فرمانده انتظامی استان: در برابر بدپوششی فقط برخورد اقناعی می‎کنیم/ کلید در جاکفشی نگذارید

  • توسط
  • دی ۲۹, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از خلیج فارس فرمانده انتظامی بوشهر با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های این نیرو در خصوص بدپوششی است، تصریح کرد: در این خصوص تنها اقدام اقناعیی کرده و به تذکر بسنده می کنیم، ولی اگر به عفت عمومی دهن کجی شود، اقدام دیگری صورت می گیرد.

سردار حیدر عباس زاده در نشستی خبری با موضوع تشریح عملکرد پلیس استان طی ۱۰ ماهه سالجاری بیان کرد: طرح امنیت اخلاقی با رویکرد اقناعی و تذکر توسط یگان های انتظامی در قالب گشت یا استقرار در محل های پرتردد فعال می باشد.

سردار عباس زاده با بیان اینکه در بوشهر به دلیل اعتقادات عمیق دینی بدپوشش کم است، تصریح کرد: بی حجابی نیز مثل اینکه در برخی بزرگراههای تهران روسری خانم راننده ای افتاده باشد، در بوشهر خیلی خیلی کم و شاید ناچیز اتفاق می افتد که در آمار نمی گنجد.

وی با بیان اینکه برخورد پلیس با بدپوشش اقناعی و در حد تذکر است، مگر اینکه برای دهن کجی به عفت عمومی اصرار شود که به مقر پلیس امنیت اخلاقی جهت اخذ تعهد هدایت می شوند، افزود: در سال جاری نزدیک به ۷۰ هزار مورد تذکر ارشادی و اقنایی در سطح استان داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: نه می توانیم و نه چنین ماموریتی داریم که از وقتی شهروندی در جامعه حضور می یابد یک مامور انتظامی وی را همراهی کند و مراقب باشد که بدپوششی رخ ندهد و روسری اش جابجا نشود، بلکه ۲۷ دستگاه دیگر مثل تبلیغات اسلامی، روحانیت، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، نهاد خانواده و … جهت تعیق باورهای دینی در میان آحاد جامعه مسئولیت دارند که اگر همگی به خوبی عمل کنند، آخرین مرحله که اقدامات سخت افزاری پلیس می باشد، زحمت ما کمتر می شود.

این مقام انتظامی در پایان این بخش از توضیحاتش گفت: تاکید شده در خصوص تذکر به افراد بدپوشش حرمت مردم حفظ شده و طوری نباشد که نگاه به نظام و نیروی انتظامی خدشه دار نشود، با این حال با قاطعیت این ماموریت انجام داده تا عفت عمومی خدشه دار نشود.

افزایش جرائم سایبری در استان

سردار عباس زاده همچنین با بیان اینکه متاسفانه در زمینه جرائم سایبری در سطح استان شاهد افزایش آمار هستیم گفت: با کمک پلیس فتا و استفاده از روش های نوین ۹۷ درصد جرائم سایبری استان به روز کشف می شود و در این خصوص جزو ۹ استان برتر کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش جرایم سایبری در سطح کشور و استان ناشی از افزایش دسترسی به فضای مجازی و عدم توجه به رعایت نکات امنیتی در این محیط می باشد، اظهار داشت: بیشترین جرائم سایبری استان شامل برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی، مزاحمت های اینترنتی و انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی است که پلیس با رصد فضای مجازی و سایت های اینترنی بخش عمده ای از تخلفات در این حوزه را کشف کرده است.

عباس زاده با اشاره به اینکه همچنان شاهد سرقت به شیوه کشاندن مالباختگان به عابربانک ها هستیم، اظهار داشت: شهروندان از انتخاب رمزهای قابل حدس زدن مثل شماره ملی یا شناسنامه، سال تولد و نظایر آن برای کارت های بانکی یا ثبت آن در موبایل خودداری کرده و در فواصل متعارف نسبت به تغییر رمز بانکی شان اقدام کنند.

کلید در جاکفشی نگذارید

فرمانده پلیس استان با اشاره به اینکه شاهد کشفیات ۸۵ درصدی سرقت های استان هستیم، گفت: تاسفانه بیشتر سرقت های منازل در استان ناشی از عدم رعایت نکات ساده امنیتی مالکان رخ می دهد، طوری که گذاشتن کلید منزل در جاکفشی یا کنجی در ورودی منازل باعث شده تا به راحتی زمینه ورود سارقان فراهم شده و مالک نیز بعضا پس از ۲۴ ساعت مراجعه کرده و از موضوع مطلع می شود.

عباس زاده با بیان اینکه در سال جاری شاهد کاهش ۶۱ درصدی سرقت های مسلحانه در سطح استان هستیم افزود:در زمینه سرقت به عنف ۳۴ درصد کاهش و در خصوص تیراندازی ها که سبب ناامنی فضای استان خواهد شد نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته ایم.

برخورد حدی با خودروهای بدون پلاک و شوتی ها

این مقام انتظامی در پاسخ به سوالی درباره مشکلات ناشی از سرعت و عدم رعایت قوانین رانندگی توسط خودروهای شوتی در محورهای استان گفت: پلیس در برخورد با این خودروها مصمم است، طوری که پارسال ۲ هزار خودروی شوتی توقیف و اعمال قانون شده و امسال نیز طی ده ماهه امسال همین تعداد خودرو توسط گشت های انتظامی یا پلیس راه توقیف شده است.

عباس زاده ادامه داد: همچنین خودروهای بدون پلاک نیز خط قرمز پلیس محسوب می شود و در این خصوص هیچ مسامحه ای نخواهیم داشت، چرا که هیچ جای قانون حتی برای ماموریت های مهم نیز چنین موضوعی تایید نشده است. از همین رو امروز که خبر رسید دو خودروی بدون پلاک از پلیس راه یکی از شهرستان های استان عبور کرده، پس از بررسی صورت گرفته، دستور توقیف آن وسیله نقلیه و برخورد انضباطی با رده انتظامی مربوطه صادر شده است.

دستگیری همه قاتلین استان

وی در ارتباط با آمار قتل و کشفیات آن در استان بوشهر اظهار کرد: از ابتدای سال قاتل تمام قتل‌هایی که در استان به وقوع پیوسته دستگیر شده است. ‌

عباس زاده درباره تیراندازی هفته پیش به خانمی در شبانکاره و مرگ وی نیز اظهار داشت: تا کنون پلیس به سرنخ های خوبی دست یافته و به زودی قاتل شناسایی و دستگیر خواهد شد.

کاهش ۲۸ درصدی جرائم خشن در استان

فرمانده نیرو انتظامی استان در این نشست اظهار داشت:در زمینه کاهش جرائم خشن در استان از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد کاهش ۲۸ درصدی جرائم خشن هستیم که این آمار نسبت به سال های گذشته کم سابقه است.

سردار عباس زاده با اعلام اینکه کشفیات پلیس استان در مدت ده ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد ۱۰۷ درصد برخوردار است افزود:از این میزان ۹۶ درصد آن بروز و مربوط به سال جاری است.

عباس زاده عنوان کرد: اقدام سریع و برخورد قاطع پلیس با اشرار و سارقین مسلح، متجاوزین به عنف وکسانی که در حوزه جرائم خشن اقدامات سوء و مخل امنیت عمومی انجام می دهند از عوامل اصلی این کاهش است.

وی با بیان کاهش جرائم خش به میزان ۳۴ درصد در دشتستان گفت:با تلاش پلیس شاهد رضایت عمومی مردم  و ارتقای امنیت در این شهرستان هستیم.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: در شهرستان بوشهر نیز کاهش ۱۴ درصدی در شهرستان گناوه ۴۲ درصد،کنگان ۳۳ درصد،دشتی۵۰ درصد و مابقی شهرستانها هم کاهش چشمگیری را شاهد هستیم.

قبلی «
بعدی »