براساس اعلام یک نماینده؛ رایزنی لاریجانی برای تاییدصلاحیت پورفاطمی و موسوی‎نژاد

  • توسط
  • بهمن ۲۵, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : قرار است تا فردا آخرین مرحله بررسی اعتراضات داوطلبان ردصلاحیت شده انتخابات مجلس در شورای نگهبان مشخص شود و از پنج شنبه همین هفته نیز تبلیغات کاندیداها استارت بخورد.

به گزارش تیتر اول به نقل از خلیج فارس ؛ ردصلاحیت های امسال علاوه بر اصلاح طلبان، دامن اصولگرایان را هم گرفت، اما حذف شده های این طیف قابل قیاس با حجم زیاد اصلاح طلبانی نیست که مجوز ورود به انتخابات نگرفتند و در اغلب حوزه های انتخابیه دست این طیف را از کاندیدای اول و حتی دوم شان خالی کرد.

در همین زمینه یک نماینده مجلس از رایزنی علی لاریجانی برای تعدادی از نمایندگان ردصلاحیت شده خبر داد که نام دو نماینده استان بوشهر هم در میان اسامی دیده می شود.

نماینده مردم پارس‌آباد گفت: بعد از اعلام نظر شورای نگهبان در مورد تأیید صلاحیت شدگان، صلاحیت ۱۵ نماینده فعلی مجلس از سوی شورا تأیید نشد. از این‌رو برخی نمایندگان در نامه‌ای به آیت‌الله جنتی خواستار بررسی مجدد صلاحیت‌شان شدند.

حبیب برومند در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: در همین راستا هفته گذشته جلسه‌ای را با آقای لاریجانی برگزار کردیم و ایشان قول پیگیری این موضوع را دادند. البته هنوز اطلاعی از پیگیری‌ها به ما داده نشده است.

برومند با بیان اینکه از این ۱۵ نماینده رد صلاحیت شده تعدادی مجدداً‌ اعتراض کرده‌اند، گفت: این تعداد شامل کمال‌الدین پیرموذن، محسن صرامی فروشان، صفر نعیمی رز، ارسلان فتحی‌پور، احمد شوهانی، احمد رجایی، علی ایرانپور، مهدی موسوی‌نژاد، محمدمهدی پورفاطمی و بنده است. ما نمایندگان در جلسه با رئیس مجلس نیز حضور داشتیم.وی در پایان گفت: هنوز به صورت غیررسمی و یا رسمی در مورد آخرین وضعیت بررسی صلاحیت به ما اطلاعی داده نشده است. منتظریم تا در روز ۲۷ بهمن به صورت رسمی در جریان تصمیم شورای نگهبان قرار گیریم.

شایان ذکر است پورفاطمی نماینده دوره های ششم تا نهم دشتی و تنگستان و موسوی نژاد نماینده دشتستان در مجلس نهم می باشند. باید منتظر ماند و دید در آخرین مرحله بررسی شورای نگهبان، آیا این دو چهره به رقابت های انتخاباتی باز خواهند گشت؟

قبلی «
بعدی »