مشروح برنامه ۱۵ آذر نود / تهدید رحمتی به خداحافظی به خاطر عکس جنجالی

  • توسط
  • آذر ۱۶, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

وبسایت رسمی برنامه نود – برنامه ۱۵ آذر نود با محوریت بررسی هفته دوازدهم لیگ برتر باشگاه های کشور ساعت ۲۲:۳۷ دوشنبه از شبکه سه روی آنتن رفت.

در ابتدا سوال مسابقه نظرسنجی درباره انتخاب موفق ترین بازیکن ایرانی شاغل در لیگ های اروپایی پخش شد. فردوسی پور در توضیح نظرسنجی گفت دو گزینه دیگر هم داشتیم، یکی مسعود شجاعی که خوب بوده اما به اندازه این گزینه ها خوب نبود و دیگری سعید عزت اللهی که این فصل خیلی کم بازی کرده است.

آمار و عملکرد گزینه های نظرسنجی امشب، تعداد بازی، گل ها و پاس گل های این فصل بازیکنان مرور شد.

خلاصه ای از آنچه در برنامه امشب خواهیم دید پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
– کارت قرمز مشکوک و درگیری های کم سابقه در روز برد استقلال در قم
– گفتگو با آقای گل لیگ از نیمکت نشینی در پرسپولیس تا تبدیل شدن به بهترین مهاجم لیگ
– برنامه روزانه کسی که هزاران روز است در لیگ می درخشد

کلیپ هفته با نگاه متفاوت به بازی های هفته دوازدهم لیگ برتر پخش شد.(ویدیو)

کمتر از ۱۰ دقیقه پس از شروع برنامه ۴۲۰ هزار نفر در نظرسنجی شرکت کرده بودند. عادل فردوسی پور اعلام کرد این برنامه را تقدیم می کنیم به همه معلولین عزیز و دانشجویان گرامی که فردا روز آنهاست.

خلاصه مسابقه سیاه جامگان ۰-۱ نفت آبادان

خلاصه مسابقه تراکتورسازی ۱-۱ پدیده

عملکرد جالب تیم پدیده در تقابل با تیم های بزرگ و پرطرفدار بررسی شد که فقط شامل یک شکست مقابل پرسپولیس است:
تراکتورسازی : ۶ بازی بدون باخت
پرسپولیس: ۴ مسابقه و ۱ باخت
استقلال: ۴ بازی بدون باخت

فیلیپه ماچادو بازیکن سابق تیم فوتبال صبای قم از مسافران هواپیمای تیم چاپه کوئنسه برزیل بود که در سانحه سقوط از دنیا رفت و مطالبات خانواده وی از باشگاه صبای قم بررسی و پیگیری شد.

ترین های هفته دوزادهم لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
حرکات تکنیکی هفته: سینا مریدی، معین عباسیان، داریوش شجاعیان، میلاد ابطحی، حسن هوری، فرشاد احمدزاده، حسین بهرامی، یونس شاکری، احسان حاج صفی، احمد حسن زاده، گادوین منشا، حسین بادامکی، محسن مسلمان، برونو اولیویرا، یوسف سیدی، محمدزبیر نیک نفس، حسن بیت سعید، احسان پهلوان
تیر دروازه هفته: رضا نوروزی مقابل سیاه جامگان
کار تیمی برتر هفته: استقلال تهران مقابل صبا
موقعیت از دست رفته هفته: حسین پاپی مقابل گسترش فولاد
پاس گل برتر هفته: ایمان مبعلی مقابل فولاد
مهار برتر هفته: مانوئل فرناندز
گل برتر هفته: ایوب والی مقابل نفت تهران

نود درجه با مرور طنز حواشی هفته دوازدهم لیگ برتر پخش شد که شامل قسمت های زیر بود:(ویدیو)
چکه کردن باران از سوراخ سقف و سوراخ گوش داوران در اصفهان
خودزنی و عکس العمل اهالی فوتبال به بازگشت برهانی به میادین
گریه کردن برانکو به خاطر موقعیت سوزی های طارمی
رونمایی از تکنولوژی کفش یوزپلنگ برای تشخیص خطای پنالتی
روش های جدید لب خوانی بعد از گرفتن جلوی دهان موقع صحبت کردن
سرایت کردن چالش مانکن به جامعه داوران فوتبال
هشدار علی دایی به غلامپور درباره پریدن روی لباس جدید او
ادامه شادی های گل تولد نوزاد در فوتبال ایران و عوض کردن پوشک گلزن کنار زمین

عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته در ادامه روی آنتن رفت.(ویدیو)

خلاصه مسابقه ذوب آهن ۳-۰ پیکان

جدول گلزنان لیگ بدون احتساب پنالتی ها به نمایش گذاشته شد که مرتضی تبریزی با ۸ گل اول بود و پس از او ۵ بازیکن با ۵ گل قرار دارند. از ۹ گل ساسان انصاری صدرنشین فعلی جدول واقعی گلزنان ۴ گل پنالتی است.

گزارش ویژه نود این هفته یک روز از زندگی مهدی رجب زاده در اصفهان بود که با این روش زندگی سالم توانسته ۲۰ سال در سطح اول فوتبال کشور بازی کند.(ویدیو)

خلاصه مسابقه صبای قم ۰-۲ استقلال
این نهمین بازی بدون شکست استقلال در لیگ بود.

هفتصدمین گل استقلال در تاریخ لیگ برتر توسط علی قربانی به ثمر رسید. گل های مضرب ۱۰۰ استقلال در تاریخ لیگ به همین بهانه پخش شد.

حمیدرضا دیوسالار با سه بار اخراج در لیگ تا هفته دوازدهم رکورد دار است. سایر رکورد داران اخراج در تاریخ لیگ هم سه بار کارت قرمز گرفته اند اما در طول کل فصل.

ساعت ۱۲ برای اولین بار نتایج نظرسنجی منتشر شد که با شرکت بیش از یک میلیون و ۲۶۱ هزار نفر، سردار آزمون با ۷۱،۵ درصد اول بود.

انتشار خبر محرومیت احتمالی مهدی رحمتی به دلیل پخش عکس منشوری از او در اردوی استقلال در ارمنستان باعث شد دروازه بان استقلال روی خط تلفنی برنامه نود بیاید و به این حکم اعتراض کند.

مهدی رحمتی در واکنش به خبر محرومیت از سوی کمیته اخلاق گفت: اول برای من سوال است چرا آقایان مصاحبه کرده اند و گفته اند این پرونده رحمتی است مگر سه بازیکن دیگر در عکس حضور ندارند. دوم اینکه مگر قتل، دزدی یا اختلاس است که اسم پرونده روی آن گذاشته اند. وقتی می خواستیم به خرید برویم یک هوادار جلوی هتل در حضور حراست وزارت ورزش درخواست عکس گرفتن با ما داشت، من باید به ایشان می گفتم خانم اول حجابت را درست کن و بعد عکس بگیر؟ من در این عکس پشتم به آن خانم است و اصلا به او نزدیک نیستم و سه نفر دیگر هم در عکس حاضر هستند. آقای تاج و آقای کفاشیان و حتی مسئولان دولت که به سفر خارج از کشور می روند آنجا هیچ خانمی حضور ندارد؟ سومین مساله این که اردوی ارمنستان ۵ ماه پیش انجام شده و چرا الان دو سه روز مانده به بازی حساس با تراکتورسازی این حکم را اعلام کرده اند و تمرکز کل تیم ما را به هم ریخته اند. چند سال است بازیکنان با هواداران خانم عکس می گیرند و هیج کس محروم نشده است و اگر این طور بود فوتبال ایران یک لژیونر هم نداشت. اگر حکم محرومیت من تایید شود هیچ اعتراضی نمی کنم اما از فوتبال خداحافظی می کنم. دوستان گفته اند سه بار من را احضار کرده اند در صورتی که فقط یک بار آقای عبداللهی در روز درگذشت مرحوم پورحیدری به من گفت کمیته اخلاق شما را دعوت کرده و قرار شد به خاطر این اتفاقی که افتاده این جلسه چند روز به تعویق بیفتد و بعد از آن هم خبری نشد. من فکر می کنم کسانی در فدراسیون فوتبال هستند که با من مشکل شخصی دارند و همان هایی هستند که باعث شدند از تیم ملی دور شوم و اگر این طور است بهتر است آن را رک و پوست کنده اعلام کنند تا خودم از فوتبال خداحافظی کنم و تیم من آسیب نبیند.

در ادامه مرتضی تورک رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال روی خط آمد و گفت: یکی از مشکلات اخلاقی که در فوتبال داریم همین عکس ها و فیلم هایی است که توسط بازیکنان با افراد خانواده یا نامحرم منتشر می شود. یکی دیگر از بازیکنان هم چند ماه پیش عکس هایی منتشر کرد که محرومش کردیم و الان خارج از کشور است. یکی دیگر از دروازه‌بانان چنین کاری کرد و با خانمی که وضعیت بسیار نامناسبی داشت عکس گرفت و جایزه اش را به دست او داده بود و عکس را منتشر کرده بود و محروم شد. من برای آقای رحمتی احترام قائلم و ایشان همیشه ذکر روی لبشان جاری است و هیچ وقت درباره ایشان مصاحبه نکردم و اسم ایشان را نیاوردم و چند بازیکن دیگر همراه ایشان در عکس هستند که درباره همه تصمیم گیری می کنیم. قبل از پرونده آقای مهدی رحمتی درباره آقای فروزان رای صادر شده و چند جلسه محروم شد و ایشان آمدند و دفاع کردند و چون ابراز پشیمانی کرد و گفت نمی دانستم این کار خلاف است رای را ۶ ماه تعلیق کردیم که اجرا نشود و اگر تکرار شد اجرا شود. ما سه نوبت آقای رحمتی را دعوت کردیم که نیامد، آخرین دعوت نامه ۲۷ روز پیش ارسال شد و مصادف با فوت آقای پورحیدری بود و چند روز بعد جلسه رسیدگی داشتیم که نه خودش آمد و نه نماینده از باشگاه استقلال حاضر شد و نه دفاعیه ای فرستاده شد و زمانی که کسی حاضر نشود از خودش دفاع کند براساس محتویات پرنده و ادله موجود رای صادر می کنیم. این رای براساس قانون صادر شده و در آیین نامه اخلاق فدراسیون فوتبال به این مساله اشاره شده است. اگر آقای رحمتی می آمد این توضیحات را می داد و می گفت من عکس را منتشر نکردم و خود خانم منتشر کرده است، ما که با رحمتی خصومت نداریم و مطمئنا توضیحات او تاثیرگذار بود. ما رای آقای رحمتی و سایر کسانی که در آن تصویر هستند را صادر کردیم و الان هم فرصت اعتراض دارند و می توانند تشریف بیاورند و اگر آقای رحمتی می آمد، قطعا و صد در درصد این رای صادر نمی شد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم در واکنش به این اتفاق پشت خط آمد و توضیح داد. وی گفت: من باید سه مسئله را مطرح کنم. اول این که امروز من به جلسه کمیته اخلاق رفتم و جلسه ای درباره تبانی و رشوه و زیرمیزی و مواردی از این دست در حال رسیدگی بود و خوشحال شدم تعدادی پرونده خیلی جدی درست کردند و رسیدگی می کنند که قابل تحسین همه است. از آقای تورک و مجموعه ایشان تشکر می کنم که به کارهای جدی که به آفت های فوتبال تبدیل شده وارد شده اند.
موضوع دوم اتفاقی است که درباره آقای رحمتی افتاده و من امروز خودم در کمیته اخلاق بودم و جلسه مفصلی داشتیم. آقای رحمتی را من شخصا قبول دارم و آدمی متدین است و او را کامل می شناسم و اصلا جای نگرانی نیست. اما هر مقام قضایی هر دستگاهی هرکسی را اعلام می کند باید بیاید. باید برود بگوید نظرش چیست و دفاع کند. آقای تورک می گوید سه بار دعوت کردم و آقای رحمتی نیامد، این خیلی برای کمیته اخلاق بد است که بازیکنی را بخواهد و نیاید. اگر آقای رحمتی می گوید نمی دانست که من ایشان را می شناسم و حرفش را قبول دارم حتما نمی دانسته و آدمی نیست که دروغ بگوید.
سومین موضوع درباره استقلال و پرسپولیس و آدم های بزرگ در فوتبال است که نباید فکر کنند مستثنی هستند. باید بدانیم وقتی دعوت می شویم برویم و توضیحات را بدهیم و فکر می کنم با رفتن و توضیح دادن مشکل حل شود.
صحبت درباره مشکل این عکس ها حرف درستی است و یک عده می آیند عکس می گیرند و باید تلاش کنیم وقتی بازیکن ملی پوش شدیم وقتی با کسی عکس می گیریم لباس او در حد معقول باشد. خود ما هم گاهی می رویم عکس می گیریم، باید شئونات را رعایت کنیم و بدانیم اگر برود در فضای مجازی عکس را منتشر کند علیه شخصیت خود ایشان استفاده می شود و اگر حد و حدودی رعایت شود به نفع همه است.

ویدیوی تمامی صحبت های مطرح شده درباره عکس جنجالی و محرومیت رحمتی

خداداد افشاریان به عنوان کارشناس داوری به برنامه اضافه شد و داوری بازی های پخش شده بررسی شد.

داوری مسابقه سیاه جامگان – نفت آبادان: صحنه دو به تک نفت آبادان به اشتباه آفساید اعلام شد. سرنگونی بازیکن سیاه جامگان در محوطه جریمه خطای پنالتی نبود و ادامه بازی درست بود. ضربه ترائوره به صورت بازیکن نفت عمدی نبود و نیازی به کارت نداشت. برخورد دروازه بان نفت با مهاجم سیاه جامگان پنالتی بود که اعلام نشد و هوری سر مهاجم را زد.

داوری مسابقه تراکتورسازی – پدیده: سرنگونی سروش رفیعی در محوطه جریمه خطاب پنالتی نبود. برخورد توپ با مدافع پدیده در محوطه جریمه پنالتی نبود و دستش به بدن چسبیده بود. سرنگونی جاسم کرار در محوطه جریمه خطا نبود و پنالتی رخ نداد.

داوری مسابقه ذوب آهن – پیکان: سرنگونی احسان پهلوان در محوطه جریمه خطا نبود و باید پنالتی برای ذوب آهن اعلام می شد.

داوری مسابقه صبا – استقلال: اخطار اول عنایتی کاملا درست بود و پای بازیکن را زد. اخطار دوم عنایتی هم درست بود و شانسی برای زدن توپ نداشت. قبل از گل اول استقلال برخورد توپ به دست انصاری خطا نبود و فاصله خیلی نزدیک بود. پیراهن کاوه رضایی را در محوطه جریمه کشیدند و باید یک پنالتی اعلام می شد. اخراج مستقیم دیوسالار درست بود چون موقعیت آشکار گل بود. برخورد توپ به دست بختیار رحمانی بیرون از خط محوطه جریمه بود و پنالتی نبود.

ویدیوی داوری چهار مسابقه پخش شده

خلاصه مسابقه فولاد ۴-۲ نفت تهران

ساسان انصاری مهمان ویژه برنامه نود بود و اعلام کرد بیش از ۲۰۰ بار در نظرسنجی برنامه شرکت کرده است.(ویدیو)

انصاری در صحبت هایش گفت: فکر می کنم خدا امسال من را بغل کرده است و خودم هم بعد از برگشتن به فولاد فکر نمی کردم این چنین عمل کنم. به نیت فیکس بازی کردن به پرسپولیس رفتم و قطعا اگر فکر می کردم نیمکت نشین می شوم این انتخاب را نمی کردم. خیلی ها به من می گفتند باید می ماندم و بیشتر می جنگیدم اما این سخت ترین تصمیم زندگی من بود، در این سه ماه من سخت ترین تمرینات دوران فوتبالم را انجام دادم و خیلی تلاش کردم به هدف خودم برسم اما نشد و فکر کردم شاید من کارایی لازم را برای پرسپولیس ندارم. مهم ترین چیز برای هر فوتبالیست بازی کردن است و نشستن روی نیمکت فایده ای ندارد و صحبت هایی که با آقای برانکو کردم گفتم بهتر است اینجا نمانم و شاید ممکن بود تا آخر فصل روی نیمکت باشم. بازیکنان پرسپولیس برخورد خیلی خوبی با من داشتند و ما هیچ مشکلی با هم نداشتیم. نیم فصل اگر پرسپولیس به من پیشنهاد بدهد که هیچ، اگر بارسلونا هم پیشنهاد بدهد اجازه جدایی ندارم چون دو بار تا به حال قرارداد بسته ام اما اگر بخواهم نظر خودم را بگویم اولویت اول تا دهم من فولاد است و از حضور در این تیم و آرامشی که دارم و از حمایت هواداران وکادر فنی کاملا راضی هستم. همین جا از کمیته انضباطی درخواست می کنم محرومیت استقلال خوزستان را ببخشند تا دربی خوزستان بدون تماشاگر برگزار نشود چون هر دو تیم هجومی بازی می کنند و بازی زیبایی می شود و سابقه نشان داده این محرومیت ها نتیجه ای هم ندارد.

آنالیز عملکرد ساسان انصاری آقای گل فعلی لیگ و درخشش او با سرعت بالایش در بازی ها پخش شد.(ویدیو)

از ۹۰ تا ۹۰ با مرور حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد که شامل بخش های زیر بود:(ویدیو)
وضعیت بد مالی حسن صفری ملی پوش فوتبال ۷ نفره ایران در بوشهر
حمله تماشاگران تیم شهرداری آستارا به بازیکنان و مربیان تیم شهرداری ساری در دسته سوم
افتتاح مرکز استعدادیابی ویژه ذوب آهن برای تیم های پایه
انتخاب علی کریمی به عنوان مدیر فنی خونه به خونه بابل
مشکلات مالی بی پایان باشگاه استقلال خوزستان و احتمال جدایی ۱۲ بازیکن
ریزش دیوار ورزشگاه تختی لاهیجان و درگذشت یک نفر
چکیدن آب از سقف راهروهای تونل ورزشگاه آزادی
حضور مهدی مهدوی کیا به عنوان سفیر فوتبال پایه در مراسم بهترین های سال آسیا
جراحی جلال مرادی داور قدیمی کشور به خاطر مشکل قلبی
حادثه سرنگونی دکل نور ورزشگاه تختی بندرلنگه در اثر باد
مهدی میرسعیدی هوادار قدیمی سپاهان درگذشت

دوربین نود با مرور تصاویر و ویدیوهای ارسالی جالب بینندگان برای برنامه نود پخش شد.(ویدیو)

خلاصه و حواشی مسابقه پرسپولیس ۱-۰ ماشین سازی

داوری مسابقه فولاد – نفت تهران: بازیکن نفت به دلیل زدن مهاجم فولاد در شرایط تک به تک باید کارت زرد می گرفت. خطای هند منجر به گل فولاد به درستی اعلام شد. پنالتی فولاد درست بود و مدافع با ران پایش بازیکن فولاد را زد. کارت زرد دوم و اخراج فخرالدینی درست بود.

داوری مسابقه پرسپولیس – ماشین سازی: آفساید بازیکن ماشین سازی به اشتباه اعلام شد. در صحنه آفساید دوم بازیکن ماشین سازی تصمیم کمک داور درست بود. سرنگونی پریموف در محوطه جریمه پنالتی نبود و مدافع ماشین سازی توپ را زد. کارت زرد دوم و اخراج کاخا بازیکن ماشین سازی درست بود. پنالتی ماشین سازی اشتباه بود، قبل از پاس بازیکن در آفساید بود و سرنگونی بازیکن هم خطا پشت محوطه انجام شد و دو اشتباه همزمان از داور و کمک داور رخ داد.
ویدیوی داوری دو مسابقه پخش شده

خلاصه مسابقه گسترش فولاد ۲-۱ سپاهان

خلاصه مسابقه سایپا ۰-۲ استقلال خوزستان

داوری مسابقه گسترش – فولاد: پنالتی گسترش فولاد درست بود.
دوری مسابقه سایپا – استقلال خوزستان: پنالتی اول استقلال خوزستان درست بود و مدافع سایپا هم توپ را زد هم پای بازیکن را. پنالتی دوم استقلال خوزستان درست بود. سرنگونی مهاجم استقلال خوزستان پنالتی نبود و داور به درستی کارت زرد به او داد.
ویدیوی داوری دو مسابقه پخش شده

با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۲:۰۵ بامداد به پایان رسید. در پایان با شرکت یک میلیون و ۶۸۴ هزار نفر، سردار آزمون با ۷۲،۶ درصد آرا موفق ترین لژیونر فوتبال ایران در اروپا شد و علیرضا جهانبخش با ۱۱،۳ و رضا قوچان نژاد با ۱۰،۴ درصد آرا دوم و سومش شدند.

قبلی «
بعدی »