آمار گرمازدگی در استان بالا رفت/ این توصیه‎ها را از دست ندهید

  • توسط
  • تیر ۳۰, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خلیج فارس: براساس اعلام سازمان هواشناسی، این روزها دمای استان در مقایسه با تابستان پارسال بین ۱٫۵ تا ۳ درجه گرمتر شده است، از طرفی اورژانس هم از افزایش آمار گرمازدگی در استان خبر داد.

به گزارش «خلیج فارس»؛مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: با توجه به افزایش دما در استان بوشهر تعداد افراد گرمازده نسبت سال قبل افزایش یافته است.

عبدالرحیم دادجو با بیان اینکه دمای هوای استان بوشهر براساس اداره کل هواشناسی در مقایسه به تابستان گذشته افزایش یافته، اظهار داشت: ۱۰ تا ۱۵ درصد از تماس‌هایی که روزانه با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گرفته می‌شود مربوط به گرما زدگی‌ است.

وی با بیان اینکه افراد با علائمی چون دل‌درد، تهوع و استفراغ و اسهال خونی باید به بیمارستان یا مراکز درمانی مراجعه کنند، افزود: بر افروختگی، تنفس کوتاه و سریع، افزایش دمای بدن و بی‌حالی از علائم گرمازدگی‌ است.

وی بهترین راه درمان گرمازدگی را نوشیدن مایعات خنک و ریختن چند قطره آبلیمو در آن دانست و افزود: توصیه می‌شود کسانی که مبتلا به بیماری‌های ریوی، قلبی و دیابت هستند از ساعت ۱۱ تا ۱۶ از منزل خارج نشوند، لباس‌های روشن بپوشند، از مایعات استفاده و از مصرف غذا‌های چرب و سرخ‌شده اجتناب کنند.

دادجو ادامه داد: افرادی که فعالیت‌های آنها در گرما بالا و نور خورشید است نیز باید به اندازه کافی مایعات مصرف کنند و همچنین باید در هوای گرم بیش از سه لیتر آب و دیگر مایعات مصرف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد در فواصلی که در گرما حضور دارند باید هر چند ساعت یک بار استراحت کنند و یا در سایه و جای خنک بنشینند، اگر امکانات خنک کننده در محل کار آنها نیست می‌توانند از محل‌های عمومی برای خنک کردن خود استفاده کنند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

 

قبلی «
بعدی »