هشدار خاموشی در استان بوشهر

  • توسط
  • مرداد ۱, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خلیج فارس: با وجود تغییر ساعت کار ادارات بوشهر به ۶:۱۵ دقیقه صبح که با هدف کاهش مصرف انرژی بوده، اما مدیرعامل شرکت برق استان می گوید: این موضوع تنها ۳ تا ۴ درصد در کاهش مصرف در پیک بار اثر داشته و با ادامه این وضعیت، احتمال خاموشی وجود دارد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ امرالله پاراد با بیان اینکه مصرف برق در استان ۵ برابر میانگین کشوری است اظهار داشت: بالاترین مصرف برق در بخش مشترکان خانگی  است بگونه‌ای که هر مشترک برق استان بوشهر بطور میانگین سالانه ۱۰٫۲ هزار کیلو وات برق مصرف می‌کند که بیشترین مصرف در کشور است.

امرالله پاراد بیشترین مصرف برق را در کولرهای گازی عنوان کرد و افزود: شرایط آب و هوایی سبب شده تا استفاده از وسائل خنک کننده از جمله کولرهای گازی افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش پیک مصرف برق در استان بوشهر گفت: اوج گرما در استان بوشهر در مرداد ماه است و این در حالی است که اوج بار مصرف برق تا به امروز در استان بوشهر با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل به ۱۴۴۰ مگاوات رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر با اشاره به اینکه جلوگیری از خاموشی‌ها در استان بوشهر در اختیار مشترکان برق است گفت: در صورتی که مشترکان برق خانگی در استان بوشهر نسبت به مدیریت مصرف اقدام نکنند احتمال ارائه خاموشی‌های نوبتی در استان بوشهر وجود دارد.

پاراد با اشاره به اینکه گرمای مرداد ماه بدون شک مصرف برق در حوزه خانگی افزایش می‌دهد افزود: افزایش پیک مصرف برق با شرائطی که وجود دارد در مرداد ماه از حد طبیعی عبور می‌کند که لازم است مشترکان برق مدیریت مصرف برق در دستور کار خود قرار دهند تا شرائط مصرف برق در استان بوشهر بحرانی نشود.

وی اوج مصرف برق در استان بوشهر را ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ عنوان کرد و افزود:مشترکان برق استان بوشهر تلاش کنند ترموستات کولرگازی را بین ۲۳ تا ۲۶ درجه تنظیم کنند تا هم در هزینه خود و هم کاهش مصرف برق مشارکت داشته باشند.

به هرحال، آنطور که به نظر می رسد، با ادامه این شرایط، پس از جیره بندی آب در بوشهر، باید منتظر نوبت بندی برق هم باشیم.

 

قبلی «
بعدی »