برای اولین بار پس از انقلاب ؛ تنگستان ۱۳۵۷به روایت کارگردان مطرح کشوری بر روی آنتن شبکه مستند

  • توسط
  • اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است
شبکه مستند در روز چهارشنبه این هفته اقدام به نمایش «گذري به تنگستان» در سال ۱۳۵۷ می کند .

به گزارش تیتر اول به نقل از سوک ؛ این مستند که به نويسندگي و کارگرداني کيومرث پوراحمد و با گويندگي ناصر عنصري در سال ۱۳۵۷ ساخته شده چهارشنبه اول ارديبهشت ساعت ۲۱ و پنجشنبه دوم ارديبهشت ساعت ۹ از شبکه مستند سيما قابل مشاهده است.

پوراحمد که با سریال های قصه های مجید ، سرنخ و فیلم سینمایی هانیه چهره ای آشنا برای مخاطبان بوشهری است درباره ساخت مستند «گذري به تنگستان» گفت: اول انقلاب بود که در سال ۵۷ به تلويزيون رفتم و نسبت به ساخت يک مستند ابراز تمايل کردم. آن زمان مي خواستم مستندي درباره بندرعباس، قشم و جزاير اطراف آن بسازم.

وي افزود: با درخواست من موافقت شد، امکاناتي را تهيه کردم و ساخت اين مستند را آغاز کردم هر چند اين فيلم آن زمان مورد توجه بسياري قرار گرفت و از من خواستند ساخت آن را در قالب يک مجموعه ادامه بدهم.

کارگردان فيلم در حال اکران «کفش هايم کو» يادآور شد: سريالي که در ادامه اين فيلم ساختم «خليج فارس جغرافياي فقر و غنا» نام داشت که قرار بود ۶ قسمتي و «گذري به تنگستان» اولين قسمت آن باشد. من چند قسمت از اين مجموعه را ساختم و سپس احساس کردم اين کار من نيست. اينگونه شد که دوستان ديگري که بيشتر تجربه کار مستند داشتند مجموعه را ادامه دادند.

پوراحمد در پايان تأکيد کرد: تعدادي از قسمت هاي اين مجموعه پخش شد اما با شروع جنگ قسمت مربوط به بوشهر به دلايل امنيتي پخش نشد. البته اين دومين تجربه مستندسازي من بود و قبل از انقلاب هم درباره جبار باغچه بان مستندي ساختم که هيچگاه پخش نشد. آخرين کار مستندم هم «مرتضي و ما» بود که سال ۷۲ درباره شهيد مرتضي آويني ساختم.

قبلی «
بعدی »