تبریک ولادیمیر پوتین به بشار اسد به مناسبت آزادسازی تدمر

  • توسط
  • فروردین ۸, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است
به گزارش تیتر اول به نقل از پرس تی وی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آزادسازی شهر باستانی تدمر ( پالمیرا) را به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تبریک گفت.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز یکشنبه (۸ فروردین) از گفت‌وگوی رؤسای جمهور روسیه و سوریه خبر داد.
وی گفت: “اسد (در این گفت‌وگو) از پشتیبانی هوایی روسیه تقدیر و تأکید کرد کسب موفقیت‌هایی مانند بازپس‌گیری پالمیرا بدون پشتیبانی روسیه امکان‌پذیر نبود.”
رئیس جمهور سوریه روز یکشنبه در دیدار با یک هیأت فرانسوی نیز آزادسازی پالمیرا را موفقیت راهبرد ارتش سوریه و متحدان آن در «جنگ علیه تروریسم» دانست.
اسد گفت: «آزادی شهر تاریخی پالمیرا یک دستاورد مهم و نشانۀ دیگری از موفقیت راهبرد ارتش سوریه و متحدانش در جنگ علیه تروریسم است.»
به گفته رئیس جمهور سوریه موفقیت ارتش این کشور و هم‌پیمانانش در پالمیرا نشانگر عدم جدیت ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش است که به رهبری امریکا و با مشارکت ۶۰ کشور به موفقیت‌های ناچیزی در مبارزه با این گروه تکفیری دست یافته است.
منابع نظامی سوریه روز یکشنبه (۸ فروردین) اعلام کردند نیروهای ارتش این کشور پس از درگیری شدید شبانه با تروریست‌های گروه داعش موفق شدند شهر باستانی تدمر ( پالمیرا) را به طور کامل آزاد کنند.
پس از آزادسازی شهر باستانی پالمیرا، ارتش سوریه اعلام کرد عملیات ضدتروریستی خود را برای آزادسازی استان رقه، پایگاه اصلی تروریست‌های داعش در سوریه و استان دیرالزور به پیش خواهد برد.
تروریست‌های داعش ماه می سال گذشته میلادی (اردیبهشت ۱۳۹۴) شهر باستانی پالمیرا را اشغال کردند. این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
داعش از زمان تصرف شهر باستانی پالمیرا بسیاری از آثار باستانی آن را تخریب و منهدم کرده است.
سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ (۱۳۸۹) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه حدود ۴۷۰ هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از ۱٫۹ میلیون نفر زخمی شده‌اند.
قبلی «
بعدی »