پیرمرد ۸۲ ساله تبریزی آستین بالا زده؛تنهایش نگذاریم/عکس

  • توسط
  • بهمن ۱۸, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است
مرضیه جهاندیده-دردی که مردم استان بوشهر در زمینه کمبود امکانات پزشکی و مراکز درمانی می کشند چنان سنگین و غیر قابل توصیف است که قلم ناتوان از ذکر واقعیت آن  است.تصورش هم سخت است وقتی جواب آزمایشات پزشکی وجود بیماری سرطان را برای یک شهروند بوشهری ثابت می کند.هیبت این بیماری به حدی بزرگ و دردناک است که تنها اثباتش آدم را زمین میزند ولی برای یک بوشهری مصائبش تنها به مبارزه با این غول بی شاخ و دم ختم نمی شود.این ابتدای آوارگی اوست…

در هر روز و ساعتی  از ایام هفته که در خیابان های منتهی به مراکز اصلی درمانی در شهر شیراز قدم بزنی حتما با مجموع ماشین هایی با پلاک استان بوشهر مواجه خواهی شد که در خیابان ها و فضاهای سبز این شهر بدترین لحظات عمر خود را می گذرانند.بیمارشان نای راه رفتن ندارد ،هزینه های درمان سرسام آوراست،مشقت این مسیر طولانی و دربدری در این شهر درندشت هم قوز بالا قوزشان می شود.

جلسات درمان به درازا می کشد و بیمار مبتلا به سرطان نمی داند از دردش بنالد یا مزاحمت هایی که برای همراهانش در این مسیر ایجاد  کرده شکوه کند.و وای به روزی که جیب بیمار و همراه  بیمار خالی باشد.

آنوقت دیگر شرایط از این هم بدتر می شود.وقتی صحبت از مرگ و زندگی است دیگر غرور ابهتش را از دست می دهد.دست یاری به سمت انسانهایی دراز می کنی که شاید بتوانند گره ای از کارت بگشایند.

حال اگر در این میان انجمنی پیدا شود که توسط گروهی از انسانهای پاکدل به صورت قانونی و هدفمند تلاش می کنند گوشه ای از بار مشکلات بیماران سرطانی را رفع کنند که دیگر باید پی برد هنوز آنقدرها هم در این دنیا تنها و بی پناه نیستی.

انجمن حمایت از بیماران سرطانی جوانه سبز بوشهر که به همت چند انسان  خیر از شهریور ماه مجوز قانونی گرفته یکی از مراکزی است که بالهای مهربانی خود را به روی بیماران سرطانی گشوده است.

خانم سروگل بازیاری (خواهر خضر بازیاری که خود خیر بود و یکی از قربانیان بیماری سرطان)به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این مرکز گفت:سالیان طولانی است که به کمک افرادی چون منیژه و خدیجه هلالی،آقای سلحشور،سعید محبی،شاهرخ بازرگان ،ابوذر شیخ سقا،جمشید زاهدی و ….در حد توانمان به مستمندان کمک می کنیم اما چون وضعیت بیماران سرطانی وضعیت خاصی است تصمیم گرفتیم به صورت متمرکز تمام توان خود را در این حوزه قرار دهیم.

وی از درد بی پایان بیماران سرطانی استان گفت و درخواست های عاجزانه ای که هم استانی های درگیر این بیماری جهت احداث این مرکز داشته اند.و حالا هم چشم امید تمامی دست اندرکاران انجمن جوانه سبز به یاری تک تک مردم دریا دل این استان بسته است.

خانم بازیاری ضمن ابراز خرسندی از استقبال بی نظیر مردم بوشهر از این مرکز گفت:با رایزنی هایی که با علوم پزشکی بوشهر انجام داده ایم قرار شد یک مرکز تشخیص غربالگری و درمان بیماران سرطانی در زمینی به مساحت یک هکتار و زیربنای ۶۵۰ مترمربع با کمک خیرین احداث شود تا کمک بزرگی به خانواده سرطانی های استان شود.

سلحشور دیگر عضو این انجمن نیز ضمن اعلام اینکه علوم پزشکی بوشهر قول هر گونه همکاری از جمله واگذاری زمین و تهیه تجهیزات پزشکی را داده است گفت:پزشکان بومی متخصصی چون پرفسور اسدی،دکتر نبی پور،روانبد،عصفوری و … داریم که قول همکاری و مساعدت با این مرکز را به ما داده اند و امیدواریم با کمک تمامی مردم نه تنها استان بوشهر که کشور بتوانیم رنج این بیماران را کمتر کنیم.

در میان این جمع صمیمی که برای کلنگ زنی زمین  این مرکز و همچنین همراه سرای بیماران در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس جمع شده بودند چهره پیرمردی عصا به دست بیشتر از همه جلب توجه می کرد.

چهره آرام به همراه لهجه شیرین آذری اش و حوصله ای که جهت پاسخ دادن به سوالاتم به خرج می داد همگی نشان از دل دریاییش می داد.

آقای گل محمدی که اصالتا تبریزی است و ۴۰ سالی می شود که ساکن بوشهر است از آن دست خیرینی است که بی نام و نشان کارش را انجام می دهد.و حالا قصد دارد در ساختن اولین مرکز درمانی بیماران سرطانی در استان بوشهر کمک شایانی کند تا به قول خودش دلش آرام گیرد این آخر عمری.

حاج سلمان ۸۲ ساله که رئیس هیئت امنای مسجد آذربایجانی های بوشهر هم هست و چندین مسجد و مدرسه و .. ساخته حالا اما  آستینش را بالا زده که کاری کند کارستان.می خواهد درد سرطانی های بوشهری را کم کند.. تنهایش نگذاریم…

اما تو هموطن عزیز در هر گوشه از این کره خاکی که هستی نیز می توانی  مهرت را روانه این مرکز کنی باشد که  به قول حاج سلمان دلت آرام گیرد:

شماره حساب جهت دریافت مهربانی هایتان:

شماره حساب (بانک مسکن) : ۷۱۰۱۱۸۹۴۴۰۱۰

کارت: ۶۲۸۰۲۳۱۴۷۳۲۰۰۰۸۶

منبع : سوک
قبلی «
بعدی »