در دشتستان؛ رسم تیراندازی در عروسی ۱ کشته و ۳ مجروح گرفت

  • توسط
  • اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خلیج فارس: رسم نادرست تیراندازی در محافل عروسی و عزا در برخی شهرهای کشور از جمله استان بوشهر، این آیین ها را به مصیبتی برای شرکت کنندگان در مراسم تبدیل می کند.

به گزارش «خلیج فارس»؛ وجود رسوم غلط در میان سنت های تاریخی و پسندیده در میان اقوم مختلف همیشه مشکلاتی را به همراه داشته است که به نظر می رسد باید عقلای هر قوم راهکاری برای از میان بردن این رسم های غلط بیابند.

در تازه ترین رویداد از این دست، تیراندازی در عروسی در دشتستان، یک کشته و سه مجروح در پی داشت.

فرمانده انتظامی استان بوشهر در این خصوص توضیخ داد: اواخر شنبه شب بر اثر تیراندازی در یک مراسم عروسی در روستای نظرآقا کودک ۹ساله فوت و سه نفر دیگر مجروح شدند.

وی اضافه کرد: دونفر از مصدومین که دو دختربچه ۸ و ۹ ساله بودند پس از مداوا از بیمارستان مرخص شدند ولی یکی از مجروحین که جوانی ۳۰ ساله است همچنان تحت درمان می باشد.

سردار عباس زاده از دستگیری عامل تیراندازی و صاحب اسلحه خبر داد و گفت: این دو نفر دراختیار پلیس هستند و اسلحه به کار رفته در تیراندازی کشف و توقیف شده است.

این مقام ارشد پلیس با بیان اینکه ساعاتی قبل از حادثه گشت انتظامی تذکرات و توصیه های لازم را به صاحبان این مراسم ابلاغ کرده بود خاطرنشان کرد: انتظار می رود بزرگان قبایل و طوایف، افراد متنفذ، صاحبان قلم و رسانه ها با اقدامات فرهنگی خود خطرات استفاده از سلاح در مراسمات را به شهروندان یادآورشده تا شاهد حوادث تاسف آور اینچنینی نباشیم.

اواخر سال گذشته نیز دو مورد تیراندازی در عروسی در روستاهای بخش ارم دشتستان منجر به مرگ یک کودک شده بود.

قبلی «
بعدی »