ورزشکار گناوه‌ای دومین مدال پارالمپیکی را گرفت/ نیک پرست: مصدومیت نداشتم، طلا می‌گرفتم+عکس

  • توسط
  • شهریور ۲۵, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول :ملی پوش گناوه ای پرتاب نیزه کشورمان موفق به کسب مدال نقره بازی های پارالمپیک ریو شد.

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»؛ مسابقات پرتاب نیزه کلاس F13 بازی های پارالمپیک از ساعت ۱۱ به وقت محلی (۱۹ به وقت تهران) آغاز شد و سجاد نیک پرست به عنوان تنها نماینده ایران با هفت پرتابگر دیگر به رقابت پرداخت.

نیک پرست در تلاش اول خود نیزه را ۵۹٫۳۷ متر پرتاب کرد و در پرتاب دوم رکورد ۶۰٫۰۷ را به ثبت رساند.

ملی پوش کشورمان در پرتاب سوم خود رکورد ۶۰٫۶۰ متر را از خود بر جا گذاشت.

وی در پرتاب چهارم مرتکب خطا شد، در پرتاب پنجم رکورد ۵۷٫۰۵ متر را ثبت کرد و در تلاش ششم نیزه را ۶۲٫۷۴ متر پرتاب کرد و با همین رکورد به کار خود پایان داد.

به این ترتیب نیک پرست موفق شد به مدال نقره دست پیدا کند و سیزدهمین مدال کاروان پارالمپیک را به دست بیاورد.

در این رقابت الکساندر اسوچنیکوف از ازبکستان با ۶۵٫۶۹ متر قهرمان شد و نمانیا دیمیتریویچ از صربستان با ۶۰٫۸۶ متر به مقام سومی دست یافت.

سجاد نیک‌پرست در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن هم با رکورد ۶۳ متر و ۱۵ سانتی متر به مدال نقره دست یافته بود و امروز دومین مدالش را در این عرصه کسب کرد.

پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو از ۱۸ شهریور ماه با حضور چهار هزار و ۳۵۰ ورزشکار از ۱۵۹ کشور جهان به‌میزبانی شهر ریودوژانیروی برزیل آغاز شده است و تا ۲۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از ۱۱۱ ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی در این دوره از بازی‌ها حضور دارد.

نیک‎پرست: آسیب‎دیدگی نداشتم، طلا می‎گرفتم

سجاد نیک پرست پس از کسب مدال نقره در پرتاب نیزه اظهارداشت: مدال سختی بود واقعا برای کسب این مدال خیلی سختی کشیدم. با آسیب دیدگی که یکسال قبل در مسابقات جهانی قطر برایم به وجود آمد، رسیدن به نقره پارالمپیک را برایم سخت کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران در ریو افزود: آسیب دیدگی شدیدی داشتم، کشاله ران پای راستم پاره شد و کمک دکتر تیم و مربی ام باعث شد به شرایط خوبی برسم. از طرفی خانواده ام هم خیلی سختی کشیدند و دوری های زیادی را تحمل کردند. خوشحالم که با مدال توانستم دل آنها و مردم کشورم را شاد کنم.

وی در پایان گفت: من در لندن هم دوم شدم و خیلی دوست داشتم در ریو پرتاب های بهتر و رکورد بالاتری داشته باشم اما خب نشد، مطمئنم اگر گرفتار این مصدومیت سخت نمی شدم می توانستم رکورد خوبی بزنم و طلا بگیرم.

قبلی «
بعدی »