صحت انتخابات حوزه انتخابیه بوشهر تایید شد

  • توسط
  • اسفند ۱۵, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

حسن ابراهیمی افزود: در اجرای ماده ۶۸قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از تاریخ انتشار نتیجه انتخابات دو روز مهلت برای ارایه شکایت قانونی در این زمینه وجود دارد که در مهلت یادشده هیچگونه شکایتی مبنی بر تخلف در انتخابات هفتم اسفند در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم به فرمانداری بوشهر ارسال نشد.

وی یادآورشد: برهمین اساس در جلسه هیات اجرایی با حضور هیات نظارت، سلامت انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم مورد تایید هیات اجرایی قرار گرفت.

فرماندار مرکزحوزه انتخابیه بوشهر،گناوه و دیلم گفت:پس از تائید صحت انتخابات در هیات اجرایی روند امور برای تایید نهایی توسط شورای نگهبان انجام خواهد شد.

ابراهیمی افزود: انتخابات در حوز ه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم با سلامت کامل برگزار شد و همه نامزدها نیز نتیجه انتخابات را پذیرفتند و در یک رقابت سالم حضور پیدا کردند.

وی اظهارداشت: نتیجه انتخابات پیروزی نظام بود با این نگاه تکلیف مدارانه همه پیروز رقابت در این میدان بودند.

فرماندار بوشهرگفت: انتخابات هفتم اسفندماه پیام های مختلفی برای همه داشت و ما باید ضمن احترام به رای مردم به پیام های آن نیز توجه کنیم.

ابراهیمی با قدردانی از دست اندرکاران انتخابات وتعامل قانونمند هیات نظارت با هیات اجرایی افزود: استاندار بوشهر نیز با نهایت دقت بر سلامت انتخابات بر رعایت قانون تاکید جدی داشت که این مهم همواره سرلوحه امور متولیان ستاد انتخابات و هیات های اجرایی قرار داشت.

فرماندار حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم بااشاره به نقش موثر رسانه ها در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنها نیز با رعایت قانون انتخاباتی به سلامت برگزاری این حماسه سرنوشت ساز کمک کردند.

به نوشته ایرنا، در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از مجموع ۴۶۷هزارو ۹۴۵ رای ماخوزه سید هاشم حسینی بوشهری با کسب ۳۷۴هزارو ۱۳۷ رای به عنوان نماینده مردم استان بوشهر به مجلس راه یافت.

همچنین عبدالحمید خدری نیز با مجموع ۴۱هزارو ۹۲۲رای از بین ۱۶ نامزد فعال در عرصه رقابت انتخاباتی بعنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم راهی بهارستان شد.

استان بوشهر چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

قبلی «
بعدی »