با دقت در مجلس بررسی خواهد شد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ علی لاریجانی که در جریان سفر یک روزه اش به بوشهر در نشست شورای اداری استان سخن می گفت، ادامه داد: همانطور که استاندار گفتند، تاسیس منطقه آزاد با رویکرد صادراتی و ارزش افزوده کالا شرایط ضمن عقد به حساب می آید.

http://media.mehrnews.com/d/2015/11/19/3/1909613.jpg?ts=1450406489765

رئیس مجلس با بیان اینکه براساس قانون، مناطق آزاد باید سکویی برای صادرات باشند اما تسهیل کننده واردات شده اند، افزود: این امر باعث نگرانی نمایندگان در مجلس شده و اگر مناطق آزاد با تعریفی که استاندار بوشهر از آن برای منطقه آزاد بوشهر مطرح کرد ایجاد شود که زمینه تولید و صادرات را در پی داشته باشد بدون شک به تصوبب آن کمک خواهیم کرد.

وی گفت: ممکن است در چند سال اولیه راه اندازی مناطق آزاد برای برای اینکه زیرساخت هایشان درست شود به امر واردات پرداخته می شده اما این امر تبدیل به سنت شده و اشکال بر آن وارد است.

لاریجانی اظهارامیدواری کرد اگر منطقه آزاد تجاری بوشهر تصویب شد به این شرایط ضمن عقد مطرح شده توسط استاندار پایبند باشد چرا که این امر باعث آبادانی مناطق می شود و ما نیز پیگیری لازم را در این زمینه انجام خواهیم داد.

به گفته وی، با توجه به اینکه دولت امکان سرمایه گذاری گسترده را در منطقه آزاد ندارد، باید برای حضور بخش خصوصی در این امر برنامه ریزی کرد.

منطقه آزاد در چهار جزیره بوشهر قرار دارد

استاندار بوشهر نیز پیش از سخنان لاریجانی گفت: چهار جزیره عباسک، نگین، صدف و صدرا در بوشهر برای ایجاد منطقه آزاد تعیین شده است.

مصطفی سالاری به ظرفیت‌های بندر بوشهر برای توسعه اقتصادی و بازرگانی و ایجاد ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: لایحه منطقه آزاد یکی از خواسته‌های دیرینه مردم بوشهر است که در مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شده است.

وی ادامه داد: اراضی شوره‌زار و لم‌یزرع در کنار شهر بوشهر و خارج از محدوده شهر بوشهر برای این منظور در نظر گرفته است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/12/05/3/1930087.jpg?ts=1450406489765

استاندار بوشهر به تفاوت‌های این منطقه آزاد با دیگر مناطق آزاد اشاره کرد و بیان داشت: تلاش می‌کنیم که پردازش کالا و ایجاد ارزش افزوده را در این این استان توسعه دهیم و استان به جایگاه واقعی خود در تجارت دست یابد.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد بوشهر مرکزی برای توسعه صادرات کشور خواهد بود، خاطرنشان کرد: چهار جزیره عباسک، نگین، صدف و صدرا در استان بوشهر برای ایجاد منطقه آزاد تعیین شده است.

سالاری با اشاره به اینکه شاهد کاهش بروکراسی و هزینه‌های ایجاد ارزش افزوده در مناطق آزاد خواهیم بود، اضافه کرد: امیدواریم این لایحه در مجلس تصویب شود تا شاهد استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان باشیم.

شایان ذکر است در دولت تدبیر و امید لایحه منطقه آزاد بوشهر و شش منطقه دیگر کشور به مجلس ارائه شده، ولی با کش و قوس هایی در کمیسیون ها و صحن علنی مواجه شده است.

لاریجانی رییس مجلس صبح امروز برای شرکت در همایش بیست و پنجمین سالگرد شهید صادق گنجی (سفیر فرهنگی ایران در لاهور پاکستان) به برازجان سفر کرده بود و سپس در نشست شورای اداری استان حضور یافت.

قبلی «
بعدی »