مسافران نوروزی درباره بوشهر چه نوشتند؟+ تصاویر

  • توسط
  • فروردین ۱۷, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول بنه گز : بندر بوشهر در سالیان اخیر با توجه به ایجاد زیرساخت های مناسب در پارک های ساحلی و فضاهای شهر و کمپینگ، به صورت جدی مورد توجه مسافرین نوروزی قرار گرفته است و امسال نیز براساس آمار سازمان میراث فرهنگی استان، شاهد افزایش ۱۲ درصدی گردشگران بودیم.

به گزارش تیتر اول ؛ از برخی مسافران نوروزی خواسته شد تا در جمله ای کوتاه دیدگاه خود درباره نقاط قوت یا اشکالات شهر بوشهر یادداشت کرده و همراه تصویرشان ثبت شود.

در این نظرخواهی میدانی که طی چند روز و عمدتا در نوار ساحلی صورت گرفت، نقاط قوت بوشهر از دیدگاه مسافران مواردی نظیر تغییرات صورت گرفته در سیما و منظر شهری، امنیت بالا و خونگرمی مردم ذکر شده، در کنار آن کمبود سرویس های بهداشتی یا گرانی برخی اقلام در مرکز استان بوشهر نیز موجب گلایه مندی بود.

این گزارش که توسط پایگاه اطلاع رسانی شهرداری بوشهر منتشر شده در ادامه می بینید:

«اکبر» مسافری از اصفهان که پس از ۵ سال به بوشهر آمده و از تغییرات در بوشهر تمجید کرد:

این دو هم باجناق هستند که از سمیرم همراه خانواده دو روز را در ساحل بوشهر گذرانده بودند. به گفته خودشان دو سال پیش به این شهر آمده بودند و اینگونه دیدگاه شان را نوشته اند:

این دو هم برادرند و از رفسنجان آمده اند. به گفته خودشان هرسال ایام نوروز مسافر بوشهر و گناوه می شوند و عقیده دارند که مرکز استان شهر تغییرات بهتر نسبت به قبل است:

این جمع خانوادگی هم از مرودشت استان فارس در ساحل حضور داشتند و ضمن تحسین مهمانوازی بوشهری ها، کمبود پارکینگ را به عنوان گلایه مطرح نموده اند:

«اسماعیل» از البرز برای اولین بار مسافر بوشهر شده و یک نکته مثبت و منفی را بیان کرده است:

ایشان خود را بازنشسته سپاه در یزد معرفی کرد و ضمن یادآوری رشادت سردار مهدوی و یارانش که در سال ۹۴ شهید شاخص کشوری بودند، برای ما اینگونه نوشت:

«رضا» مغازه دار کرمانشاهی نیز ضمن تمجید از امنیت بوشهر، نسبت به گرانی بازار این شهر گلایه مند بود، موضوعی که البته اهالی بوشهر هم به آن اذعان دارند:

«خلیل» متولد کویت و ساکن خوزستان که همراه خانواده برای اولین نوروز در بوشهر حضور یافت، با زبان عربی، از ساحل زیبای این شهر تشکر کرد، اما به عقیده وی کمبود امکانات مشهود است. به عقیده وی باید از ساحل این شهر برای ورزش های آبی و تفریحات دریایی استفاده بیشتری شود:

این سه نفر هم از خرمشهر به بوشهر آمده اند و به زبان عربی از فضای موجود در این شهر ابراز رضایت کرده و از عوامل دست اندرکار تشکر نموده اند:

این شهروند کرمانی هم امکانات مسافران نوروزی را رضایت بخش دانسته و از قیمت ها در بازار بوشهر گلایه مند است:

مرتضی از شهر «دیزیچه» اصفهان نیز روی مهربانی مردم بوشهر تاکید داشت و البته تنها گلایه اش را کمبود آبشیرین در ساحل برای دوش گرفتن پس از شنا در دریا دانست:

این پدر و دختر مرودشتی که به گفته خودش کشاورز است، ضمن یادآوری خونگرمی بوشهری ها، نسبت به هزینه قایق سواری هر نفر در ساحل (۳۰ هزارتومان) گلایه مند بود:

«خسرو» از نیشابور پس از چهارسال که از خدمت سربازی اش در پایگاه هوایی می گذشت، به بوشهر آمده و اینگونه درباره مردم این شهر نوشته:

این زن و شوهر تهرانی هم که در اولین تجربه سفرشان به بوشهر سراغ شان رفتیم، عقیده دارند دریای این شهر بهتر از شمال است، ولی از قیمت اجاره منزل برای مسافران گلایه مند بودند. به گفته آنها ۱۰۰ هزارتومان برای یک شب اقامت در یک اتاق منزل منصفانه نیست:

این جوان شیرازی هم که دوران خاطره انگیز خدمت سربازی را در بوشهر می گذراند، اصرار داشت به عنوان مقیم این شهر نظرش را بنویسد. وی از بیت معروف سعیدی شیرازی برای بیان دیدگاهش درباره مردم بوشهر به این شکل مدد گرفت:

این دو هم پسرعمو هم پس از تقریبا ایرانگردی چهارده روزه، یک روز هم برای حضور در ساحل بوشهر اختصاص داده بودند و عقیده داشتند تاکنون زیباترین شهر در مسیرشان بوده است:

این سه جوان به همراه خانواده شان از کرمانشاه مسافر این شهر شدند و به گفته خودشان چنان از جو شهر لذت برده اند که در یک جمله چنین نوشتند:

این زن و شوهر آذری که ساکن شهر قدس در جنوب غربی تهران قرار دارد، در اولین سفرشان به بوشهر حسابی لذت برده بودند و به گفته خودشان حدود سه ساعت کنار ساحل نشسته اند:

این خانم تهرانی هم که بهمن ماه ازدواج کرده، همراه خانواده همسرش به بوشهر سفر کرده و در کمپینگ شهرداری اقامت داشتند. وی درباره اولین سفرش به بوشهر چنین نوشته:

این آقا به همراه پسر ۸ ماهه اش از کرمان به بوشهر آمده و نسبت به خاموش بودن تلوزیون شهری در پارک سیادت (موسوم به پارک تی وی) گلایه داشت:

کمبود سرویس بهداشتی در یادداشت این مسافر کردستانی هم اشاره شده است:

این جوان هم همراه خانواده از قم به بوشهر آمده بود و این شهر را عروس جنوب می دانست:

این جوان شیرازی هم درباره بوشهر اینچنین نوشت:

این مسافر که از بجنورد خراسان شمالی مسافر بوشهر شده، اینچنین نوشت:

خود را “ابراهیم رها” و مدیر یکی از ضمائیم هفتگی روزنامه همشهری معرفی کرد. به گفته خودش در طول زندگی اش سه بار طی سال های ۷۴، ۸۳ و حالا ابتدای ۹۵ مسافر این شهر بوده و هربار علاقه مندی اش به بوشهر بیشتر شده است:

این بانوی خانه دار اهل همدان هم دیدگاهش را اینگونه برایمان نوشت:

این هم خانواده ای از کازرون که به گفته خودشان هر ۶ ماه یکبار برای استفاده از ساحل به بوشهر می آیند:

پدر و پسری از شهرستان فراشنبد فارس که در پارک شغاب حضور داشت هم به وجه تاریخی بوشهر اشاره کرد:

قبلی «
بعدی »