عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش توانمندی سامانه های ارتباطی

  • توسط
  • شهریور ۱۴, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه های پیشرفته ارتباطی در بخش دیگری از رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت ۵ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، امیر سرتیپ دوم خلبان روزخوش سخنگوی پنجمین رزمایش فداییان حریم ولایت ۵ با اعلام خبر فوق گفت: سامانه های ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه های بی سیم و باسیم، انواع سامانه های تسهیلات پرواز تکن، ای اس آر، پی آی آر، کورس، گلاید و انواع سامانه های تاکتیکی سیار و اپروچ، مأموریت های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.

روزخوش افزود: با هدایت قرارگاه تاکتیکی و عملیاتی رزمایش کلیه سامانه های ارتباطی پُست فرماندهی به حالت غیرفعال درآمد که با تلاش متخصصان و تدابیر صورت گرفته، پُست فرماندهی رزمایش به صورت واکنش سریع و در کمترین زمان ممکن جایگزین شد و هیچ گونه تأخیر و اختلالی در برنامه های پروازی و عملیاتی جنگنده های شرکت کننده در رزمایش به وجود نیامد.

وی تصریح کرد: همچنین در این مرحله از رزمایش هوایی فداییان حریم ولایت ۵، عملیات سوخت رسانی هوایی، مقابله با حمله میکروبی و شیمیایی، عملیات امداد و نجات، عملیات اختلال الکترونیکی و گشت مسلح هوایی در منطقه عمومی رزمایش با موفقیت به مورد اجرا درآمد.

سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت ۵ در ادامه با بیان این که ما به دنبال امنیت پایدار در منطقه هستیم گفت: افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت هوایی و زمینی یکی دیگر از نقاط قوت این رزمایش است که فردا با اقتدار رزمی نیروی هوایی به معرض نمایش گذاشته می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

قبلی «
بعدی »