اولین شناور با قابلیت حمل بالگرد در بوشهر ساخته شد+عکس

  • توسط
  • شهریور ۲۵, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : نخستین شناور نظامی با قابلیت حمل همزمان ۱۰۰ مسافر و بالگرد که در کارخانجات شهید محلاتی بوشهر ساخته شد، امروز به آب انداخته شد.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ مراسم به آب اندازی این شناور امروز با حضور جانشین فرمانده سپاه پاسداران، فرمانده نیروی دریایی سپاه و مسئولان استان بوشهر برگزار شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آئین گفت: این شناور بزرگترین شناور آلومنیومی ساخت کشور با شکل بدنه پیشرفته و روز دنیا است که قابلیت دریانوردی در امواج خروشان و حمل همزمان ۱۰۰نفر و بالگرد را دارد.

دریادار پاسدار علی فدوی افزود: شناور بالگرد بر شهید ناظری توسط سازمان تحقیقات خودکفایی نیروی دریایی سپاه طراحی و در موسسه شهید محلاتی از موسسه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در بوشهر ساخته شده است.

وی یادآورشد:این شناور با ابعاد طول ۵۵متر، عرض ۱۴٫۱ متر ، ارتفاع ۱۳متر و آبخور ۱۵متر برد دریانوردی ۱۰هزار کیلومتر( ۱۴نات) دارد.

دریادار فدوی با بیان اینکه وزن سازه این شناور ۹۰ تن و وزن کل آن ۲۴۰تن است اضافه کرد:سرعت بیشینه شناور بالگرد بر شهید نظری ۲۸نات دریایی است.

وی گفت: این شناور توسط محققان کشورمان بدون هیچگونه وابستگی به خارج طراحی ، ساخت و تجهیز شده است که امروز بطور رسمی به منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس ملحق شد.

دریادار فدوی اضافه کرد: شکل بدنه شناور بالگرد بر شهید ناظری پیشرفته، مقاومت هیدرودینامیکی ، تعادل پایداری در امواج بلند و برد بلند دریانوردی امکان حضور قدرتمند نیروی دریایی سپاه را در آب های آزاد و اقیانوس ها فراهم می سازد.

قبلی «
بعدی »