آیا خرید شاهین از مالکش جدیست ؟

  • توسط
  • خرداد ۵, ۱۳۹۴
  • دیدگاه غیر فعال شده است

از روزهای گذشته زمزمه هایی مبنی بر ابراز تمایل فردی برای خرید امتیاز باشگاه شاهین از علیرضا نعمتی مالک کنونی آن به گوش می رسد، اتفاقی که مشخص نیست چقدر جدی است.
شاهین بوشهر پس از سقوط از لیگ برتر، روزهای تلخی را پشت سر گذاشته و این فصل هم که امکان حضور در مسابقات لیگ دسته سوم را به دست آورد، نهایتا به دلیل مشکلات مالی، به زیر گروه کشوری سقوط کرد.
سه سال پیش و در پی شکایت علیرضا نعمتی به عنوان بدهکار شاهین، با رای دادگاه و در ازای مطالبات وی، باشگاه به نامش شد.
این گزارش می افزاید: سال گذشته و پیش از حضور شاهین در مسابقات کشوری، نعمتی حاضر به توافق با خریداری نشد که توسط رییس هیات فوتبال معرفی گردیده بود و سراغ احمد گزی از اعضای سابق هیات موسس رفت تا شاهین را به وی بفروشد. با این حال گزی که قرار بود تا قبل از پایان سال ۹۳ با پرداخت مطالبات نعمتی، شاهین را از وی تحویل بگیرد، به وعده اش عمل نکرد و نهایتا از تامین هزینه های جاری تیم در لیگ سه هم صرف نظر کرد.
از طرفی، بسیاری از هواداران شاهین با اشاره به اختلافات سال های اخیر میان مالک باشگاه و کادر فنی این تیم، معتقدند نعمتی توان مالی و مدیریتی کافی برای احیای شاهین را ندارد و تا زمانی که باشگاه تحویل فردی توانمند نشود، نمی توان به آینده شاهین خوش بین بود.
شاید برای همین باشد که هر بار بحث حضور یک مشتری برای خرید امتیاز شاهین مطرح می شود، هواداران پرشمار این باشگاه با امیدواری و حساسیت زیادی خبرهای مرتبط با آن را دنبال می کنند.
از روزهای گذشته بازهم بحث حضور یک مشتری برای تحویل شاهین از نعمتی به گوش می رسد، هرچند نعمتی به «خلیج فارس» می گوید: «تاکنون نشستی با این مشتری نداشته و همه چیز در حد معرفی وی توسط محمد دوانی رییس سابق هیات فوتبال بوده است.»
مالک باشگاه شاهین بوشهر درباره شروط خود برای واگذاری آن به مشتری جدید می گوید: «علاوه بر اینکه امتیاز تیم باید در بوشهر بماند، درباره قیمت هم حاضرم براساس همان قیمت کارشناسی دادگاه یعنی یک میلیارد و ۳۵ میلیون تومان توافق کرده و از خسارت های وارده طی این مدت صرف نظر کنم، ضمن اینکه دو فقره چک بنده با مبالغ ۵۲ و ۱۲۲ میلیون تومانی هم به عماد رضا در زمان انعقاد قرارداد با شاهین به رسم امانت نزد وی می باشد که خریدار جدید باید در ازای آن سفته به من دهد یا چک ها را عودت نماید.»
نعمتی دو شرط دیگر هم می گذارد و می گوید: «خریدار جدید باید شاهینی باشد و حتی اگر زمین های باشگاه را به نام خودش کرد، روی آن نباید برنامه تجاری داشته باشد تا اتفاقی مثل ایرانجوان تکرار نشود که اکنون بخشی از زمین آن در اختیار شخص دیگری می باشد.»
وقتی به مالک شاهین می گویم با این شرط و شروط آیا مشتری برای شاهین پیدا می شود؟ پاسخ می هد: «شک نکنید مشتری می آید، ضمن اینکه این شروط هم برای جلب رضایت پیشکسوتان و هواداران باشگاه و حفظ اموال شاهین است.»
نعمتی درباره اینکه چقدر به خرید شاهین توسط مشتری جدید خوش بین است، به «خلیج فارس» می گوید: «این فرد گفته حاضر است دو فقره چک یک میلیاردتومانی و ۲۰۰ میلیون تومانی به من دهد که اگر چک اول نقد نشد، قادر به فرم زدن چک ۲۰۰ میلونی باشم، ولی باید منتظر ماند تا وی پای مذاکره بیاید و ببینیم چقدر برای خرید شاهین جدی است.»
وی درباره این سوال که آیا مشتری جدید شرط شاهینی بودن را دارد؟ اظهار داشت: «نه، ولی بوشهری است و شاید همین نکته مثبت باشد.»
نعمتی ادامه می دهد: «امیدوارم این مشتری بازی جدید نباشد، چون قبلا نجفی رییس هیات فوتبال، خریداری ساکن امارات و احمد گزی پای موضوع تحویل گرفتن شاهین از من آمدند، ولی تعهدات شان عملی نشد.»
وی درباره اینکه تا چه زمان این موضوع مشخص می شود؟ تنها گفت: «هواداران صبور باشند و فرصت دهند تا ببینیم مشتری جدید چقدر در کار خود جدیست و آیا واقعا شاهین را می خواهد و توانایی مالی پرداخت بدهی های مرا دارد؟»

قبلی «
بعدی »