خوراکی‌هایی که پشیمانی به بار می‌آورند +عکس

  • توسط
  • بهمن ۱۳, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

برخی خوراکی ها مثل نوشابه ها، کاکائو و شیرینی ها در اغلب کشورهای دنیا پیدا می شوند که محبوب بین بزرگسالان و کودکان هستند و حتی پدر و مادرهای جوان به دلیل نوستالژی این خوراکی های خوشمزه را برای کودکان خود تهیه می کنند.

اما دانستن میزان قند دو نوع از این خوراکی ها خالی از لطف نبوده و موجب هوشیاری پدر و مادرها در میزان مصرف شیرینی و شکلات فرزندانشان می شود تا شاید از بروز چاقی، دیابت، کبد چرب یا بیماری های قلبی عروقی بتوان تا حدی پیشگیری کرد.

اگر کودک شما یک لیوان شیرکاکائو نسکوئیک کم چرب (Nesquik) معادل با یک بطری و نیم از این شیرکاکائو را بنوشد به عبارتی حدود ۳۳ گرم شکر یا ۱۳ حبه قند مصرف کرده است.

 

شیر کاکائو نسکوییک

 

کودک با خوردن ۵۲٫۷ گرم از شکلات اسنیکرز یا یک پنجم هر بسته از این شکلات حدود ۳۳ گرم شکر یا ۱۱ حبه قند دریافت می کند.

شکلات اسنیکرز

 

مصرف بیش از حد قند برای کودکان بسیار مضر بوده و سلامتی آنها را در سنین بزرگسالی به خطر می اندازد.

دکتر “رابرت لاستینگ” استاد طب اطفال در دانشگاه کالیفرنیا واقع در سان فرانسیسکو در مورد تاثیرات مصرف قند در دوران کودکی گفت:با مصرف قند در دوران کودکی بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲ و  کبد چرب در سنین بزرگسالی به سراغ افراد می آید.

با توجه به گزارش مرکز پیشگیری از بیماری های غیر واگیر آمریکا (CDC) در سال ۲۰۱۴، بیش از پنج هزار مورد جدید ابتلا به دیابت نوع ۲ دیده شده که در زیر سن ۲۰ سالگی بیماری آن ها تشخیص داده شده است.

افزایش شیوع سندرم متابولیک در نوجوانان با مصرف قند و چربی در کودکی موجب ابتلا به فشار خون و چربی و بروز چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی می شود.

قبلی «
بعدی »