ترکیه:با مسکو بر سر عملیات شاخه زیتون در سوریه اختلاف نظر نداریم!

  • توسط
  • بهمن ۱۸, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از مهر ، «مولود چاوش اوغلو» روز سه شنبه ادعا کرد که مقامات آنکارا و مسکو در مورد حملات هوایی و زمینی ارتش ترکیه به منطقه «عفرین» در شمال سوریه هیچگونه اختلاف نظری ندارند و اینکه دو کشور در مورد عملیات «شاخه زیتون» ارتباط نزدیکی با یکدیگر برقرار کرده اند.

شایان ذکر است که ترکیه «عملیات شاخه زیتون» را دو هفته پیش با ادعای سرکوب شبه نظامیان کُرد وابسته به «یگانهای مدافع خلق» (ی پ گ) آغاز کرد و در نتیجه، جبهه جدیدی را در جنگ داخلی هفت ساله و چندجانبه سوریه گشود. این در حالی است که روسیه حامی اصلی «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی سوریه بشمار می رود.

چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی مصاحبه ای در خصوص احتمال بروز تنشها با مسکو بر سر عفرین، گفت: «ما با روسیه هیچگونه اختلاف نظری نداریم. ما به تماسهای خود با روسیه ادامه می دهیم».

وی در ادامه افزود: «ما نیاز داریم که به شیوه ای مغتنم به یکدیگر اطلاع رسانی کنیم، به ویژه (در مورد) حملات هوایی و پیشرویها در میدان [نبرد]. ما با آنها [روسیه] سر وقت مقرر یا پیشاپیش تماس می گیریم».

وزیر خارجه ترکیه در ادامه از تکمیل پروژه ساخت ششمین پست دیده بانی توسط ارتش ترکیه در ادلب سوریه خبر داد.

گفتنی است که طبق توافق حاصله میان مقامات آنکارا، تهران و مسکو برای کاهش درگیریها میان نیروهای طرفدار دولت سوریه و معارضان سوری در شمالغرب این کشور، ترکیه با برقراری ۱۲ پست دیده بانی در ادلب و استانهای مجاور آن در خاک سوریه موافقت کرد.

قبلی «
بعدی »