وقتی مغازه‎دار جمی شیرینی‎‏هایش را کف خیابان ریخت!+عکس

  • توسط
  • تیر ۱۰, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

پیش از ظهر چهارشنبه خبری مبنی بر ریختن شیرینی های یک مغازه در شهر جم در فضای مجازی منتشر شد و دلایل مختلفی پیرامون این اقدام اعتراضی مطرح گردید.

به گزارش تیتر اول به نقل از خلیج فارس ؛ همزمان با افزایش خرید شیرینی در ماه رمضان، سرکشی بازرسان بهداشتی از مراکز تولید و عرضه نیز افزایش یافته که طبق خبرهای دریافتی، تاکنون قریب ۱۰ مرکز تولید زولبیا و بامیه خانگی در بوشهر و شهرستان ها پلمب و پرونده شان در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است. این واحدها اقدام به تولید این شیرینی در فضای غیربهداشتی و عمدتا عرضه آن در قالب دستفروشی یا در برخی مغازه ها می کردند.

همچنین چهار مغازه شیرینی فروشی نیز در سطح استان به دلیل تخلفات بهداشتی که استفاده از رنگ های غیرمجاز و اشکالات بهداشتی در تولید یا عرضه محصول بوده، پلمب شده اند.

اما روز چهارشنبه یکی از این دست اقدامات در شهر جم با حاشیه هایی همراه شد و مغازه دار در اقدامی عجیب ظروف شیرینی خود را در کف خیابان مرکزی این شهر رها کرد.

با توجه به انتشار خبرهایی در این زمینه در فضای مجازی، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم در گفتگو با «خلیج فارس» به تشریح این موضوع پرداخت.

احمد قاسمی با اشاره به طرح تشدید بازرسی از صنوف حساس در ماه مبارک رمضان توسط بازرسین بهداشت محیط گفت: در این راستا از دو واحد شیرینی فروشی شهرستان جم نمونه برداری شد که پس از انجام آزمایشات لازم توسط آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، به دلیل استفاده از رنگ غیرمجاز، نمونه های مذکور غیر قابل مصرف تشخیص داده شد.

وی افزود: سپس مطابق قانون به هر این دو واحد شیرینی فروشی اخطار پلمپ داده و ۴۸ ساعت فرصت داده شد تا مواد غذایی فاسد شدنی خود را از مغازه خارج نمایند که در این بین یکی از مغازه ها در شهر ریز بدون هیچ مشکلی پلمپ گردید، اما مغازه دومی در شهر جم حین مراجعه بازرس بهداشت محیط و نماینده اماکن جهت پلمپ، برای اختلال در اجرای حکم تلاش کرد.

قاسمی ادامه داد:مالک مغازه از نماینده مرکز بهداشت یک ساعت وقت خواسته تا مواد غذایی خود را خارج نماید که با وی موافقت شد، ولی در این فاصله متصدی مغازه اقدام به پخش شیرینی های موجود در کف خیابان می نماید که اقدام وی باعث مختل شدن رفت و آمد در خیابان مرکزی شهر جم و بر هم خوردن نظم عمومی شد.

به گفته وی، پس از این اتفاق، جلسه ای در فرمانداری شهرستان با حضور مسولین مربوطه تشکیل و تصمیم بر پلمپ شیرینی فروشی فوق و برخورد قانونی با متصدی آن گرفته شد که نهایتا در ساعت ۱۶ امروز با حضور بازرس بهداشت محیط و نماینده اماکن این مغازه پلمپ گردید.

رییس شبکه بهداشت و درمان جم تاکید کرد: بازرسی های کارشناسان این شبکه با قوت ادامه می یابد و در خصوص تخلفاتی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازد، هیچ مسامحه ای نخواهد شد.

قبلی «
بعدی »