بنه گز تنگستان به عنوان روستای برتر دوستدار کتاب در کشور انتخاب شد

  • توسط
  • بهمن ۱۹, ۱۳۹۸
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : روستای بنه گز به عنوان روستای برتر دوستدار کتاب انتخاب و از خانم کلثوم عالی پور به عنوان کتابدار برتر کشور و احمد جهان آرا دهیار بنه گز طی مراسمی در تهران تقدیر به عمل آمد

به گزارش تیتر اول در ششمین دوره جشنواره روستا ها و عشایر دوستدار کتاب که به موازات جشنواره پایتخت کتاب ایران در تهران برگزار شد روستای بنه گز به عنوان روستای برتر دوستدار کتاب انتخاب و معرفی شد

روستای بنه گز با دارا بودن یک کتابخانه ، با همکاری دهیاری روستای بنه گز با انجام فعالیت های فرهنگی و برنامه های متنوع در جهت افزایش سرانه کتاب خوانی تلاش های فراوانی را انجام داده است .

ماحصل این کوشش ها علاوه بر ترغیب و تشویق مردم به طرق مختلف برای دوستی با کتاب ، کسب مقام اول روستای دوستدار کتاب در استان بوده است .

این مهم اما همچنان ادامه داشته و حال بنه گز از بین ۱۴۱۹ روستا، عنوان روستای برتر دوستدار کتاب در کشور را بدست آورده است .

احمد جهان آرا ، دهیار بنه گز در گفتگو با تیتر اول ضمن تشکر از مدارس و همه نهاد ها و سازمان هایی که کتابخانه شهدای بنه گز و دهیاری را یاری کرده اند تا به این عنوان در کشور دست پیدا کند گفت : امروز با وجود فایل های الکترونیکی و اینترنت ، کتاب به حلقه ای گمشده در جامعه تبدیل شده است ، اما نیاز است همه مردم در جامعه به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و در راستای افزایش سرانه کتابخوانی در خانواده و جامعه کمک کنند .

جهان آرا ادامه داد : باید کتاب به جزیی جدا نشدنی از سبد نیاز های معمول و روتین مردم تبدیل شود و زمانی که ما به این هدف دست پیدا کردیم آنگاه میتوانیم ادعا کنیم که در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی موفق بوده ایم .

در مراسم در ششمین دوره جشنواره روستا ها و عشایر دوستدار کتاب ، از ده روستا به عنوان روستا های دوستدار کتاب تقدیر به عمل آمد

قبلی «
بعدی »