فرمانده نیروی انتظامی تنگستان: سامانه ۱۹۷ نیروی انتظامی آماده دریافت شکایات و انتقادات مردم

  • توسط
  • بهمن ۱۶, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از تنگستان نما، سرهنگ جوشن سهرابی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تنگستان در گفتگو با خبرنگارتنگستان نما گفت : با اجرایی شدن سامانه ۱۹۷ علاوه بر نظارت بیشتر بر عملکرد کارکنان و ماموران پلیس ، مردم و شهروندان نیز بیش از پیش نسبت به حقوق خود و وظایف پلیس آشنا می‌شوند چرا که در این سامانه تمامی شکایات مردمی به صورت فوری رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: نظارت مردم ضمن کمک به رفع کمبودها باعث ارتقای سطح کیفی کار نیروی انتظامی می‌شود.

سهرابی افزود:  سامانه ۱۹۷ خدماتی بدون هزینه است که مردم با گذاشتن پیام خود بر روی این شماره، با دادن آدرس و مشخصات می‌توانند پیگیر درخواست  ها و تقدیرها خود از عملکرد پلیس و ارگان‌های مربوطه باشند.

وی با بیان این که وظیفه اصلی پلیس ۱۹۷، رسیدگی به درخواست مردم است، ادامه داد: درخواست مردم بیشتر در حوزه‌هایی است که با مردم سر و کار بیشتری دارند از جمله پلیس ۱۱۰، راهنمایی و رانندگی، راهداری‌ها، کلانتری‌ها حوزه مواد مخدر، آگاهی و امنیت اطلاعات می باشد.

وی در خصوص ضمانت اجرایی این سامانه اظهار داشت: اساسا برای کاهش هزینه های انتظامی، پلیس نیاز به مشارکت مردم دارد و ما تلاش می کنیم با مردم به عنوان اصلی ترین مولفه های سرمایه اجتماعی ارتباط برقرار کرده و به سبب این ارتباط، اعتمادسازی کنیم، لذا نیروی انتظامی به جهت پالایش درون سازمانی و افزایش اعتماد مردم به پلیس به این مهم توجه ویژهای دارد.

سرهنگ جوشن سهرابی ادامه داد: درخواست مردمی از ماموران نیروی انتظامی و نحوه عملکرد آن‌ها در موضوعات مختلف به خصوص طرح افزایش امنیت اجتماعی، ثبت، دسته‌بندی و بررسی می‌شود و اگر سهل انگاری ماموران پلیس اثبات شود، بلا فاصله رسیدگی لازم صورت خواهد گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی تنگستان به برگزاری جلسات توجیهی متعدد اشاره کرد و گفت: با این وجود، در صورتی که شخصی بابت برخورد نامناسب پلیس درخواستی داشته باشد، می‌تواند خواسته خود را به سامانه ۱۹۷ اعلام کند و مطمئن باشد که به خواسته اش رسیدگی خواهد شد.

سهرابی خاطر نشان کرد: نظارت مردم ضمن کمک به رفع کمبودها باعث ارتقای سطح کیفی کار نیروی انتظامی می‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندان از طریق سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی با پلیس، می‌توانند نظرات، انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را مطرح کنند.

سرهنگ جوشن سهرابی فرمانده نیروی انتظامی تنگستان در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه انتقادات سازنده موجب پیشرفت هر سازمان است، خاطرنشان کرد: ارتباط مردم با سامانه ۱۹۷ موجب افزایش مشارکت صحیح و بیشتر مردم در طرح‌ها، کاهش میزان جرائم و تخلفات احتمالی کارکنان می‌شود.

به گزارش تنگستان نما، دفتر فرمانده نیروی انتظامی شهرستان تنگستان همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ اماده پاسخوگویی به شهرودندان تنگستانی می باشد.

قبلی «
بعدی »