رییس شبکه بهداشت و درمان تنگستان : عدالت در سلامت، آرمانی که در شهرستان تنگستان تحقق یافته است

  • توسط
  • اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: عدالت در سلامت، آرمانی است که در شهرستان تنگستان تحقق یافت.

به گزارش تیتر اول بنه گز، مهندس عادل مقدس در آیین بزرگداشت هفته سلامت که در آموزشگاه پسرانه نمونه شهید حبشی شهر اهرم برگزار شد؛ گفت: بهره مندی یکسان و عادلانه از خدمات سلامت در همه شهرها و روستاهای شهرستان تنگستان آرمانی بود که با تلاش شبانه روزی کلیه کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان محقق شد.

مهندس عادل مقدس افزود: هم اکنون کلیه خدمات سطح یک بهداشتی در کوچکترین روستاها و شهرهای شهرستان که جمعیتی کمتر از ۵۰۰ نفر دارند نیز توسط بهورزان و ماماهای خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت این شهرستان ارائه می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان با اشاره به شعار هفته سلامت با عنوان”پوشش همگانی سلامت،برای همه و درهمه جا” خاطر نشان کرد:دانش آموزان به عنوان پایه گذاران آینده شهرستان باید با توجه ویژه به فاکتورهای حفظ سلامت مانند سبک تغذیه سالم،ورزش، صبحانه و…در حفظ سلامت خود بکوشند.

مهندس عادل مقدس اظهار داشت: به دلیل گستردگی حوزه سلامت لازم است که کلیه نهادها و دستگاه های دولتی با تعامل و همکاری با هم محیطی سالم برای خود،خانواده و جامعه بسازند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان تنگستان نیز گفت: در سال های اخیر تعامل خوبی بین شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش برای اجرای برنامه هایی از قبیل وارنیش فلوراید، توزیع قرص آهن و ویتامین D ونیز اجرای طرح صبحانه سالم به صورت یکبار در هفته ایجاد شده است.

دکترحسین پولادیان تصریح کرد: با توجه به افزایش خطر ابتلا به بیماری چاقی در بین دانش آموزان توجه ویژه به رعایت سبک تغذیه سالم و انجام فعالیت های منظم ورزشی توسط آنها لازم و ضروری است.

شایان ذکر است آیین مذکور با حضور معاون برنامه ریزی فرماندار،رئیس نهاد آموزش و پرورش ،روسای نهادهای دولتی شهرستان تنگستان،مدیر،معلمان و کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه اول در آموزشگاه پسرانه نمونه شهید حبشی این شهرستان برگزار شد.

 

قبلی «
بعدی »