بلاخره رییس مجمع نمایندگان استان انتخاب می‎شود؟

  • توسط
  • تیر ۳۱, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خلیج فارس: در شرایطی که مجلس دهم در آستانه دومین ماه شکل گیری فعالیتش است، هنوز خبری از تشکیل مجمع نمایندگان استان بوشهر و انتخاب رییس آن نیست.

به گزارش «خلیج فارس»؛ سهم بوشهر از بهارستان تنها ۴ کرسی است که باعث شده در میان استان هایی با کمیت پایین نمایندگان قرار گرفته و به همین میزان، اثرگذاری پارلمانی بوشهر در مقابل استان هایی با نمایندگان بیشتر و موثرتر، کاسته می شود.

با این وجود، تنها راه غلبه بر این جبر، همگرایی صادقانه و موثر ۴ نماینده استان است تا از ظرفیت های همدیگر برای پیشبرد مطالبات کلان موکلان شان بهره برده و شاهد هم افزایی منتخبان مردم برای مردم باشیم.

خواسته مهمی که باید گفت شوربختانه در ادوار مختلف مجلس خصوصا یک دهه اخیر برای بوشهری ها کیمیا بوده و بیش از آنکه همگرایی نمایندگان استان را ببینیم، شاهد تک روی و پیگیری های انفرادی آنها، مصاحبه علیه همدیگر در رسانه ها و حتی تلاش برای روبرو نشدن با یکدیگر بوده ایم!

اتفاق شومی که هر ۴ نماینده استان در مصاحبه های خود پس از پیروزی شان صراحتا بدان اذعان داشته اند و در مقابل نوید همگرایی و وحدت بر سر منافع استان را به موکلان خود داده اند.

قطعا یکی از نخستین گام های نمایش این همگرایی، تشکیل سریع مجمع نمایندگان استان و انتخاب رییس آن است که اتفاقا بوشهر به دلیل داشتن ۴ نماینده که سهم هریک می تواند یکسال ریاست این مجمع باشد، باید حاشیه کمتری در این خصوص نصیبنش شود.

اما در شرایطی که مجمع نمایندگان بسیاری از استان های کشور تشکیل و هیات رییسه دوره ای آن (رییس و دبیر) انتخاب شده تا برای گام های هماهنگ در مسیر مطالبات استان در مجلس و وزارتخانه ها برنامه ریزی کنند، خبری از این مهم در بوشهر نیست.

خبرنگار «خلیج فارس» کسب اطلاع کرد: تاکنون دوبار برای تشکیل مجمع نمایندگان استان و انتخاب رییس دوره ای آن، در روزهای چهارشنبه گذشته و یکشنبه هفته جاری هماهنگی هایی میان آنها شده بود، اما به دلایلی که بازگویی آن و حاشیه هایش را به مصلحت استان نمی دانیم، به نتیجه نرسید.

حالا در سومین هماهنگی در این خصوص، قرار است چهار نماینده استان امروز در حاشیه جلسه امروز مجلس که قبل از تعطیلات تابستانی و سرکشی به حوزه های انتخابیه است، دور هم نشسته و تکلیف این موضوع را بیش از آنکه حادتر شود، مشخص نمایند.

نمایندگان استان چه می گویند؟

محمدباقر سعادت نماینده دشتستان با بیان اینکه به تاخیر در انتخاب رییس مجمع نمایندگان ایراد وارد است، ولی اطمینان می دهم حاشیه ای که مانع این کار باشد وجود ندارد، گفت: چون ۴ نماینده هستیم و هرکدام می تواند یک سال مسئولیت ریاست مجمع استان را داشته باشد، بحث خاصی نباید باشد، ولی چون همه همکاران متقاضی ریاست در سال نخست هستند، بنده کناره گیری ام را اعلام کرده ام و تلاش داریم تا از طریق تفاهم این موضوع را طی هفته جاری به سرانجام برسانیم.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم هم می گوید: اصلی ترین دلیل تاخیر در انتخاب رییس مجمع نمایندگان استان، فشردگی جلسات صحن و کمیسیون ها در هفته های آغازین مجلس است، ولی تلاش داریم امروز این موضوع را در فضایی همراه تفاهم به سرانجام برسانیم.

وی عادلانه ترین شیوه را قرعه کشی میان ۴ نماینده استان می داند.

سید کمال الدین شهریاری نماینده دشتی و تنگستان هم به «خلیج فارس» گفت: شاید در این خصوص عادی ترین راه همان قرعه کشی باشد، ولی تجربه نشان داده اگر تفاهمی درباره انتخاب رییس در سال اول شکل بگیرد، همکاری ها موثرتری میان سایر اعضا فراهم می شود. بنده هم در همین مسیر گام بر می دارم.

به گفته وی، اگر زمینه تفاهم فراهم نشد، با قرعه کشی رییس مجمع نمایندگان استان تعیین خواهد شد.

سکینه الماسی نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه نیز عقیده داشت: غیر از فشردگی جلسات مجلس و بیرون آن، موضوع خاصی مانع انتخاب رییس مجمع نمایندگان نیست و انشالله تلاش داریم این هفته نهایی شود.

وی درباره اینکه تجربه و سن نمایندگان یا قرعه کشی ملاک شما برای انتخاب رییس مجمع است؟ گفت: به نظر تفاهم میان هر ۴ نفر بهتر از هر گزینه دیگری است و به شما اطمینان می دهم اگر تاخیری هم شده، برای این است که از راه تفاهم و تعامل این انتخاب صورت بگیرد.

قبلی «
بعدی »

Fatal error: Out of memory (allocated 44564480) (tried to allocate 32768 bytes) in /home/titrir/domains/titreavalb.ir/public_html/wp-content/themes/azar/sidebar-right.php on line 1