روستاهای همجوار نیروگاه اتمی بوشهر تعیین تکلیف شدند

  • توسط
  • شهریور ۱۸, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است
معاون امور عمرانی استانداری بوشهرگفت:روزگذشته باحضور وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس سازمان انرژی اتمی، معاون اجرایی رئیس جمهور و استاندار بوشهر نشست تخصصی برای تعیین تکلیف روستاهای همجوار نیروگاه اتمی بوشهر برگزار کرد.
به گزارش تیتر اول سید محمد حسن باستی روز پنجشنبه درنشست با نمایندگان روستاهای بندرگاه و هلیله افزود: با پیگیری های مکرر استاندار بوشهر و تاکید رئیس جمهوری و وزیر کشور براساس مصوبات نشست تخصصی تعیین تکلیف روستاهای همجوار نیروگاه اتمی وضعیت هلیله و بندرگاه مشخص و محدودیت ها برداشته شد.
وی یادآورشد: همچنین براساس مصوبه نشست یادشده در مناطق هلیله و بندرگاه طرح تثبیت و ماندگاری ساکنان اجرایی می شود و بهسازی، بازسازی، طرح توسعه منازل ساکنان بومی بدون محدودیت های موجود آزاد است.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر اضافه کرد: قبل از اتخاذ چنین مصوبه ای، ساخت و ساز در روستاهای هلیله و بندرگاه با محدودیت مواجه بود که اکنون ضوابطی که در سایر نقاط کشور در ساخت و ساز حاکم است در این دو روستا نیز اعمال می شود.
وی با تاکید بر توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی در بندرگاه و هلیله تصریح کرد: بر اساس مصوبه نشست روز گذشته تکلیف شده که طرح های مختلف آموزشی، ورزشی، بهداشت و درمان اجرایی و متناسب نیاز مناطق، طرح بهسازی و بازسازی فضاهای عمومی مورد توجه قرار بگیرد.
باستی افزود: لایروبی حوضچه اسکله بندرگاه توسط شیلات استان بوشهر از دیگر مصوبات نشست تخصصی تعیین تکلیف روستاهای هلیله و بندرگاه است .
وی با اشاره به اینکه تصمیمات روز گذشته در قالب آیین نامه ای تدوین و اجرایی می شود گفت: با تصویب این تصمیمات ساکنان هلیله و بندرگاه همانند دیگر نقاط کشور و استان بوشهر از حقوق شهروندی بهره مند می شوند و ثبت املاک ساختمان های آنان بر اساس قانون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مانند دیگر نقاط مورد توجه قرار گرفته است.
معاون استاندار بوشهرگفت: همچنین براساس مصوبه نشست روز گذشته ، نیروگاه اتمی طرح پیوست حقوق اجتماعی مورد توجه قرار می دهد که در این راستا قوانین و مقررات نیاز به اصلاح و بازنگری قرار دارد.
وی گفت: طرح های مختلفی در حال تدوین است تا آب آشامیدنی ساکنان هلیله و بندرگاه تفکیک و مستقل شود.
باستی افزود:تاسیسات و صنایع عظیم مستقر در استان بوشهر محدودیت هایی برای مردم میزبان مناطق آن ایجاد کرده که دولت و مسئولان برای تحقق مطالبات مردم آیین نامه ها، تصمیمات و دستورالعمل هایی مصوب کرده اند.
وی اضافه کرد: به واسطه همجواری و فاصله نزدیک روستاهای هلیله و بندرگاه با نیروگاه اتمی بوشهر میزبانان و ساکنان دچار محدودیت هایی بودند که این صبر و شکیبایی ارزشمند قابل ستایش و تقدیر است.
باستی با بیان اینکه مردم بومی هلیله و بندرگاه بیش از ۴۰ سال است که میزبان تاسیسات نیروگاه اتمی بوشهر هستند تصریح کرد: وجود برخی از محدودیت ها در مناطق هلیله و بندرگاه سبب مشکلاتی برای مردم شده است.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: در دوره های مختلف موضوع تعیین تکلیف ساکنان دو منطقه هلیله و بندرگاه انجام شده بود که تصمیمات دوره های قبل مبنی بر جابجایی ساکنان هلیله و بندرگاه بود.
منبع  : ایرنا
قبلی «
بعدی »