آغاز ۴ پروژه جدید شهرداری بوشهر/ اتمام میدان ورودی شهر در سالجاری

  • توسط
  • مرداد ۲۷, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : در ادامه کلنگ زنی پروژه های شهرداری بوشهر که هر دو هفته پیگیری می شود، عملیات اجرایی ۴ پروژه جدید با حضور اعضای شورا، خبرنگاران و مدیران شهرداری آغاز شد.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ در این آئین؛ اجرای جداره بیرونی بافت تاریخی حدفاصل خیابان های ساحلی و گمرک با اعتبار ۲۱۶ میلیون تومان و طی ۳ ماه آغاز شد که به گفته شهردار بافت قدیم تلاش می شود زمین های رها شده محصور و زیباسازی و نورپردازی نمای بیرونی اماکنی که در بافت دیده شده تقویت گردد.

گلنگ زنی این پروژه توسط محمدعلی پور اولین شهردار بوشهر پس از انقلاب و دکتر عبدالکریم مشایخی رییس بنیاد ایرانشناسی شعبه بوشهر صورت گرفت.

در ادامه، پارک ساخلی جلالی (در ادامه پارک مروارید) با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان آغاز شد. این پارک ساحلی به مساحت یک هکتار و طی ۳ ماه اجرایی می شود.

کلنگ این پروژه نیز توسط میگلی نژاد شهرداری بوشهر، گرشاسبی عضو شورای اسلامی، ایرج صغیری هنرمند پیشکسوت به زمین زده شد.

پروژه پیاده روسازی در منطقه دو بوشهر در ۱۵۲۰۰ متر مربع پروژه بعدی بود که توسط قادریان عضو شورا، عبدالکریم نیسنی روزنامه نگار پیشکسوت و هاشمی شورایار این منطقه کلنگ زنی شد.

این پیاده روز سازی از میدان رفاه(۱۷ شهریور) تا سه راه دانشگاه خلیج فارس با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیون تومان اجرا خواهد شد.

چهارمین پروژه نیز احداث پارک و فضای سبز از میدان غدیر تا میدان آزادی در حاشیه بلوار قرنی بود که چهره ورودی شهر را تغییر خواهد داد. این پروژه به مساحت ۱۱ هکتار حدفاصل هواشناسی تا پایانه مسافربری است.

فاز اول این پروژه توسط برزگرزاده رییس شورای شهر و سیده فردوس رضوی خبرنگار صداوسیمای بوشهر به زمین زده شد.

۱۲ هکتار به فضای سبز بوشهر اضافه می شود

شهردار بوشهر در حاشیه آغاز این مراسم گفت: با کلنگ زنی پروژه های امروز، ۱۲ هکتار به فضای سبز بوشهر اضافه می شود که با توجه به موقعیت دو پارک ساحلی جلالی و پارک ورودی شهر می تواند چشم انداز این بخش را زیباتر از گذشته نماید.

غلامعلی میگلی نژاد با بیان اینکه به دلیل عقب افتادگی بخش جنوبی شهر از روند توسعه شهر تلاش داریم توجه جدی تری در آنجا صورت بگیرد، گفت:  براین اساس حدود ۱۵۵۰۰ مترمربع در شش خیابان این محلات پیاده رو سازی کلنگ زنی شد.

بر احیای نامهای محلات قدیمی شهر تاکید داریم

وی با اشاره به تصمیم اخیر شهرداری در احیای نامهای قدیمی محلات شهر افزود: هر کدام از پارکهایی که در محلات احداث می کنیم بنام همان محلات قدیمی نامگذاری می شوند تا اسامی قدیمی محلات حفظ شود.

وی افزود: پارکی که امروز کلنگ آن در ادامه پارک مروارید به زمین خورد با توجه به اینکه در محله جلالی قرار دارد به نام این محله مانگذاری شده، همچنین پارکی در خیابان باهنر در دست اجراست که به نام قدیمی “باغ نار” (باغ انار) نامگذاری شده و در نظر داریم در دیگر محلات هم به نام باغ ملا، باغ شیخ ابول و لیل بحرینی که روزگاری مرکز جمعیتی شهر بوشهر بوده اند، پارکهایی را احداث کنیم.

به گفته وی، اخیرا نیز پارکی در میدان نیروی انتظامی به نام تاریخی “جفره علیباش” ساخته و افتتاح شد.

میگلی نژاد افزود: میانگین زمانی برای بهره برداری پروژه هایی که امروز آغاز شد، بین ۲ تا ۵ ماه است.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که مردم شهرداری را از خودشان بدانند اظهار داشت: انتظار داریم اهالی این محلات در توسعه این پارکها به شهرداری کمک بدهند و خودشان از این اماکن حفظ  و حراست کنند.

اجرای فانوس و تکمیل میدان ورودی شهر

میگلی نژاد همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت میدان غدیر در ورودی بوشهر گفت: ساماندهی این پروژه براساس طرحی که در فراخوان عمومی برنده شده آغاز گردیده و تلاش داریم فاز نخست آن با آب نما و المان هایی از بوشهر قبل از پایان سال به بهره برداری برسد.

وی همچنین از این خبر داد که پروژه فانوس دریایی به مناقصه رفته و تا دو هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

قبلی «
بعدی »